Πέμπτη 11 Αυγούστου 2016

Αλλαγή εποχής στον ΟΛΠ – Περνάει από σήμερα στην COSCO

Παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης και τις υποσχέσεις του Θόδωρου Δρίτσα το λιμάνι ανήκει από σήμερα στους Κινέζους


Στον έλεγχο της Cosco περνά σήμερα το 51% του ΟΛΠ ενώ παράλληλα γίνεται και η καταβολή του τιμήματος των 280.500.000 ευρώ. Οι Κινέζοι θα καταβάλλουν άλλα 88 εκατ. ευρώ για την απόκτηση του υπολοίπου 16%, όταν ολοκληρώσουν τις επενδύσεις που προβλέπεται από τη συμφωνία να πραγματοποιήσουν στο λιμάνι.
Σημειώνεται πως η Cosco ετοιμάζει επενδύσεις συνολικού ύψους 600 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά, δίνοντας βάρος στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, στην κρουαζιέρα, στις τουριστικές υποδομές, στην ναυπηγοεπισκευή και στην αναβάθμιση του Car Terminal.
Οι διοικήσεις των ΟΛΠ, Cosco και ΤΑΙΠΕΔ κηρύττουν σήμερα και την έναρξη της σημερινής συνεδρίασης του Χρηματιστηρίου Αθηνών επ” ευκαιρία της επικείμενης μεταβίβασης των μετοχών της διαχειρίστριας του λιμανιού του Πειραιά.
Ο κινεζικός όμιλος σκοπεύει να επενδύσει 250 εκατ. ευρώ περισσότερα από τα 350 εκατ. ευρώ που προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης που υπέγραψε με το ΤΑΙΠΕΔ για την αγορά του 67% των μετοχών του ΟΛΠ.
Ενόψει της σημερινής μεταβίβασης του 51% ο κινεζικός όμιλος έχει ήδη δρομολογήσει διοικητικές παρεμβάσεις στον ΟΛΠ και σε αλλαγή διευθύνσεων. Στο νέο 11μελές διοικητικό συμβούλιο θα κατέχουν οκτώ θέσεις, ενώ το Ελληνικό Δημόσιο (ΤΑΙΠΕΔ) που διατηρεί 23% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, θα διατηρήσει και τρεις θέσεις στο ΔΣ μέχρι την μεταβίβαση του 16% .
Σημειώνεται πως το υπόλοιπο 16% θα μεταβιβαστεί εντός πενταετίας, εφόσον έχουν εκπληρωθεί όροι της συμφωνίας αγοράς μετοχών, συμπεριλαμβανομένης της επιτυχούς ολοκλήρωσης των υποχρεωτικών επενδύσεων. Μετά την μεταβίβαση του 16%, το Δημόσιο θα συνεχίσει να κατέχει 7% και μία θέση στο ΔΣ.
Νέος εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. αναμένεται να τοποθετηθεί ο 48χρονος Γουάν Μιν (γενικός διευθυντής της Cosco Shipping), ενώ αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, ο κάπτεν Φου Τσενγκ Κιουάιε, σήμερα επικεφαλής της ελληνικής θυγατρικής της κινεζικής εταιρείας που διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, Piraeus Container Terminal.


0 comments :

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *