Η απουσία εδώ και λίγες εβδομάδες
ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Κυθήρων με την Κρήτη λόγω της απόσυρσης από τη γραμμή
του πλοίου Βιτσέντζος Κορνάρος έχει οδηγήσει σε σημαντικές απώλειες σε αφίξεις
το νησί.
Μιλώντας την Τρίτη στο Συμβούλιο
Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για το θέμα της αντικατάστασης του Βιτσέντζος Κορνάρος
στη γραμμή δημόσιας υπηρεσίας στα Κύθηρα και Αντικύθηρα, ο Ευστράτιος Αθ.
Χαρχαλάκης Δήμαρχος Κυθήρων έκρουσε το καμπανάκι του κινδύνου.
«Ζούμε μια πρωτοφανή κατάσταση.
Έχουμε τον τουρισμό 30% κάτω σε σχέση με πέρυσι. Η αποκοπή από την Κρήτη είναι
καταστροφική. Είναι μεγάλη ζημιά για όλους. Οι λιμένες Πειραιά, Γυθείου και
Καστελιού είναι μείζονες για τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα. Καταρχήν η σύνδεση
είναι απαραίτητη με τον Πειραιά όπου είναι η πρωτεύουσα του νομού και μετά με
την Κρήτη. Η απώλεια φέτος κυμαίνεται στους 10-12 χιλιάδες επιβάτες» τόνισε.
Σημειώνεται ότι στην Αττική
σύμφωνα με τον δήμαρχο του νησιού διαμένουν 15000 Κυθήριοι ενώ χιλιάδες
επισκέπτες έρχονται από τα Χανιά και την Κρήτη κάθε χρόνο.
Πάντως το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών
Συγκοινωνιών στη χθεσινή του συνεδρίαση αποφάσισε να δεχτεί το σπάσιμο της
γραμμής δημόσιας υπηρεσίας που λαμβάνει επιδότηση 100- 120 ευρώ ανά μίλι,
δηλαδή συνολικά ενός ποσού που φτάνει τα 5 εκατομμύρια ευρώ. Ουσιαστικά το ΣΑΣ
δέχτηκε την πρόταση του Δήμου Κυθήρων για δύο δρομολόγια από Πειραιά εκ των
οποίων το ένα θα προσεγγίζει τα Αντικύθηρα και τρία τοπικά δρομολόγια. Ανάμεσα
σε αυτά
θα μοιραστούν τα χρήματα.
Οι επόμενες μέρες, πάντως, θα
δείξουν εάν θα υπάρξει συμμετοχή στον διαγωνισμό. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο
πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και μέλος του
ΣΑΣ Μιχάλης Σακέλλης σε παρέμβαση του στο Συμβούλιο τόνισε ότι ο Δήμος θα
πρέπει να πιέσει για αύξηση των κονδυλίων για την γραμμή δημόσιας υπηρεσίας
ώστε να γίνει εφικτή η δρομολόγηση νεώτερου και πιο αξιόπιστου σε ταχύτητες
πλοίου.
Σημειώνεται ότι αρχικό ενδιαφέρον
για δρομολόγηση είχε επιδειχτεί από εταιρία με πλοία στη Ραφήνα αλλά λόγω των
υποχρεώσεων εκεί λόγω θέρους δεν υπήρξε εξέλιξη την προηγούμενη εβδομάδα οπότε
και ήταν η σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος που απεύθυνε το υπουργείο ώστε να
βρεθεί ένα πλοίο για καλύψει το κενό του «Βιτσέντζος Κορνάρος».
Γιώργος Αλεξάκης
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου