Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014

Μαθητές στερούνται το δικαίωμα στη μετακίνηση προς το σχολείο τους

Τα τελευταία χρόνια αυξήθηκαν οι αναφορές προς τον Συνήγορο του Παιδιούσε σχέση με τη μετακίνηση ευρύτερου μαθητικού πληθυσμού. Διαπιστώθηκε ότι η μεταφορά πολύ συχνά πραγματοποιείται με προβλήματα και καθυστερήσεις ή ότι αποκλείονται από τη μεταφορά ομάδες μαθητών, για τις οποίες θα έπρεπε να διασφαλίζεται η δυνατότητα αυτή.
Μετά από σειρά παρεμβάσεων, ο Συνήγορος απέστειλε Πόρισμα στα συναρμόδιαΥπουργείαΠαιδείας και Θρησκευμάτων και Εσωτερικών, με το οποίο ζήτησε επανεξέταση του θεσμικού πλαισίου, λαμβάνοντας υπόψη την ασφάλεια των μαθητών, πληθυσμιακές, ηλικιακές, ή/και γεωγραφικές ιδιαιτερότητες και την απόσταση της κατοικίας του μαθητή από το σχολείο σε συνάρτηση με τη διάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών και τον πραγματικό χρόνο, που απαιτείται για τη μετακίνηση.
Στο Πόρισμα συνοψίζονται τα προβλήματα της Κ.Υ.Α. που διέπει τις μετακινήσεις μαθητών και διατυπώνονται προτάσεις, με στόχο την επίλυση των προβλημάτων την ερχόμενη χρονιά.
Μεταξύ άλλων, ο Συνήγορος προτείνει:
α) Να επανεξετασθούν και να απλοποιηθούν οι προβλέψεις της Κ.Υ.Α., σχετικά με τις αποστάσεις που καθορίζουν τους δικαιούχους μεταφοράς, ώστε να διασφαλίζεται ότι οι προβλεπόμενες αποστάσεις είναι εφικτό να διανυθούν πεζή με ασφάλεια από μαθητές στις αντίστοιχες ηλικίες.
β) Οι μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού σχολείου να μεταφέρονται, σε κάθε περίπτωση, για λόγους ασφάλειας με δημόσια σύμβαση υπηρεσιών και με συνοδό, όταν η συνολική απόσταση της κατοικίας τους από το σχολείο είναι πάνω από 1.200 μ..
γ) Η μεταφορά μαθητών Β/θμιας εκπαίδευσης να πραγματοποιείται με δημόσια σύμβαση υπηρεσιών, όταν για την πρόσβαση στο σχολείο απαιτούνται πολλαπλές μετεπιβιβάσεις σε ΜΜΜ, που είναι εκ των πραγμάτων επισφαλείς και χρονοβόρες. Σε κάθε περίπτωση, να προβλέπεται σαφώς η συνεκτίμηση από την Περιφέρεια παραγόντων, όπως ο συνολικός χρόνος περπατήματος και αναμονής σε στάσεις, το φορτίο των μαθητών ορισμένων κατευθύνσεων και πληθυσμιακά – γεωγραφικά κριτήρια.
δ) Να ρυθμιστεί από το Υπουργείο Παιδείας με τρόπο σαφή και συγκεκριμένο η ασφαλής παραμονή στον χώρο του σχολείου των μαθητών που χρειάζεται να περιμένουν λόγω του χρόνου εκτέλεσης των δρομολογίων.
ε) Να συσταθεί άμεσα η προβλεπόμενη στην Κ.Υ.Α. Ομάδα Διαχείρισης Έργου (ΟΔΕ).
στ) Να επανεξετασθεί με απολογιστική μελέτη από το ίδιο Υπουργείο το μέτρο των συγχωνεύσεων σχολείων, στις περιπτώσεις που συνεπάγεται τη μετακίνηση των μαθητών, καθώς φαίνεται ότι το όφελος από τη συγχώνευση αντισταθμίζεται σε μεγάλο βαθμό από το σημαντικό κόστος μεταφοράς, που επιβαρύνει το Υπουργείο Εσωτερικών.
ζ) Να ληφθεί ειδική μέριμνα για τους μαθητές Ρομά, που διαμένουν σε απομονωμένους οικισμούς ή καταυλισμούς (δημόσια σύμβαση υπηρεσιών και πρόβλεψη ειδικών κινήτρων για τους μεταφορείς), καθώς και για τους μαθητές υπερτοπικών σχολείων, δηλ. των μουσικών, καλλιτεχνικών και ΕΠΑΛ (δημόσια σύμβαση υπηρεσιών εφόσον είτε διαμένουν σε συνολική απόσταση μεγαλύτερη από εκείνη που θα καθοριστεί, είτε δεν εξυπηρετούνται από αστική/υπεραστική συγκοινωνία χωρίς μετεπιβίβαση).

0 comments :

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *