Το κείμενο αυτό είναι μια έκκληση προς την κεφαλή της ελληνορθόδοξης εκκλησίας αλλά ταυτόχρονα και μια αυστηρή κριτική απέναντι στις επιλογές του παρελθόντος και του παρόντος.
Μέσα στην ελληνική κοινωνία όπως και σε άλλες κοινωνίες υπάρχουν οι πιστοί, οι επικριτές αλλά και οι αγνωστικιστές. Η εκκλησία από την πλευρά της εξαπολύει πόλεμο προς τους επικριτές της, στους αλλόθρησκους αλλά και προς τους λεγόμενους αγνωστικιστές.
Χρόνια τώρα και ειδικά κατά την διάρκεια του εμφυλίου πολέμου πήρε θέση ιδεολογοπολιτική και τάχθηκε στο πλευρό αυτών που μας κυβερνάνε μέχρι σήμερα. Με περισσό μίσος κήρυττε ενάντια στους αριστερούς που απαραίτητα ήταν και άθεοι. Έβλεπε ανθρώπους να βασανίζονται, να δολοφονούνται και να εξορίζονται αλλά αυτή συνέχιζε να προτρέπει τον αφανισμό κάποιων ανθρώπων που διαφωνούσαν με το υπάρχον οικονομικό-πολιτικό σύστημα και αγωνιζόντουσαν για καλύτερες ημέρες για αυτούς και τους συνανθρώπους τους.
Η ιστορία επαναλαμβάνεται. Η εκκλησία τούτη την σκληρή ώρα όπου χιλιάδες συμπολιτών μας αυτοκτόνησαν, χιλιάδες λιμοκτονούν, παιδιά υποσυτίζονται, η ανθρώπινη αξιοπρέπεια καταρακώνεται και εκατομμύρια πλέον είναι άνεργοι στέκεται στο πλευρό των δυναστών του ποιμνίου της. Όπως τότε έτσι και τώρα έμμεσα ή άμεσα διώκει ανθρώπους που αγωνίζονται για καλύτερες ημέρες και όχι για τον εαυτό τους. Και αντί με αυστηρή στάση να σταθεί απέναντι σε όλους αυτούς που αποδεδειγμένα έκλεβαν και παραμύθιαζαν ολόκληρα χρόνια τον λαό, τους κάνει πλάτες.
Δεν ξέρω αν θα γίνω γραφικός αλλά ο ιδρυτής της εκκλησίας της οποίας είναι εκπρόσωποι είχε άλλη άποψη. Ήταν ορκισμένος εχθρός του ιερατίου το οποίο στήριζε τους προύχοντες της εποχής εκείνης και κοντά του ήθελε τους φτωχούς και απλούς ανθρώπους τους οποίους σθεναρά στήριζε με όλες του τις δυνάμεις.
Όταν τον πλησίασε ένας πλούσιος εκείνης της εποχής και ρώτησε τον Χριστό τι χρειάζεται για να μπει και αυτός στην βασιλεία των ουρανών, γύρισε προς τους μαθητές του και είπε ότι είναι πιο εύκολο είναι να περάσει μια κάμηλος (παλαμάρι, χοντρό σκοινί) από το μάτι μιας βελόνας παρά ένας πλούσιος στην βασιλεία των ουρανών.
Ο Χριστός είπε επίσης πως τους πιστούς δεν χρειάζεται να τους φέρει κοντά του αφού ήδη είναι πιστοί και κοντά του θέλει αυτούς που δεν πιστεύουν. Ο Χριστός στην εμποροπανήγυρι που είχε στηθεί στον ναό πήρε ένα ραβδί και τα έκανε λαμπόγυαλο λέγοντας ότι κατάντησαν την ιερουσαλήμ σαν πόρνη. Κατακεραύνωσε το ιερατείο το οποίο μετά τον σταύρωσε. Είπε ότι αυτός που έχει δύο χιτώνες να δίνει τον έναν στον συνάνθρωπό του που δεν έχει.
Ο Χριστός ο ιδρυτής της εκκλησίας της οποίας είστε εκπρόσωποι δεν στήριζε το εμπόριο τα πλούτη και την χλιδή. Κυκλοφορούσε με ένα γαϊδουράκι και όχι με λιμουζίνες όπως εσείς.
Και τώρα μέσα στην κρίση όπου τα παιδιά πεινάνε και οι άνθρωποι έχουν χάσει την ελπίδα και την αξιοπρέπειά τους, τώρα στις γιορτές βγήκατε στους δρόμους να πάρετε «υπέρ των φτωχών» την στιγμή που η Ελληνορθόδοξη εκκλησία δεν ξέρει τι έχει.
Στο μέτρο για τις προσλήψεις του δημοσίου στην αρχή της κρίσης που έλεγε ότι πέντε θα συνταξιοδοτούνται και ένας θα προσλαμβάνεται εσείς δεν δεχτήκατε για τους εαυτούς σας αυτό το μέτρο, όπως και για την φορολόγηση. Για αυτόν τον λόγο κατακεραυνώνετε όποιον υποστηρίζει τον διαχωρισμό του κράτους από την εκκλησία. Γιατί θα χάσετε τα προνόμιά σας και γιατί με όσους μέχρι τώρα κυβερνούσαν είσαστε όμοιοι.
Γιατί πιο δικαίωμα έχει η εκκλησία να έχει και να διοχετεύει πολιτικές απόψεις; Αυτός είναι ο ρόλος της; Μετά λέτε ότι η εκκλησία ήταν και είναι έννοια όμοια με το έθνος. Έννοια όμοια με το έθνος ήταν ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης που μετά την επανάσταση ζήτησε να μοιραστεί η περιουσία που είχαν οι προύχοντες στον λαό, όπως και οι εξουσίες και για αυτόν τον λόγο φυλακίστηκε και πέθανε στην φυλακή.
Έχουμε ακούσει και εθνικιστικές απόψεις από την εκκλησία της αγάπης όπως και ρητορείες ενάντια στους βασανισμένους ανθρώπους που έρχονται από άλλες χώρες με εμφυλίους πολέμους και πείνα. Και όλα αυτά τα λένε οι εκπρόσωποι της εκκλησίας της αγάπης προς τον συνάνθρωπο. Αυτές οι απόψεις σαν την δική μου, πολλούς θα τους σοκάρουν γιατί γκρεμίζει αυτή η αλήθεια την γη κάτω από τα πόδια τους, άλλους θα τους βρει σύμφωνους. Για τέτοιες αλήθειες πολλοί αφορίστηκαν και διώχθηκαν από την εκκλησία της αγάπης προς τον συνάνθρωπο.
Ο Χριστός είτε ως ιστορική προσωπικότητα είτε ως θεάνθρωπος βασανίστηκε και θανατώθηκε από αυτούς που εσείς σήμερα υποστηρίζετε αν κάνουμε μια αναγωγή στις εποχές. Εσείς χρόνια ολόκληρα πολεμάτε αυτούς που έχουν πάρει πολλά στοιχεία από τον λόγο του και συντρώγετε με αυτούς που στο όνομα του κέρδους σκοτώνουν άμεσα ή έμμεσα ανθρώπους.
Δίνετε επιχειρήματα σε αυτούς που όχι άδικα υποστηρίζουν ότι η εκκλησία διαχρονικά ήταν το δεκανίκι των πλουσίων και των πολιτικών που τους υπηρετούν. Βρεθήκατε και εσείς στον βωμό του χρήματος να κλέβετε περιουσίες που ανήκουν στον λαό. Και το μόνο σας επιχείρημα ήταν ότι οι αριστεροί ήταν και είναι άθεοι.
Ρίξατε και εσείς νερό στον μύλο του εμφυλιοπολεμικού σπαραγμού και τώρα που ο χιλιοβασανισμένος λαός άρχισε να ξυπνάει από τους παραλογισμούς των εποχών του μίσους, ακόμα και τώρα κηρύττετε το κήρυγμα του μίσους και προσφέρετε βοήθεια στους δυνάστες του λαού, όπως στην χούντα, όπως στην κατοχή, όπως στην τουρκοκρατία. Και ο λαός που ζυμώνεται με νέες ιδέες μακριά από τον σκοταδισμό της Μακρονήσου και του Άϊ Στράτη απομακρύνεται όλο και πιο πολύ από εσάς. Και θα συνεχίζει να απομακρύνεται όσο εσείς στηρίζετε τους διώκτες του Χριστού και του Λαού.
Χρόνια τώρα και ειδικά κατά την διάρκεια του εμφυλίου πολέμου πήρε θέση ιδεολογοπολιτική και τάχθηκε στο πλευρό αυτών που μας κυβερνάνε μέχρι σήμερα. Με περισσό μίσος κήρυττε ενάντια στους αριστερούς που απαραίτητα ήταν και άθεοι. Έβλεπε ανθρώπους να βασανίζονται, να δολοφονούνται και να εξορίζονται αλλά αυτή συνέχιζε να προτρέπει τον αφανισμό κάποιων ανθρώπων που διαφωνούσαν με το υπάρχον οικονομικό-πολιτικό σύστημα και αγωνιζόντουσαν για καλύτερες ημέρες για αυτούς και τους συνανθρώπους τους.
Η ιστορία επαναλαμβάνεται. Η εκκλησία τούτη την σκληρή ώρα όπου χιλιάδες συμπολιτών μας αυτοκτόνησαν, χιλιάδες λιμοκτονούν, παιδιά υποσυτίζονται, η ανθρώπινη αξιοπρέπεια καταρακώνεται και εκατομμύρια πλέον είναι άνεργοι στέκεται στο πλευρό των δυναστών του ποιμνίου της. Όπως τότε έτσι και τώρα έμμεσα ή άμεσα διώκει ανθρώπους που αγωνίζονται για καλύτερες ημέρες και όχι για τον εαυτό τους. Και αντί με αυστηρή στάση να σταθεί απέναντι σε όλους αυτούς που αποδεδειγμένα έκλεβαν και παραμύθιαζαν ολόκληρα χρόνια τον λαό, τους κάνει πλάτες.
Δεν ξέρω αν θα γίνω γραφικός αλλά ο ιδρυτής της εκκλησίας της οποίας είναι εκπρόσωποι είχε άλλη άποψη. Ήταν ορκισμένος εχθρός του ιερατίου το οποίο στήριζε τους προύχοντες της εποχής εκείνης και κοντά του ήθελε τους φτωχούς και απλούς ανθρώπους τους οποίους σθεναρά στήριζε με όλες του τις δυνάμεις.
Όταν τον πλησίασε ένας πλούσιος εκείνης της εποχής και ρώτησε τον Χριστό τι χρειάζεται για να μπει και αυτός στην βασιλεία των ουρανών, γύρισε προς τους μαθητές του και είπε ότι είναι πιο εύκολο είναι να περάσει μια κάμηλος (παλαμάρι, χοντρό σκοινί) από το μάτι μιας βελόνας παρά ένας πλούσιος στην βασιλεία των ουρανών.
Ο Χριστός είπε επίσης πως τους πιστούς δεν χρειάζεται να τους φέρει κοντά του αφού ήδη είναι πιστοί και κοντά του θέλει αυτούς που δεν πιστεύουν. Ο Χριστός στην εμποροπανήγυρι που είχε στηθεί στον ναό πήρε ένα ραβδί και τα έκανε λαμπόγυαλο λέγοντας ότι κατάντησαν την ιερουσαλήμ σαν πόρνη. Κατακεραύνωσε το ιερατείο το οποίο μετά τον σταύρωσε. Είπε ότι αυτός που έχει δύο χιτώνες να δίνει τον έναν στον συνάνθρωπό του που δεν έχει.
Ο Χριστός ο ιδρυτής της εκκλησίας της οποίας είστε εκπρόσωποι δεν στήριζε το εμπόριο τα πλούτη και την χλιδή. Κυκλοφορούσε με ένα γαϊδουράκι και όχι με λιμουζίνες όπως εσείς.
Και τώρα μέσα στην κρίση όπου τα παιδιά πεινάνε και οι άνθρωποι έχουν χάσει την ελπίδα και την αξιοπρέπειά τους, τώρα στις γιορτές βγήκατε στους δρόμους να πάρετε «υπέρ των φτωχών» την στιγμή που η Ελληνορθόδοξη εκκλησία δεν ξέρει τι έχει.
Στο μέτρο για τις προσλήψεις του δημοσίου στην αρχή της κρίσης που έλεγε ότι πέντε θα συνταξιοδοτούνται και ένας θα προσλαμβάνεται εσείς δεν δεχτήκατε για τους εαυτούς σας αυτό το μέτρο, όπως και για την φορολόγηση. Για αυτόν τον λόγο κατακεραυνώνετε όποιον υποστηρίζει τον διαχωρισμό του κράτους από την εκκλησία. Γιατί θα χάσετε τα προνόμιά σας και γιατί με όσους μέχρι τώρα κυβερνούσαν είσαστε όμοιοι.
Γιατί πιο δικαίωμα έχει η εκκλησία να έχει και να διοχετεύει πολιτικές απόψεις; Αυτός είναι ο ρόλος της; Μετά λέτε ότι η εκκλησία ήταν και είναι έννοια όμοια με το έθνος. Έννοια όμοια με το έθνος ήταν ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης που μετά την επανάσταση ζήτησε να μοιραστεί η περιουσία που είχαν οι προύχοντες στον λαό, όπως και οι εξουσίες και για αυτόν τον λόγο φυλακίστηκε και πέθανε στην φυλακή.
Έχουμε ακούσει και εθνικιστικές απόψεις από την εκκλησία της αγάπης όπως και ρητορείες ενάντια στους βασανισμένους ανθρώπους που έρχονται από άλλες χώρες με εμφυλίους πολέμους και πείνα. Και όλα αυτά τα λένε οι εκπρόσωποι της εκκλησίας της αγάπης προς τον συνάνθρωπο. Αυτές οι απόψεις σαν την δική μου, πολλούς θα τους σοκάρουν γιατί γκρεμίζει αυτή η αλήθεια την γη κάτω από τα πόδια τους, άλλους θα τους βρει σύμφωνους. Για τέτοιες αλήθειες πολλοί αφορίστηκαν και διώχθηκαν από την εκκλησία της αγάπης προς τον συνάνθρωπο.
Ο Χριστός είτε ως ιστορική προσωπικότητα είτε ως θεάνθρωπος βασανίστηκε και θανατώθηκε από αυτούς που εσείς σήμερα υποστηρίζετε αν κάνουμε μια αναγωγή στις εποχές. Εσείς χρόνια ολόκληρα πολεμάτε αυτούς που έχουν πάρει πολλά στοιχεία από τον λόγο του και συντρώγετε με αυτούς που στο όνομα του κέρδους σκοτώνουν άμεσα ή έμμεσα ανθρώπους.
Δίνετε επιχειρήματα σε αυτούς που όχι άδικα υποστηρίζουν ότι η εκκλησία διαχρονικά ήταν το δεκανίκι των πλουσίων και των πολιτικών που τους υπηρετούν. Βρεθήκατε και εσείς στον βωμό του χρήματος να κλέβετε περιουσίες που ανήκουν στον λαό. Και το μόνο σας επιχείρημα ήταν ότι οι αριστεροί ήταν και είναι άθεοι.
Ρίξατε και εσείς νερό στον μύλο του εμφυλιοπολεμικού σπαραγμού και τώρα που ο χιλιοβασανισμένος λαός άρχισε να ξυπνάει από τους παραλογισμούς των εποχών του μίσους, ακόμα και τώρα κηρύττετε το κήρυγμα του μίσους και προσφέρετε βοήθεια στους δυνάστες του λαού, όπως στην χούντα, όπως στην κατοχή, όπως στην τουρκοκρατία. Και ο λαός που ζυμώνεται με νέες ιδέες μακριά από τον σκοταδισμό της Μακρονήσου και του Άϊ Στράτη απομακρύνεται όλο και πιο πολύ από εσάς. Και θα συνεχίζει να απομακρύνεται όσο εσείς στηρίζετε τους διώκτες του Χριστού και του Λαού.
Ουέ και αλίμονο γραμματείς και φαρισαίοι υποκριταί, που είστε σαν τους φρεσκοβαμένους τάφους που στο εσωτερικό τους έχουν βρώμα και δυσωδία.
Γράφει ο Νικόλαος Τζαχρήστας
Πηγή: RAMNOUSIA
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου