Σε «μάστιγα» έχει εξελιχθεί το θέμα του παρεμπορίου στα αυτοκίνητα,
με τον Σύνδεσμο Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος να αναφέρει πως
κάθε χρόνο περίπου 100.000 αυτοκίνητα πωλούνται παράνομα από εμπόρους
κυρίως μέσω διαδικτύου, με αποτέλεσμα το κράτος να χάνει κάθε χρόνο
περίπου 117 εκατ. ευρώ.
Το ζήτημα των παράνομων πωλήσεων αυτοκινήτων μέσω διαδικτύου, έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις, με τον πρόεδρο του ΣΕΕΑΕ να δηλώνει στην Ημερησία πως σύμφωνα με έρευνα του Συνδέσμου τα διαφυγόντα έσοδα του κράτους ανέρχονται σε 117,2 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο, εκ των οποίων τα 50 εκατ. είναι απώλειες στα ασφαλιστικά ταμεία.
Ειδικότερα στις 100.000 αυτοκίνητα το κέρδος για κάθε Ι.Χ. ανέρχεται σε 1.000 ευρώ και τα κέρδη που δεν φορολογούνται αγγίζουν τα 100 εκατ. ευρώ. Επιπλέον χάνεται και ο ΦΠΑ που υπολογίζεται σε 23 εκατ. ευρώ και περίπου 10 εκατ. ευρώ από το φόρο εισοδήματος.
Μάστιγα και τα «αυτοσχέδια συνεργεία»
Τα τελευταία χρόνια της κρίσης παράλληλα, μια νέα μάστιγα έχει έρθει να «χτυπήσει» τον κλάδο του αυτοκινήτου: Η «φάμπρικα» των αυτοσχέδιων συνεργείων. Πιλοτές, υπόγεια γκαράζ και άλλοι χώροι, έχουν μετατραπεί σε παράνομα συνεργεία, τα οποία βλάπτουν σε μεγάλο βαθμό τους νόμιμους ιδιοκτήτες συνεργείων, ενώ παράλληλα είναι και επικίνδυνα για την οδική ασφάλεια. Επίσης σημειώνεται και σε αυτή την δραστηριότητα μεγάλη απώλεια εσόδων για το κράτος, καθώς παρατηρούνται ετησίως 100 εκατ. ευρώ διαφυγόντα κέρδη από φόρους και 50 εκατ. ευρώ από ασφαλιστικές εισφορές, καθώς τα «αυτοσχέδια» συνεργεία δεν κόβουν αποδείξεις και δεν έχουν λειτουργικά έξοδα, σε αντίθεση με τους νόμιμους επιχειρηματίες οι οποίοι «πνίγονται».
Τέλος, εκτός από τα παράνομα συνεργεία, ο αθέμιτος ανταγωνισμός παρατηρείται και στον κλάδο της φανοποιείας, καθώς πρόσφατα έχουν παρουσιαστεί πολλαπλά κρούσματα με «μαϊμού» ανταλλακτικά.
Το ζήτημα των παράνομων πωλήσεων αυτοκινήτων μέσω διαδικτύου, έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις, με τον πρόεδρο του ΣΕΕΑΕ να δηλώνει στην Ημερησία πως σύμφωνα με έρευνα του Συνδέσμου τα διαφυγόντα έσοδα του κράτους ανέρχονται σε 117,2 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο, εκ των οποίων τα 50 εκατ. είναι απώλειες στα ασφαλιστικά ταμεία.
Ειδικότερα στις 100.000 αυτοκίνητα το κέρδος για κάθε Ι.Χ. ανέρχεται σε 1.000 ευρώ και τα κέρδη που δεν φορολογούνται αγγίζουν τα 100 εκατ. ευρώ. Επιπλέον χάνεται και ο ΦΠΑ που υπολογίζεται σε 23 εκατ. ευρώ και περίπου 10 εκατ. ευρώ από το φόρο εισοδήματος.
Μάστιγα και τα «αυτοσχέδια συνεργεία»
Τα τελευταία χρόνια της κρίσης παράλληλα, μια νέα μάστιγα έχει έρθει να «χτυπήσει» τον κλάδο του αυτοκινήτου: Η «φάμπρικα» των αυτοσχέδιων συνεργείων. Πιλοτές, υπόγεια γκαράζ και άλλοι χώροι, έχουν μετατραπεί σε παράνομα συνεργεία, τα οποία βλάπτουν σε μεγάλο βαθμό τους νόμιμους ιδιοκτήτες συνεργείων, ενώ παράλληλα είναι και επικίνδυνα για την οδική ασφάλεια. Επίσης σημειώνεται και σε αυτή την δραστηριότητα μεγάλη απώλεια εσόδων για το κράτος, καθώς παρατηρούνται ετησίως 100 εκατ. ευρώ διαφυγόντα κέρδη από φόρους και 50 εκατ. ευρώ από ασφαλιστικές εισφορές, καθώς τα «αυτοσχέδια» συνεργεία δεν κόβουν αποδείξεις και δεν έχουν λειτουργικά έξοδα, σε αντίθεση με τους νόμιμους επιχειρηματίες οι οποίοι «πνίγονται».
Τέλος, εκτός από τα παράνομα συνεργεία, ο αθέμιτος ανταγωνισμός παρατηρείται και στον κλάδο της φανοποιείας, καθώς πρόσφατα έχουν παρουσιαστεί πολλαπλά κρούσματα με «μαϊμού» ανταλλακτικά.
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου