Τρίτη 17 Οκτωβρίου 2017

Να σε δω να εισπράττεις κλήση από Cayenne…


Μια φορά κι έναν καιρό ήτανε μια χώρα που οι φύλακες σταμάτησαν να φυλάνε, με εντολή του βασιλιά. Μετά από λίγο καιρό πιο πολλοί άνθρωποι άρχισαν να σκοτώνονται στους δρόμους που ήταν αφύλαχτοι. Ο βασιλιάς, αφού προβληματίστηκε με τους συμβούλους του βρήκε τη λύση: Έφτιαξε πιο αυστηρούς νόμους!

Και επειδή αυτά μπορεί να συμβούν και στην πραγματικότητα, σωστά μάντεψαν οι αναγνώστες ότι η χώρα του παραμυθιού είναι η Ελλάδα. Γιατί μόνο στην Ελλάδα και στα παραμύθια ο ακραίος παραλογισμός είναι η καθημερινή πραγματικότητα.

Μετά από εννέα (9) αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Ασφάλειας τα τελευταία 30 χρόνια (μια αλλαγή κάθε τρία χρόνια στατιστικά) η κυβέρνηση και ο ευφάνταστος υπουργός Συγκοινωνιών, Έργων και Επικοινωνιών αποφάσισε ότι για τις διαρκείς παραβιάσεις του ΚΟΚ δεν φταίει ο φιλοτομαρισμός και η αντικοινωνικότητα των οδηγών σε συνδυασμό με την παντελή απουσία τροχαίας στους δρόμους. Όχι. Φταίνε οι καπιταλιστές. Οι άθλιοι πλούσιοι!

Και φταίνε οι πλούσιοι, γιατί, όπως αποκάλυψε ο ίδιος σε χτεσινές του δηλώσεις, οι πλούσιοι κάνουν ό,τι θέλουν στους δρόμους γιατί δεν τους ενδιαφέρει πόσο κάνει το πρόστιμο που θα πληρώσουν. Λεφτά έχουν!

Δεν θα σταθώ στο μείζον, που είναι ότι άνθρωποι με τέτοια ευφυία και με τέτοια επαφή με την πραγματικότητα έχουν την εξουσία να αποφασίζουν για την τύχη μας. Ας πρόσεχαν αυτοί που τους εκλέγουν κι εμείς που τους ανεχόμαστε. Αλλά, πάμε στο χτεσινό κατόρθωμα.

Σύμφωνα με τον ευφάνταστο υπουργό, τα πρόστιμα του ΚΟΚ θα επιβάλλονται πλέον με εισοδηματικά κριτήρια. Ακριβώς για να αποθαρρυνθούν οι πλούσιοι να αιματοκυλίζουν τους δρόμους και να παρκάρουν στα πεζοδρόμια! Ο υπουργός, βέβαια, αγνοεί δυο- τρία πραγματάκια, που όλοι όσοι οδηγούμε τα ζούμε καθημερινά:

Ο Έλληνας οδηγός δεν παρανομεί επειδή είναι πλούσιος ή φτωχός. Παρανομεί γιατί έτσι του γουστάρει. Έτσι τον βολεύει. Έτσι ξεθυμαίνει τα προσωπικά του συμπλέγματα. Είτε οδηγεί παπάκι είτε Cayenne η συμπεριφορά του είναι της αυθαιρεσίας και της περιφρόνησης του νόμου. Η διαφορά είναι ότι το παπάκι πάει όπως γουστάρει γιατί έτσι εκτονώνει το σύμπλεγμά του απέναντι σε ό,τι μεγαλύτερο κυκλοφορεί, ενώ αντίθετα το Cayenne πάει όπως του γουστάρει γιατί έτσι δηλώνει την επιβολή του σε ό,τι ασθενέστερο κυκλοφορεί.
Ο Έλληνας οδηγός, λοιπόν, είναι μάγκας. Δεν είναι κανένα χάπατο που μπορεί να του φορέσει κανείς χαλινάρι. Το δείχνει και στον τροχονόμο που αν τύχει και τον βουτήξει αρχίζει την κλάψα και τις δικιολιογίες πρώτης δημοτικού. Αλλά, ο τροχονόμος δεν τον πιάνει. Γιατί δεν υπάρχει τροχονόμος στους δρόμους! Γι αυτό και ο Έλληνας οδηγός είναι μάγκας…


Σχεδόν όλοι, με ελάχιστες εξαιρέσεις, δεν παρκάρουν στα πεζοδρόμια και στις ράμπες των ανάπηρων επειδή έχουν λεφτά. Παρκάρουν γιατί δεν έχουν συνείδηση. Δεν έχουν κοινωνική συνείδηση. Στα παλιά τους τα παπούτσια. Και αυτά θα μπορούσε να τα δει με τα ματάκια του ο υπουργός αν κυκλοφορούσε σαν θνητός και διαπίστωνε ότι όλα αυτά τα γαϊδούρια είναι υπερταξικά. Από φτηνά Fiesta και παλιοκαιρισμένες Mercedes μέχρι ολοκαίνουργια SUV και κάθε είδους φορτηγάκια.
Εκεί θα διαπίστωνε ο υπουργός και την αιτία που καθένας παρκάρει όπου του γουστάρει: Κανείς δεν τον ελέγχει! Δεν υπάρχει τροχαία. Πουθενά!

Σχεδόν όλοι μιλάνε στο κινητό την ώρα που οδηγούν οποιοδήποτε αυτοκίνητο και δίτροχο. Είτε μένει στο Αιγάλεω για δυό χρόνια σαν τον κυβερνητικό εκπρόσωπο είτε στην Πολιτεία. Και μιλάνε ανενόχλητοι γιατί δεν υπάρχει κανείς να τους ενοχλήσει! Δεν υπάρχει τροχαία να τους ελέγξει.
Όποιος μπορεί να τρέξει με 150 και 180 χλμ στις εθνικές οδούς τρέχει. Είτε είναι Horizon είτε BMW είτε Smart είτε Hammer. Πρέπει να ομολογήσουμε ότι όσο μεγαλύτερη η τζιπάρα τόσο πιο επιθετικό είναι συνήθως το οδήγημα. Συνήθως. Όσο πιο πολλά τα κυβικά τόσο πιο πολλά τα γκάζια. Συνήθως.
Αλλά, οι οδηγοί δεν τρέχουν επειδή έχουν λεφτά και δεν τους ενδιαφέρει αν θα πληρώσουν το πρόστιμο. Τρέχουν γιατί δεν θα πληρώσουν κανένα πρόστιμο! Επειδή για να πληρώσεις πρέπει κάποιος να σου κόψει κλήση. Ποιος θα σου κόψει όταν η τροχαία είναι άφαντη από τους δρόμους, όπως και τα ραντάρ, «για λόγους οικονομικής δυσπραγίας», όπως ομολόγησε ο υπουργός Τόσκας μετά το δυστύχημα με την Porsche έξω από τη Λάρισα;

Φυσικά, για τους Έλληνες οδηγούς για όλα αυτά φταίει το κράτος! Όχι γιατί δεν τους πιάνει. Αλλά γιατί δεν έχει βάλει δωρεάν υπόγειο πάρκινγκ σε κάθε δρόμο (αλλά όχι στο δικό τους δρόμο), δεν έχει δωρεάν hands free σε κάθε αυτοκίνητο, δεν έχει βάλει τα όρια στα 180 χλμ στις εθνικές οδούς, που δεν είναι εθνικές, αλλά ιδιωτικές, και άπειρες τέτοιες δικιολογίες, όχι πολιτών. Αλλά κακομαθημένων φιλοτομαριστών που δεν έχουν καμιά κοινωνική συνείδηση.
Ο Έλληνας οδηγεί ακριβώς όπως είναι σαν χαρακτήρας. Είτε είναι πλούσιος είτε φτωχός. Αυθαίρετος και ψευτοτσαμπουκάς. Και οδηγεί έτσι για έναν και μόνο λόγο. Γιατί είναι ανεξέλεγκτος. Σιχαίνεται τον έλεγχο, όπως και την αξιολόγηση. Και θέλει όλα να λειτουργούν ρολόι, αρκεί να μην συμβάλει ο ίδιος σ αυτό.
Η μόνη τροχονόμηση που βλέπουμε παγίως είναι μοτοσυκλετιστές της αστυνομίας να ελέγχουν μηχανάκια! Αυτά προλαβαίνουν, αυτά τους είναι εύκολα. Οι αδύναμοι. Κανένα αμάξι πλούσιου δεν έχω δει να σταματάει από τους τροχαίους και τους μοτοσυκλετιστές για έλεγχο. Και δύο «πολυτελή» που έχω δει στην Αττική Οδό έφυγαν με χαιρετούρες! Προφανώς με εντολή άνωθεν. Το ίδιο άνωθεν που θέλει τώρα να κυνηγήσει τους … πλούσιους!
Ο υπουργός Σπίρτζης φέρνει έναν ακόμα άχρηστο νόμο, με δεκάδες αλλαγές που δεν πρόκειται να αλλάξουν σε τίποτε το τοπίο στους ελληνικούς δρόμους. Όλοι οι προηγούμενοι νόμοι με τα ποινολόγια και τα point systems δεν απέτυχαν επειδή δεν ήταν καλοί ή αυστηροί νόμοι. Ίσα ίσα. Και ακριβά πρόστιμα είχαν και αφαιρέσεις διπλωμάτων και φυλακίσεις. Απέτυχαν γιατί δεν υπήρχε μια διαρκής τροχονόμηση.  Γιατί δεν εφαρμόστηκαν στην πράξη ΔΙΑΡΚΩΣ. Η χώρα έχει τσακωθεί με το ΔΙΑΡΚΩΣ.

Το ίδιο θα γίνει και τώρα. Υπηρεσίες θα γίνουν άνω κάτω, χιλιάδες ευρώ θα πεταχτούν στα σκουπίδια, θα ξαμοληθεί η τροχαία για λίγες μέρες στην αρχή και μετά θα ξαναπέσουμε στα ίδια.

Γιατί ο υπουργός έχει γραμμένη την οδική ασφάλεια στα παλιά του τα παπούτσια. Απλώς βρήκε με τις υπηρεσίες του έναν τρόπο να μαζέψει περισσότερα έσοδα στο κρατικό ταμείο. Νομίζει. Δεν ξέρει ποιος σβήνει τα πρόστιμα και τις κλήσεις σε όσους δεν είναι φουκαράδες και νομοταγείς;

Ο Έλληνας οδηγός είναι αυθαίρετος γιατί αυτό του επιτρέπουν να είναι οι κυβερνήτες του. Έτσι θα ήταν και ο Γερμανός, ο Βρετανός, ο Σουηδός αν ήταν ανεξέλεγκτοι. Η Ελβετία και η Φινλανδία που φέρνει η προπαγάνδα του υπουργού σαν παραδείγματα εισοδηματικών κριτηρίων στον ΚΟΚ κυβερνιόνται από Κυβερνήσεις. Όχι από μπουλούκια.


Γ. Παπαδόπουλος- Τετράδης         

0 comments :

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *