Στο τελευταίο στάδιο επεξεργασίας βρίσκεται το σχέδιο της κυβέρνησης για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές ή αλλιώς το «πλαστικό χρήμα». Σύμφωνα με δημοσίευμα της Real News, το σχέδιο περιλαμβάνει την συγκέντρωση αποδείξεων ανάλογα με το το εισόδημα.
Πιο αναλυτικά, για εισόδημα έως 10.000 ευρώ θα απαιτείται η συγκέντρωση αποδείξεων στο 10% δηλαδή, αποδείξεις 1.000 αξίας 1.000 ευρώ. Για εισοδήματα από 10.001 έως 20.000 ευρώ το 15%, δηλαδή αποδείξεις από 1.500 έως 3.000 ευρώ. Για εισοδήματα από 20.001 ευρώ έως 40.000 ευρώ το ποσοστό φτάνει το 20%, δηλαδή αποδείξεις από 4.000 έως 8.000 ευρώ. Και για ετήσια εισοδήματα από 40.001 ευρώ και πάνω το 30% δηλαδή τουλάχιστον 12.000 ευρώ αποδείξεις.
Μάλιστα, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, σε περίπτωση που κάποιος δεν καταφέρει να συγκεντρώσει τις αποδείξεις που απαιτούνται, τότε για το ποσό που θα υπολείπεται θα πρέπει να πληρώσει φόρο επί ενός εικονικού εισοδήματος. Για παράδειγμα, αν λείπουν αποδείξεις 5.000 ευρώ, τότε θα φορολογείται για εισόδημα 5.000 ευρώ, με τον χαμηλότερο συντελεστή 22%. Θα πληρώσει δηλαδή φόρο 1.100 ευρώ. Αν το ποσό που υπολείπεται είναι μεγαλύτερο από 20.000 ευρώ, ο συντελεστής φόρου ανεβαίνει στο 29% και μπορεί να φτάσει στο 37% ή και στο 45% αν οι αποδείξεις που λείπουν ξεπερνούν τα 30.000 ή τα 40.000 ευρώ, κάτι που όπως αναφέρει το δημοσίευμα αφορά ελάχιστους με πολύ υψηλά εισοδήματα.
Το νέο φορολογικό νομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή μέχρι το τέλος της ερχόμενης εβδομάδας. Ειδικά για φέτος η χρονιά θα χωριστεί στα δύο. Μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου θα γίνονται δεκτές αποδείξεις και από συναλλαγές χωρίς πλαστικό χρήμα ή web banking. Αλλά από 1ης Οκτωβρίου θα μετρούν στο «χτίσιμο» του αφορολόγητου και απαιτούμενου ποσού μόνο οι συναλλαγές με πιστωτικές κάρτες ή μέσω τραπεζών.
Από το 2017 και μετά το απαιτούμενο ποσό αποδείξεων θα συγκεντρώνεται αποκλειστικά με πλαστικό χρήμα. Όσο για το αφορολόγητο, το «χτίσιμό» του θα είναι σε συνάρτηση με τη συλλογή των αποδείξεων ή το ύψος των δαπανών μέσω πλαστικού χρήματος και θα μειώνεται ανάλογα με τις αποδείξεις ή τις δαπάνες που λείπουν, σε σχέση με το εισόδημα του φορολογούμενου.
Με ποιες δαπάνες χτίζεται το αφορολόγητο
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι δαπάνες που θα μετρούν για να υπολογίζονται οι αποδείξεις ή οι συναλλαγές με πλαστικό χρήμα θα είναι ουσιαστικά όλες οι δαπάνες που γίνονται για αγορά προϊόντων και υπηρεσιών, αρκεί να γίνονται από 1ης Οκτωβρίου με πιστωτικές/χρεωστικές κάρτες ή μέσω τραπέζης. Έτσι, θα μετρούν οι αγορές σε σούπερ μάρκετ, η πληρωμή ενοικίων, λογαριασμών ΔΕΚΟ, τόκων από στεγαστικά δάνεια και οποιαδήποτε άλλη δαπάνη μέχρι και η πληρωμή των κοινοχρήστων. Ως δαπάνες για το χτίσιμο του αφορολόγητου δεν θα λογίζονται οι καταθέσεις σε τρίτα πρόσωπα ή τα εμβάσματα.
Οι εξαιρέσεις
Από τα μέτρα αυτά αναμένεται να εξαιρεθούν ηλικιωμένοι άνω των 75 ετών, αλλά και όσοι ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές και σε χωριά κάτω των 3.000 κατοίκων όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα χρήσης ίντερνετ. Επίσης δεν αποκλείεται να σχεδιαστεί από το υπουργείο Οικονομικών μία λοταρία μέσω της οποίας κάθε μήνα θα πληρώνονται δώρα. Όπως ηλεκτρικές συσκευές, αυτοκίνητα, ακόμη και διαμερίσματα. Επιπλέον, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, θα υπάρξει ακόμη και επιστροφή χρηματικού ποσού σε συναλλαγές με συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελμάτων υψηλού κινδύνου φοροδιαφυγής.
Παράλληλα, με άλλη διάταξη στο ίδιο νομοσχέδιο το υπουργείο θα δώσει το δικαίωμα στις επιχειρήσεις όλης της χώρας να δημιουργήσουν έναν «ακατάσχετο λογαριασμό», μέσω του οποίου θα γίνονται όλες οι ηλεκτρονικές συναλλαγές της επιχείρησης και που θα χρησιμοποιείται για τη μισθοδοσία των εργαζομένων και την πληρωμή των προμηθευτών. Επίσης αναμένεται να γίνει και η διασύνδεση όλων των ταμειακών μηχανών με τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων προκειμένου να υπάρχει ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο και να περιοριστεί η φοροδιαφυγή.
Τι θα γίνει με τα POS
Σύμφωνα με το σχέδιο που επεξεργάζονται τα υπουργεία Οικονομίας και Οικονομικών, η προμήθεια των POS θα είναι υποχρεωτική για όλους τους νέους επιχειρηματίες που θα κάνουν έναρξη επαγγέλματος. Για τους παλαιούς επαγγελματίες θα υπάρξει μια μεταβατική περίοδος προκειμένου να δημιουργηθεί ένα μητρώο στο οποίο θα αναφέρεται, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, ρητά και ξεκάθαρα εάν ο συγκεκριμένος επαγγελματίας (γιατρός, δικηγόρος, ηλεκτρολόγος, υδραυλικός κτλ) διαθέτει POS. Επίσης, όλοι οι επαγγελματίες θα υποχρεωθούν να έχουν αναρτημένες πινακίδες, σε εμφανή σημεία μέσα στους χώρους εργασίας τους, με τις οποίες θα πληροφορούν τους καταναλωτές εάν διαθέτουν μηχανήματα POS.
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου