Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2018

Απόφαση βόμβα για τα ντιζελοκίνητα οχήματα


Ανώτατο Δικαστήριο της Γερμανίας, με νωπές τις μνήμες από το σκάνδαλο «Dieselgate» και με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος, άναψε το «πράσινο φως» να απαγορευτεί η κυκλοφορία ντιζελοκίνητων οχημάτων σε μεγάλες πόλεις της χώρας.

Η απόφαση του δικαστηρίου της Λειψίας μπορεί να τεθεί σε άμεση εφαρμογή στις πόλεις της Στουτγάρδης και του Ντίσελντορφ. Επόμενο βήμα, η καθολική απαγόρευση της κυκλοφορίας σε εθνικό επίπεδο, καθώς δεκάδες πόλεις ξεπερνούν τα επιτρεπόμενα όρια ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Η απόφαση του Δικαστηρίου προβλέπει προθεσμίες εφαρμογής, εξαιρέσεις για τους βιοτέχνες και σταδιακή εφαρμογή των απαγορεύσεων. Ετσι, στη Στουτγάρδη τα μέτρα δεν μπορούν να τεθούν σε ισχύ πριν από τον Σεπτέμβριο 2019 για τα αυτοκίνητα ντίζελ τύπου Euro 5, που βγήκαν στην αγορά μέχρι το 2015.

Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων ντίζελ παλαιότερης τεχνολογίας, δηλαδή όσων δεν ανήκουν στον τύπο Euro 6 «δεν μπορούν να είναι βέβαιοι ότι θα έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορούν στο κέντρο των πόλεων ανά πάσα στιγμή, 365 μέρες τον χρόνο», προειδοποιεί η μία εταιρεία συμβούλων.

Περίπου 70 γερμανικές πόλεις, συμπεριλαμβανομένου του Μονάχου και της Κολωνίας, σημείωσαν μέση περιεκτικότητα σε διοξείδιο του αζώτου πάνω από τα όρια της ΕΕ το 2017, σύμφωνα με την ομοσπονδιακή υπηρεσία περιβάλλοντος (UBA).

Η απόφαση αναμένεται να επηρεάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας (είναι αντίθετες στην απαγόρευση) που πρέπει να προβούν σε κοστοβόρες τροποποιήσεις στην παραγωγή τους. Αντίθετη στην απαγόρευση, εμφανίζεται η κυβέρνηση της Γερμανίας.

Η εξέλιξη αυτή δημιουργεί νέα δεδομένα που δεν αποκλείεται να επηρεάσουν τα δεδομένα σε όλη την Ευρώπη.

Dieselgate
Με το γερμανικό δικαστήριο να ανάβει «φωτιές» στις αυτοκινητοβιομηχανίες, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως από το 2015, η Volkswagen παραδέχθηκε ότι χρησιμοποίησε μηχανισμό προκειμένου να μην καταγράφονται οι εκπομπές ρύπων στα οχήματά της.

Στη Δυτική Ευρώπη, ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ανήκει σε εταιρεία του VW Group, ενώ οικονομίες ολόκληρων κρατών εξαρτώνται άμεσα ή έμμεσα από την αυτοκινητοβιομηχανία, στην καρδιά της οποίας βρίσκονται οι μηχανές εσωτερικής καύσης.

Στην Ευρώπη ήταν σχεδόν αδύνατον να αποκαλυφθεί ένα Dieselgate, καθώς -όπως αποδείχτηκε από τις εργασίες της εξεταστικής επιτροπής- η παραποίηση των εκπομπών δεν αποτελούσε σχεδιασμό μόνο της VW, αλλά ήταν μια γενικευμένη ευρωπαϊκή πρακτική.




































efsyn.gr 

0 comments :

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *