Ένα δισ. ετησίως στερεί από τα δημόσια ταμεία το λαθρεμπόριο υγρών καυσίμων καθώς εδώ και δώδεκα χρόνια, με αποκορύφωμα τα τελευταία πέντε, δεν εφαρμόζονται νόμοι και δεν εκδίδονται οι απαραίτητες υπουργικές αποφάσεις για τα μέτρα αντιμετώπισής του, γράφει σήμερα το «Έθνος».
Σύμφωνα με όσα καταγγέλλει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), ακόμη και το πρώτο από σειρά μέτρων για την αντιμετώπιση της παράνομης διακίνησης, που είναι η τοποθέτηση συστημάτων εισροών-εκροών βενζίνης και ντίζελ στα βενζινάδικα, δεν έχει ολοκληρωθεί παρά τη θέσπισή του από το 2009.
Όπως αναφέρει στο «Έθνος» ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ Γιώργο Ασμάτογλου, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών δεν έχει διασυνδεθεί παρά μόνο με το 30% των πρατηρίων με αποτέλεσμα να μην είναι εφικτός ο απευθείας έλεγχος των ποσοτήτων που μπαίνουν και βγαίνουν από τις δεξαμενές.
Εν τω μεταξύ κι ενώ η κατάσταση με τη διακίνηση λαθραίων καυσίμων είναι γνωστή εδώ και χρόνια, οι επιτήδειοι βρίσκουν διαρκώς νέους τρόπους προκειμένου να εκμεταλλεύονται την απουσία ουσιαστικών ελέγχων και να κερδοσκοπούν σε βάρος του κράτους και των φορολογουμένων.
Οι έξι συνηθέστεροι τρόποι τρόπους λαθραίας διάθεσης βενζίνης, πετρελαίου κίνησης, θέρμανσης και ναυτιλιακών καυσίμων είναι σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ:
Ντίζελ κίνησης αντί για πετρέλαιο θέρμανσης
Είναι ένα νέο κόλπο που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι για να ξεπεράσουν το εμπόδιο της εξίσωσης των ειδικών φόρων κατανάλωσης. Με αυτόν τον τρόπο πετυχαίνουν να αγοράζουν μείον 23% αφού ο ΦΠΑ εκπίπτει. επίσης τη δαπάνη για την αγορά την περνούν και στα έξοδα της επιχείρησης, με διπλό όφελος.
Πετρέλαιο θέρμανσης αντί για ντίζελ κίνησης
Οταν ο ΕΦΚ του πρώτου καυσίμου ήταν χαμηλότερος από αυτόν του δευτέρου επιχειρήσεις και αγρότες και άλλοι λαθρέμποροι χρησιμοποιούσαν το πετρέλαιο θέρμανσης για την κίνηση των ΙΧ τους ή τη λειτουργία των μηχανημάτων τους.
Χρήση ναυτιλιακού καυσίμου
Το πετρέλαιο για τη ναυτιλία είναι αφορολόγητο. Η τιμή του είναι περίπου στη μισή από αυτή του ντίζελ κίνησης. Ετσι αντί να εφοδιάσουν τα πλοία στέλνουν το καύσιμο στη στεριά.
Εικονικές εξαγωγές
Οι επιτήδειοι φορτώνουν βυτιοφόρα ή δεξαμενόπλοια με προορισμό το εξωτερικό και στη συνέχεια φροντίζουν να σφραγίζονται τα παραστατικά στα τελωνεία εξαγωγής/εισαγωγής χωρίς το καύσιμο να φεύγει ποτέ έξω από τη χώρα. Στη συνέχεια τα διαθέτουν αφορολόγητα και κερδίζουν τους φόρους.
Νοθεία της βενζίνης
Νοθεύουν τη βενζίνη με χημικά προϊόντα όπως μεθανόλη, τολουόλη και διαλύτες.
«Πειραγμένες» αντλίες
Βενζινοπώλες «πείραζαν» το λογισμικό της αντλίας κλέβοντας τον πελάτη κατά τη διάρκεια ανεφοδιασμού ΙΧ, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να πληρώνουν για ποσότητες που δεν μπήκαν ποτέ στα ρεζερβουάρ των οχημάτων τους.
http://www.koutipandoras.gr/
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου