To ένα ζήτημα με το περίφημο
«πλωτό φράγμα» τους για τους πρόσφυγες (το θυμάστε το πλωτό φράγμα τους που
έγινε ένα διάστημα έμβλημα του “πατριωτισμού” και της αντιμεταναστευτικής
πολιτικής τους;), το κύριο ζήτημα, το βασικό, είναι ο… ανθρωπισμός που εξέπεμψε
και εκπέμπει όλη αυτή η ιστορία. Όμως, υπάρχει και το διαδικαστικό, άμα τε και
το οικονομικό ζήτημα.
Σας ενημερώνουμε, λοιπόν, ότι παρά τις
επικοινωνιακές… μπουρμπουλήθρες τους, στα …«αζήτητα» παραμένει μέχρι στιγμής το
πλωτό φράγμα που με πρωτοβουλία του υφυπουργού Άμυνας, Αλκιβιάδη Στεφανή,
προμηθεύθηκε το ελληνικό Πεντάγωνο για τον «περιορισμό των μεταναστευτικών
ροών». Η προσπάθεια, το τελευταίο διάστημα, των αρμόδιων υπηρεσιών του ΥΕΘΑ να
μεταβιβάσουν την ευθύνη για τη χρήση του στους συναδέλφους τους στο υπουργείο
Ναυτιλίας έχει πέσει στο «κενό» με τους τελευταίους να αρνούνται πεισματικά την
εμπλοκή τους.
Η εσωτερική αλληλογραφία έχει «φουντώσει»
και όπως πληροφορείται ο «Ημεροδρόμος», ανώτερες πηγές, που έχουν την ευθύνη
για την επιτήρηση των θαλάσσιων συνόρων και τον έλεγχο των μεταναστευτικών
ροών, σημειώνουν ότι η αντίδραση από το αρχηγείο του Λιμενικού δεν είναι
ιδιαίτερα θερμή καθώς τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος έχουν εκφράσει την
ξεκάθαρη απροθυμία τους να εντάξουν το πλωτό φράγμα, μήκους 2,7 χιλιομέτρων
(για μια περιοχή εκατοντάδων χιλιομέτρων), στον επιχειρησιακό σχεδιασμό τους.
Χαρακτηριστικά είναι τα όσα αναφέρει
ανώτερο στέλεχος ότι η τοποθέτηση του πλωτού φράγματος στα θαλάσσια σύνορα
Ελλάδας-Τουρκίας θα μπορούσε να επιφέρει τα αντίθετα αποτελέσματα. Εκτός από
την πρόκληση ναυαγίων εκτιμάται ότι θα αποτελούσε και «βούτυρο στο ψωμί»
διακινητών που θα «έπαιζαν», όπως λένε, με τις ελληνικές Αρχές κατευθύνοντας
τις λέμβους πάνω στο πλωτό φράγμα.
Αρμόδια πηγή σχολιάζει σχετικά: «Από την αρχή είχαμε εκφράσει τις αντιρρήσεις
μας. Έγινε ο διαγωνισμός και μια μέρα μας είπαν: «Θα σας δώσουμε το φράγμα και
κάντε το ότι θέλετε». Εμείς όμως δεν είχαμε ποτέ καμιά εμπλοκή. Το πλωτό φράγμα
είναι αρμοδιότητας ΓΕΕΘΑ. Σε περίπτωση ωστόσο που η παραχώρηση του στο Λιμενικό
αποφασιστεί κεντρικά τότε θα δούμε πως θα το αξιοποιήσουμε»…
Πάντως, όπως ξεκαθαρίζει η συγκεκριμένη
πηγή, στην παρούσα φάση αποκλείεται η χρήση του για τον περιορισμό των
μεταναστευτικών ροών. «Άσχετα από το τι μπορεί να λέει ο καθένας για τα
push-back προσφύγων και μεταναστών και τον τρόπο που διαχειριζόμαστε την κρίση
του προσφυγικού, το σίγουρο είναι ότι μέχρι τώρα δεν έχει υπάρξει απώλεια ανθρώπινης
ζωής στο ανατολικό Αιγαίο. Το αντίθετο σώζουμε ζωές. Δε θα θέλαμε λοιπόν να
κάνουμε κάποια κίνηση που θα γύριζε μπούμερανγκ».
Σημειώνεται ότι οι διαδικασίες προμήθειας
του συγκεκριμένου έργου ξεκίνησαν τον περασμένο Ιανουάριο μετά από πρωτοβουλία
του υφυπουργού Άμυνας, Αλκιβιάδη Στεφανή και ενέργειες της Ανώτατης
Στρατιωτικής Διοίκησης Υποστήριξης Στρατού (ΑΣΔΥΣ) του υπουργείου Εθνικής
Άμυνας.
Η είδηση για τον διαγωνισμό απόκτησης του
πλωτού φράγματος είχε προκαλέσει διεθνή αίσθηση, αλλά και επιφυλάξεις για την
χρησιμότητά του. Παρά τις αντιδράσεις, όλο αυτό το χρονικό διάστημα, η ελληνική
κυβέρνηση προχώρησε τάχιστα με την εκπόνηση του διαγωνισμού. Ο συμβατικός
χρόνος παράδοσης του έργου ήταν η 6η Ιουνίου, ωστόσο η ανάδοχος εταιρεία με έγγραφό
της στα τέλη Μαΐου ζήτησε παράταση του χρόνου παράδοσης διάρκειας 30 ημερών…
λόγω κορωνοϊού.
Τώρα, στα εναλλακτικά σχέδια που εξετάζονται για να καλυφθεί το επερχόμενο φιάσκο, σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες, είναι να βαφτιστεί το πλωτό φράγμα – που κόστισε 500.000 ευρώ – χρήσιμο σε ασκήσεις σε θέματα αντιρρύπανσης…
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου