Είναι ακόμα μια φορά που μια
πρωτοβουλία της κυβέρνησης Μητσοτάκη “επιβάλλεται” μέσω εξαγγελλιών και
δηλώσεων σε ημερίδες και σε ΜΜΜΕ. Και αυτό, ακόμα μια φορά, χωρίς πρότερη
διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς και ενώσεις εκπαιδευτικών.
Σύμφωνα με τα “parapolitika.gr: “
Η υπουργός Παιδείας είπε ότι το
μέτρο θα ξεκινήσει πιλοτικά σε επιλεγμένα σχολεία της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης
αλλά και της περιφέρειας από τον Σεπτέμβριο, με τη διεύρυνση κατά τη διάρκεια
του πιλοτικού προγράμματος, να φτάνει αρχικά μέχρι τις 5:30 μ.μ..
Τόνισε ακόμα ότι η εισαγωγή των
μαθητών στο διευρυμένο πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου θα είναι ελεύθερη και
δεν θα υπάρχουν οικονομικά κριτήρια που πρέπει να πληροί η οικογένεια του
μαθητή.
Ο στόχος όπως είπε αυτού του
μέτρου είναι από την μια να αναβαθμιστεί η παρεχόμενη εκπαίδευση και από την
άλλη να στηριχθεί η ελληνική οικογένεια και οι εργαζόμενοι γονείς.
Η υπουργός Παιδείας, διευκρίνισε,
πως θα ενισχυθεί η δημιουργική κατεύθυνση, με έμφαση στα εικαστικά, τη μουσική,
τις τέχνες γενικότερα, ενώ παράλληλα θα ολοκληρώνεται και η μελέτη των
μαθημάτων των παιδιών. Με αυτό τον τρόπο, θα μένει πιο πολύς χρόνος «για
παιχνίδι και διάδραση με την οικογένεια».
Επισήμανε, ότι τα προγράμματα
βρίσκονται υπό διαμόρφωση, θα προχωρήσουν προσλήψεις, ενώ απώτερος στόχος είναι
η επέκταση του ολοήμερου σχολείου ως τις 18.00.
Σύμφωνα με πληροφορίες του
ΑΠΕ-ΜΠΕ η εφαρμογή του μέτρου αρχικά θα πραγματοποιηθεί στο 50% των
Νηπιαγωγείων και Δημοτικών που ήδη λειτουργούν ως ολοήμερα, δηλαδή σε 5.000
τμήματα σε όλη τη χώρα.
Σχετικά με το δημογραφικό ζήτημα,
η κ. Κεραμέως το χαρακτήρισε «βραδυφλεγή βόμβα», περιγράφοντας ότι τα τελευταία
πέντε χρόνια οι εγγραφές στην Α’ Δημοτικού έχουν μειωθεί κατά 16,5-17%. Βασικά
αίτια είναι η υπογεννητικότητα, αλλά και το «μεταναστευτικό ισοζύγιο» με το
«brain drain και το brain gain».
H υποστήριξη της οικογένειας
είναι πολύ σημαντική για την αντιμετώπιση του δημογραφικού τόνισε η κ.
Κεραμέως, αναφερόμενη σε ρυθμίσεις που θεσπίστηκαν «για υπηρεσίες, οι οποίες
παρέχονταν από ιδιωτικούς φορείς και τώρα ενσωματώνονται στο δημόσιο
εκπαιδευτικό σύστημα». Για παράδειγμα, το υποχρεωτικό νηπιαγωγείο από τα
τέσσερα, όπου τα παιδιά διδάσκονται και αγγλικά, η ενισχυτική διδασκαλία στα Γυμνάσια
και το γεγονός, ότι πια τα Ειδικά Μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων
προσφέρονται στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, μεταξύ άλλων.
Επίσης, η κ. Κεραμέως, αναφέρθηκε
σε ειδικές ρυθμίσεις που αποσκοπούν στην προσέλκυση επιστημόνων και στην
επιστροφή τους στην Ελλάδα (brain gain), όπως το κονδύλι των 60 εκατομμυρίων
ευρώ για την ενίσχυση του παραπάνω στόχου και τη ριζική αναδιάταξη του ΔΟΑΤΑΠ.
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου