Του Τάσου Πετρόπουλου*
Ενώ αναμένεται η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) για την ακύρωση της προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας που εισήγαγε ο ν. 4024/2011, η κυβέρνηση ακάθεκτη, μετά τον ν. 4093/2012 για την κατάργηση θέσεων και τον ν. 4172/2013 για την κινητικότητα των υπαλλήλων, προχωρά στην απομάκρυνση – απόλυση χιλιάδων ακόμη εργαζομένων με σκοπό όχι την καλύτερη οργάνωση των υπηρεσιών προς τους πολίτες, αλλά τη μείωση των δαπανών μισθοδοσίας. Ο σκοπός αυτός δεν νομιμοποιεί τις απολύσεις, ακόμα και αν γίνονται κατ΄ επίκληση της κατάργησης θέσεων. Διότι η κατάργηση θέσεων δικαιολογείται μόνο όταν επιτυγχάνεται η καλύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των κοινωνικών αναγκών. Και ενώ το κλείσιμο νοσοκομειακών μονάδων, σχολείων, αλλά ακόμα και αυτό της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης, αποτιμήθηκε από τους κυβερνητικούς ιθύνοντες ως «περιορισμός της σπατάλης», ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Μητσοτάκης, πρωτοτύπησε επικαλούμενος ένα «σύστημα αξιολόγησης» που οδηγεί σε απολύσεις εργαζομένων, οι οποίοι είχαν τοποθετηθεί σε θέσεις εργασίας με τις νόμιμες διαδικασίες που υπαγορεύει το κανονιστικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αλλά και το εθνικό μας Δίκαιο.
Στην πραγματικότητα θα αποδειχθεί ότι η κυβέρνηση προκαλεί μεγαλύτερο κόστος από τη δημοσιονομική ωφέλεια στην οποία, υποτίθεται, ότι αποβλέπει. Οχι μόνο διότι απαξιώνεται η δημόσια εκπαίδευση, συρρικνώνεται κι άλλο η δυναμικότητα των κλινών των δημόσιων νοσοκομείων, απαξιώνεται η αμυντική βιομηχανία, παραλύουν οι εισπρακτικοί μηχανισμοί και άλλοι νευραλγικοί τομείς της δημόσιας διοίκησης. Αλλά και επειδή οι σχετικές νομοθετικές πρωτοβουλίες συγκρούονται με θεμελιώδεις συνταγματικές διατάξεις και το κανονιστικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης με βάση το οποίο άλλωστε, εκδόθηκαν και τα λεγόμενα Προεδρικά Διατάγματα «Παυλόπουλου». Ξαφνικά τα Π.Δ. Παυλόπουλου εμφανίζονται ως διαδικαστικές πράξεις που επικύρωσαν τη φαυλότητα.
Το σύστημα μοριοδοτήσεων που εμπνεύστηκε ο Κ. Μητσοτάκης δεν είναι μόνο προϊόν διαστροφικής σύλληψης, καθώς, ενώ ο ίδιος έχει μοριοδοτηθεί φυσικώ τω τρόπω, ως γόνος της γνωστής οικογενείας, εισάγει για τους απολυόμενους κριτήρια που δεν επιβραβεύουν την αξιοσύνη και την ευσυνειδησία, αλλά κυρίως αντιστρατεύεται την έννοια του Κράτους Δικαίου και την αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης, που πρέπει κατά το άρθρο 25 του Συντάγματος να κανοναρχεί τις ενέργειες των λειτουργών του Κράτους στις σχέσεις τους με τους πολίτες. Και οι λόγοι αυτοί, μαζί με άλλους πολύ ειδικότερους, είναι λόγοι αρκετοί για να κριθούν άκυρες οι προδιαγεγραμμένες απολύσεις.
apetropoulos@apetropoulos.gr
http://www.efsyn.gr/
Ενώ αναμένεται η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) για την ακύρωση της προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας που εισήγαγε ο ν. 4024/2011, η κυβέρνηση ακάθεκτη, μετά τον ν. 4093/2012 για την κατάργηση θέσεων και τον ν. 4172/2013 για την κινητικότητα των υπαλλήλων, προχωρά στην απομάκρυνση – απόλυση χιλιάδων ακόμη εργαζομένων με σκοπό όχι την καλύτερη οργάνωση των υπηρεσιών προς τους πολίτες, αλλά τη μείωση των δαπανών μισθοδοσίας. Ο σκοπός αυτός δεν νομιμοποιεί τις απολύσεις, ακόμα και αν γίνονται κατ΄ επίκληση της κατάργησης θέσεων. Διότι η κατάργηση θέσεων δικαιολογείται μόνο όταν επιτυγχάνεται η καλύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των κοινωνικών αναγκών. Και ενώ το κλείσιμο νοσοκομειακών μονάδων, σχολείων, αλλά ακόμα και αυτό της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης, αποτιμήθηκε από τους κυβερνητικούς ιθύνοντες ως «περιορισμός της σπατάλης», ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Μητσοτάκης, πρωτοτύπησε επικαλούμενος ένα «σύστημα αξιολόγησης» που οδηγεί σε απολύσεις εργαζομένων, οι οποίοι είχαν τοποθετηθεί σε θέσεις εργασίας με τις νόμιμες διαδικασίες που υπαγορεύει το κανονιστικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αλλά και το εθνικό μας Δίκαιο.
Στην πραγματικότητα θα αποδειχθεί ότι η κυβέρνηση προκαλεί μεγαλύτερο κόστος από τη δημοσιονομική ωφέλεια στην οποία, υποτίθεται, ότι αποβλέπει. Οχι μόνο διότι απαξιώνεται η δημόσια εκπαίδευση, συρρικνώνεται κι άλλο η δυναμικότητα των κλινών των δημόσιων νοσοκομείων, απαξιώνεται η αμυντική βιομηχανία, παραλύουν οι εισπρακτικοί μηχανισμοί και άλλοι νευραλγικοί τομείς της δημόσιας διοίκησης. Αλλά και επειδή οι σχετικές νομοθετικές πρωτοβουλίες συγκρούονται με θεμελιώδεις συνταγματικές διατάξεις και το κανονιστικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης με βάση το οποίο άλλωστε, εκδόθηκαν και τα λεγόμενα Προεδρικά Διατάγματα «Παυλόπουλου». Ξαφνικά τα Π.Δ. Παυλόπουλου εμφανίζονται ως διαδικαστικές πράξεις που επικύρωσαν τη φαυλότητα.
Το σύστημα μοριοδοτήσεων που εμπνεύστηκε ο Κ. Μητσοτάκης δεν είναι μόνο προϊόν διαστροφικής σύλληψης, καθώς, ενώ ο ίδιος έχει μοριοδοτηθεί φυσικώ τω τρόπω, ως γόνος της γνωστής οικογενείας, εισάγει για τους απολυόμενους κριτήρια που δεν επιβραβεύουν την αξιοσύνη και την ευσυνειδησία, αλλά κυρίως αντιστρατεύεται την έννοια του Κράτους Δικαίου και την αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης, που πρέπει κατά το άρθρο 25 του Συντάγματος να κανοναρχεί τις ενέργειες των λειτουργών του Κράτους στις σχέσεις τους με τους πολίτες. Και οι λόγοι αυτοί, μαζί με άλλους πολύ ειδικότερους, είναι λόγοι αρκετοί για να κριθούν άκυρες οι προδιαγεγραμμένες απολύσεις.
apetropoulos@apetropoulos.gr
http://www.efsyn.gr/
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου