Πλάι στην κλασική κινητικότητα που οδηγεί σε απολύσεις σε ολόκληρο τον δημόσιο τομέα, η κυβέρνηση καθιερώνει στον χώρο της εκπαίδευσης επιπλέον μια ιδιόρρυθμη κινητικότητα. Οι καθηγητές θα περιφέρονται σε τέσσερα σχολεία για να καλύπτουν τα διδακτικά κενά. Προφανώς δεν συνάδει προς τις μνημονιακές δεσμεύσεις η έννοια του δασκάλου, που αποτελεί το κεντρικό πρόσωπο του σχολείου και μεταδίδει, μαζί με τις γνώσεις, εμπειρίες και ήθος. Τώρα οι καθηγητές θα περιέρχονται τα σχολεία για να καλύπτουν τις ώρες και θα είναι τυχεροί, αν και θα επικρέμαται πάνω τους η εκδικητική αξιολόγηση, ότι δεν θα απολυθούν. Πιο άτυχοι οι αναπληρωτές, οι οποίοι, μετά την πολύχρονη κατ' ουσίαν μόνιμη υπηρεσία, δεν θα προσληφθούν. Έμμεση απόλυση! Και οι μαθητές θα νιώθουν τυχεροί, διότι το σχολείο τους δεν διελύθη, αλλά λειτουργεί έστω με το σύστημα του εκπαιδευτικού delivery.
Πίσω από την υποβάθμιση του καθηγητή, την επιχειρούμενη αφαίρεση της αξιοπρέπειας των συνθηκών εργασίας, πίσω από τη διάλυση του κοινωνικού κύρους, τόσο αναγκαίου για το δύσκολο εκπαιδευτικό λειτούργημα, καθιερώνονται σχολεία πολλών ταχυτήτων. Το Γενικό Λύκειο, σε γενικές γραμμές, γίνεται αυστηρότερο, δυσκολότερο και τελικά κοινωνικά άδικο. Οι κοινωνικές διακρίσεις όχι μόνο δεν εξομαλύνονται, αλλά γιγαντώνονται με το νέο μοντέλο. Το λύκειο γίνεται πιο ταξικό. Και απέναντι στον καθηγητή και απέναντι στον μαθητή. Το δημοκρατικό σχολείο δεν ταιριάζει σε εποχές βίαιων ταξικών αναπροσαρμογών και ανακοπής της κοινωνικής κινητικότητας. Αυτό το μήνυμα στέλνουν με το νομοσχέδιο, που προβλέπεται να ψηφιστεί με κλειστά τα σχολεία τον Αύγουστο.
Οι παλαιότεροι θυμούνται τη ρήση πως "όταν κλείνει ένα σχολείο, ανοίγει μια φυλακή". Μετά από πολλά χρόνια μπορεί να ξαναζήσουμε ξεχασμένες κοινωνικές εμπειρίες, καθώς χιλιάδες αποκλεισμένοι από τα σχολεία έφηβοι θα περιφέρονται άνεργοι, χωρίς σκοπό και ελπίδα. Η διάλυση του σχολείου, η έξωση των μαθητών, οδηγεί στην αύξηση της νεανικής παραβατικότητας. Το σκληρά ταξικό σχολείο μπορεί να αποδειχθεί μηχανισμός καταστροφής μιας ολόκληρης γενιάς και αποσύνθεσης της κοινωνίας.
http://www.avgi.gr/