Τα
παραπάνω προκύπτουν από τα δεδομένα που συνέλεξαν οι υπηρεσίες της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής και που παραθέτει ο αρμόδιος επίτροπος για θέματα
ενέργειας Γκίντερ Έτινγκερ, απαντώντας σε ερώτηση του ευρωβουλευτή της
Ν.Δ. Κώστα Πουπάκη, σχετικά με την ακρίβεια και τα ολιγοπώλια στην
ελληνική αγορά καυσίμων.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η τιμής της βενζίνης Euro-super 97 κατέγραψε άνοδο κατά 41% στην Ελλάδα, με το μέσο όρο της Ευρωζώνης να αγγίζει το 30%, ενώ οι αυξήσεις στο πετρέλαιο κίνησης κυμάνθηκαν στο 31% στη χώρα μας (40% κατά μέσο όρο στην Ευρωζώνη).
Όπως αναφέρει ο επίτροπος, οι μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ των τιμών των καυσίμων στην Ελλάδα και τη ζώνη του ευρώ οφείλονται κυρίως στην αύξηση του ΦΠΑ και στους νέους έμμεσους φόρους που επιβλήθηκαν στο πετρέλαιο κίνησης και στο πετρέλαιο θέρμανσης.
Λέει ακόμη ότι στα μέσα Φεβρουαρίου 2013 καταγράφηκε στην Ελλάδα η τρίτη υψηλότερη τιμή στην Ευρώπη των 27 όσον αφορά τη βενζίνη Euro-super 97 και η 5η όσον αφορά το πετρέλαιο θέρμανσης. Το πετρέλαιο κίνησης παρέμενε την ίδια περίοδο κάτω από τη μέση τιμή στην Ε.Ε..
Στην απάντησή του ο Έτινγκερ τονίζει επίσης ότι έχουν εντοπιστεί διάφορα προβλήματα τα οποία παρεμποδίζουν τον ανταγωνισμό στην ελληνική αγορά καυσίμων. Αναφέρει μάλιστα ότι δεν θα διστάσει να λάβει μέτρα, είτε η μόνη της η Κομισιόν είτε σε συνεργασία με την Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού, εάν διαθέτει επαρκείς πληροφορίες που να καταδεικνύουν την ύπαρξη σύμπραξης μεταξύ επιχειρήσεων ή καταχρηστικής συμπεριφοράς από μέρους μεμονωμένων εταιρειών.
«Φέτος το δυσβάσταχτο το κόστος της θέρμανσης εξαιτίας της βαριάς φορολογίας ώθησε τους καταναλωτές σε οικονομικότερους ή ακόμα και επικίνδυνους τρόπους για να ζεσταθούν, ενώ πολλοί συμπολίτες μας εξαιτίας της δύσκολης οικονομικής τους κατάστασης στερήθηκαν και αυτό το βασικό αγαθό», τονίζει σε δήλωσή του ο κ. Πουπάκης.
«Στο πλαίσιο της δημοσιονομικής προσαρμογής θα πρέπει να εξεταστεί εκ νέου κατά πόσο η μείωση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης μπορεί να αποτελέσει ισοδύναμο μέτρο, αυξάνοντας την κατανάλωση και τα έσοδα του κράτους και ελαφρύνοντας παράλληλα τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς», συμπληρώνει.
Τέλος, σύμφωνα με τον ευρωβουλευτή της Ν.Δ., θα πρέπει να ενταθεί η προσπάθεια πάταξης φαινόμενων αδιαφανούς δράσης ολιγοπωλίων, μονοπωλίων και καρτέλ που έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την αύξηση και διατήρηση των τιμών σε υψηλά επίπεδα.
Πηγή: Ναυτεμπορική via http://left.gr/
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η τιμής της βενζίνης Euro-super 97 κατέγραψε άνοδο κατά 41% στην Ελλάδα, με το μέσο όρο της Ευρωζώνης να αγγίζει το 30%, ενώ οι αυξήσεις στο πετρέλαιο κίνησης κυμάνθηκαν στο 31% στη χώρα μας (40% κατά μέσο όρο στην Ευρωζώνη).
Όπως αναφέρει ο επίτροπος, οι μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ των τιμών των καυσίμων στην Ελλάδα και τη ζώνη του ευρώ οφείλονται κυρίως στην αύξηση του ΦΠΑ και στους νέους έμμεσους φόρους που επιβλήθηκαν στο πετρέλαιο κίνησης και στο πετρέλαιο θέρμανσης.
Λέει ακόμη ότι στα μέσα Φεβρουαρίου 2013 καταγράφηκε στην Ελλάδα η τρίτη υψηλότερη τιμή στην Ευρώπη των 27 όσον αφορά τη βενζίνη Euro-super 97 και η 5η όσον αφορά το πετρέλαιο θέρμανσης. Το πετρέλαιο κίνησης παρέμενε την ίδια περίοδο κάτω από τη μέση τιμή στην Ε.Ε..
Στην απάντησή του ο Έτινγκερ τονίζει επίσης ότι έχουν εντοπιστεί διάφορα προβλήματα τα οποία παρεμποδίζουν τον ανταγωνισμό στην ελληνική αγορά καυσίμων. Αναφέρει μάλιστα ότι δεν θα διστάσει να λάβει μέτρα, είτε η μόνη της η Κομισιόν είτε σε συνεργασία με την Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού, εάν διαθέτει επαρκείς πληροφορίες που να καταδεικνύουν την ύπαρξη σύμπραξης μεταξύ επιχειρήσεων ή καταχρηστικής συμπεριφοράς από μέρους μεμονωμένων εταιρειών.
«Φέτος το δυσβάσταχτο το κόστος της θέρμανσης εξαιτίας της βαριάς φορολογίας ώθησε τους καταναλωτές σε οικονομικότερους ή ακόμα και επικίνδυνους τρόπους για να ζεσταθούν, ενώ πολλοί συμπολίτες μας εξαιτίας της δύσκολης οικονομικής τους κατάστασης στερήθηκαν και αυτό το βασικό αγαθό», τονίζει σε δήλωσή του ο κ. Πουπάκης.
«Στο πλαίσιο της δημοσιονομικής προσαρμογής θα πρέπει να εξεταστεί εκ νέου κατά πόσο η μείωση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης μπορεί να αποτελέσει ισοδύναμο μέτρο, αυξάνοντας την κατανάλωση και τα έσοδα του κράτους και ελαφρύνοντας παράλληλα τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς», συμπληρώνει.
Τέλος, σύμφωνα με τον ευρωβουλευτή της Ν.Δ., θα πρέπει να ενταθεί η προσπάθεια πάταξης φαινόμενων αδιαφανούς δράσης ολιγοπωλίων, μονοπωλίων και καρτέλ που έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την αύξηση και διατήρηση των τιμών σε υψηλά επίπεδα.
Πηγή: Ναυτεμπορική via http://left.gr/
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου