Με το νου μας στον αγαπημένο τηλεβιβλιοπώλη όλης της Ελλάδας, που μας παρότρυνε: “όσο εγώ μιλάω, εσείς παραγγέλνετε”, παρακολουθούμε σήμερα την ψήφιση των προαπαιτούμενων στη Βουλή, όπου περιλαμβάνεται η αποκρατικοποίηση κάμποσων ΔΕΚΟ, στον απόηχο όμως της αποτυχίας του Καλογρίτσα να συγκεντρώσει αρκετά λεφτά ώστε να πάρει μια τηλεοπτική άδεια.
Τι σχέση έχει αυτό με τον Καλογρίτσα; Καμία. Μάλλον. Αλλά μιας και αυτό φαίνεται να είναι το θέμα της ημέρας, δε θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε έστω και ξώφαλτσα, αφού απ’ ότι φαίνεται το χάρισμα της κρατικής περιουσίας, δεν είναι αρκετό για να σε κάνει πρώτο τίτλο στις ειδήσεις.
1. ΔΕΗ
Το 17% της ΔΕΗ που έχει πάρει ήδη το ΤΑΙΠΕΔ, παραμένει ως έχει και είναι προς πώληση. Σήμερα ψηφίζεται το πέρασμα ενός 34% που κατέχει το υπουργείο Οικονομικών και θα πάει και αυτό για πώληση.
2. ΕΥΔΑΠ
Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει ήδη το 27% της ΕΥΔΑΠ, ενώ σήμερα ψηφίζεται η μεταφορά ενός 34% στο υπερταμείο
3. ΕΥΑΘ
Το ΤΑΙΠΕΔ ελέγχει ήδη το 20%. Ένα 5% ανήκει στη Suez και 1% έχει η HMG. Σήμερα ψηφίζεται η μεταφορά του 74% της ΕΥΑΘ, όσο δηλαδή έχει ξεμείνει στο κράτος.
4. Αττικό Μετρό
Η Αττικό Μετρό Ανώνυμη Εταιρία (Αττικό Μετρό Α.Ε.) είναι ελληνική ανώνυμη εταιρία δημοσίου συμφέροντος, η οποία ιδρύθηκε το 1991 και έχει ως έδρα την Αθήνα. Έχει την ευθύνη κατασκευής των γραμμών και των επεκτάσεων του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου (μετρό) στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη.
5. ΕΛΒΟ
H Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων ΑΒΕ (ΕΛΒΟ) είναι η μεγαλύτερη βιομηχανία οχημάτων στην Ελλάδα. Κατασκευάζει λεωφορεία και στρατιωτικά οχήματα. Ιδρύθηκε το 1972 με την επωνυμία ΣΤΑΓΙΕΡ ΕΛΛΑΣ ΑΒΕ, ως θυγατρική τις αυστριακής Steyr, και κατασκεύαζε (αρχικά κάνοντας απλή συναρμολόγηση, με σταδιακά αυξανόμενο ποσοστό εγχώριας κατασκευής εξαρτημάτων) φορτηγά, τανκς, και τρακτέρ της αυστριακής εταιρείας στην Ελλάδα. Το 1987 μετονομάσθηκε σε ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ (ΕΛΒΟ) ΑΒΕ, και ο πλήρης έλεγχος της εταιρείας πέρασε στο Ελληνικό Δημόσιο. Τον Αύγουστο του 2000, μετά από διεθνή διαγωνισμό, το 43% των μετοχών της εταιρείας, καθώς και το μάνατζεμεντ πέρασαν στην κοινοπραξία των εταιρειών ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. ΟΜΙΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ και ΜΕΤΚΑ Α.Ε. Το 2011 ο Όμιλος Μυτιληναίου μεταβίβασε τον έλεγχο πίσω στο Ελληνικό Κράτος έναντι συμβολικού τιμήματος ενός ευρώ.
6. Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.
Η ΚτΥπ ΑΕ που δημιουργήθηκε το Νοέμβριο 2013 είναι το προϊόν της συγχώνευσης τριών δημόσιων κατασκευαστικών εταιρειών: της ΔΕΠΑΝΟΜ ΑΕ [υπεύθυνη για την κατασκευή και τον εξοπλισμό νοσοκομείων], της ΟΣΚ ΑΕ με τις διευρυμένες της αρμοδιότητες [υπεύθυνη για την κατασκευή και τον εξοπλισμό σχολείων καθώς και με την αρμοδιότητα για την υλοποίηση των εν εξελίξει έργων της Κτηματικής Εταιρείας Δημοσίου ΚΕΔ ΑΕ] και της ΘΕΜΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΕ [υπεύθυνη για την κατασκευή και τον εξοπλισμό δικαστηρίων και σωφρονιστικών καταστημάτων]. Κύριες πηγές χρηματοδότησης της ΚτΥπ ΑΕ είναι o τακτικός κρατικός προϋπολογισμός και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων [ΠΔΕ], ενώ χάρη στο αντικέιμενο και την ποιότητα των έργων, συχνή είναι η δανειοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων [ΕτΕπ, http://www.eib.org] καθώς και η επιλεξιμότητα για επιδοτήσεις από ευρωπαϊκά κονδύλια.
7. Εγνατία Οδός
«Οικονομικό έγκλημα» χαρακτηρίζουν οι εργαζόμενοι στην «Εγνατία Οδό» την παραχώρηση σε ιδιώτες του ολοκληρωμένου αυτοκινητόδρομου. Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, ο διαγωνισμός περιλαμβάνεται στα προαπαιτούμενα. Τα 100 εκατ. ευρώ που θα εισπραχθούν θα κατατεθούν κατ’ ευθείαν στο ταμείο του εξωτερικού για την εξυπηρέτηση του χρέους και ένα ποσοστό από τα ετήσια έσοδα των διοδίων θα δίνεται στο Δημόσιο. Μόνο τα έσοδα από τους επτά σταθμούς διοδίων ξεπερνούν τα 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Ψιλοπράγματα δηλαδή.
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου