Δευτέρα 3 Ιουνίου 2013

Οι 11 «μνηστήρες» για τα 21 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας

Το ΤΑΙΠΕΔ δεν έδωσε στη δημοσιότητα τους ενδιαφερόμενους ομίλους. Φαίνεται ότι κυριαρχούν εταιρείες που διαχειρίζονται μεγάλα αεροδρόμια, όπως της Φρανκφούρτης, του Μονάχου και της Ζυρίχης

Της Χαράς Τζαναβάρα

52Εντεκα όμιλοι, μεταξύ των οποίων δύο τουρκικών συμφερόντων, εκδήλωσαν ενδιαφέρον στην πρώτη φάση του διαγωνισμού για τα 21 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει στο επόμενο διάστημα τον έλεγχο των πιστοποιητικών τους, ώστε να επιλεγούν αυτοί που πληρούν τα κριτήρια για να περάσουν στο στάδιο υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Οι ανάδοχοι, που θα επιλεγούν για τις δύο ομάδες των αεροδρομίων, θα αναλάβουν τη διαχείριση των εγκαταστάσεων για 30 χρόνια με δυνατότητα παράτασης για άλλα 10, ενώ μέσα στην πρώτη τριετία θα πρέπει να κάνουν επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ.

Από την πρώτη ανάγνωση του ανεπίσημου καταλόγου, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ δεν έδωσε στη δημοσιότητα τους ενδιαφερόμενους ομίλους, φαίνεται ότι κυριαρχούν εταιρείες που διαχειρίζονται μεγάλα αεροδρόμια, όπως της Φρανκφούρτης, του Μονάχου και της Ζυρίχης.

To «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Πολλαπλό ενδιαφέρον παρουσιάζει η παρουσία του «Ελ. Βενιζέλος», που συνδέεται σαφώς με τις αλλαγές στη μετοχική σύνθεση του πρώτου αεροδρομίου της χώρας. Υπάρχουν όμως και μεγάλα κατασκευαστικά σχήματα, όπως η γαλλική Vinci και οι ελληνικές «Ελλάκτωρ» του ομίλου Μπόμπολα, ΜΕΤΚΑ, και J&P Αβαξ, που προφανώς ποντάρουν σε συμπράξεις στην επόμενη φάση του διαγωνισμού.

Από τους ομίλους που μετέχουν στον διαγωνισμό ξεχωρίζουν:

*Η Fraport, που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, του Ανόβερου και της Βιέννης, ενώ είναι σπόνσορας της Μπουντεσλίγκα. Εχει σημαντικά μερίδια στα αεροδρόμια της Λίμα στο Περού, του Μπουργκάς στη Βουλγαρία και στην Κίνα, ενώ ετοιμάζει τις εγκαταστάσεις για τα νέα Τζάμπο στο «Ιντιρα Γκάντι» της Ινδίας. Στον διαγωνισμό συμπράττει με τον όμιλο Κοπελούζου, ο οποίος συμμετέχει και μέσω του «Ελ. Βενιζέλος».

*Η τουρκική Global Liman Isletmeleti, που διαχειρίζεται μεγάλες λιμενικές εγκαταστάσεις στα τουρκικά παράλια. Κατέβηκε όμως στον διαγωνισμό μαζί με το αεροδρόμιο του Μονάχου, το 27ο στην παγκόσμια κατάταξη.

*Η επίσης τουρκική TAV, που διαχειρίζεται τα σημαντικότερα αεροδρόμια στη γειτονική χώρα, μεταξύ των οποίων της Κωνσταντινούπολης, της Αγκυρας, των Αδάνων και της Αττάλειας. Εχει παρουσία σε δύο αεροδρόμια της Γεωργίας, καθώς επίσης στα Σκόπια, την Οχρίδα, τη Λιθουανία, τη Σαουδική Αραβία και την Τυνησία. Μεταφέρει σε ετήσια βάση 48 εκατ. επιβάτες. Από το 2012 το 38% της εταιρείας πέρασε στη γαλλική Aeroports de Paris.

Στις δύο ομάδες των περιφερειακών αεροδρομίων περιλαμβάνονται:

*Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Ζάκυνθος, Κεφαλονιά, Ακτιο, Καβάλα και Χανιά, με δυνατότητα προσθήκης της Αλεξανδρούπολης, του Αράξου και της Καλαμάτας.

*Ρόδος, Κως, Σαντορίνη, Μύκονος, Μυτιλήνη, Σκιάθος και Σάμος, με δυνατότητα προσθήκης της Καρπάθου, της Χίου και της Λήμνου.

ΟΙ εγκαταστάσεις της Νέας Αγχιάλου Βόλου μπορούν να ενταχθούν στη μία ή την άλλη ομάδα. Τα υπόλοιπα 16 αεροδρόμια που δεν θα εκχωρηθούν σε ιδιώτες θα ενταχθούν σε νέα εταιρεία, που θα τα διαχειρίζεται για μια 20ετία.

0 comments :

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *