Στη Δικαιοσύνη για τα περαιτέρω βρίσκονται πια δύο φάκελοι που περιέχουν – σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού Άμυνας Π. Καμμένου – «αποδεικτικά στοιχεία από τα οποία προκύπτουν πιθανά κακουργήματα και πάρα πολλά χρήματα, τεράστια ποσά, τα οποία έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός» για να εξοπλιστούν οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας με υποβρύχια (που γέρνουν) και ελικόπτερα (που δεν πετάνε).
Οι φάκελοι παραπέμφθηκαν στη Δικαιοσύνη ύστερα από μια γρήγορη έρευνα αρμόδιας υπηρεσίας του υπουργείου Άμυνας κι έπειτα από συνάντηση του υπουργού με τον πρωθυπουργό.
Όπως είπε σε συνέντευξή του ο Π. Καμμένος, όταν πήγε στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας ζήτησε να δει αν υπάρχει υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων στο υπουργείο και διαπίστωσε ότι, ενώ υπήρχε σχετικός νόμος, τέτοια υπηρεσία δεν είχε συσταθεί ποτέ!
«Σύστησα την υπηρεσία εντός 10 λεπτών και τους είπα: Πάρτε τα κλειδιά του γραφείου μου και ψάξτε το γραφείο μου. Έχετε δικαίωμα να ψάχνεται το γραφείο μου, εμένα, τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ, μέχρι και τον τελευταίο στρατιώτη».
Μετά τις πρώτες έρευνες και τα αποτελέσματα που προέκυψαν, ο υπουργός Άμυνας συνάντησε τον πρωθυπουργό. Ο Π. Καμμένος μετά τη συνάντηση αυτή είχε δηλώσει: «Ενημέρωσα τον πρωθυπουργό για τα θέματα διαφθοράς στις Ένοπλες Δυνάμεις και ιδιαίτερα για αυτά που αφορούν τους εξοπλισμούς, καθώς προκύπτουν αποδεικτικά στοιχεία που αφορούν την υπόθεση των ελικοπτέρων NH-90 που ξεκινά το 2003 και συνεχίζεται έως σήμερα, καθώς και την υπόθεση των υποβρυχίων, η οποία ξεκινά το 1998». Σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού Άμυνας, «από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα την ευθύνη του υπουργείου Εθνικής Άμυνας συστήσαμε την Επιτροπή Ελέγχου Εσωτερικών Υποθέσεων των Ενόπλων Δυνάμεων του υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Οι αξιωματικοί που ανέλαβαν το έργο αυτό ξεκίνησαν τη διενέργεια ελέγχου από τη Γενική Γραμματεία Εξοπλισμών. Για δυο από τις υποθέσεις έχουμε ήδη τα πρώτα αποδεικτικά στοιχεία – πολύ σοβαρά αποδεικτικά στοιχεία –, από τα οποία προκύπτουν πιθανά κακουργήματα και πάρα πολλά χρήματα, τεράστια ποσά, τα οποία έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός και για τα οποία θα ελεγχθούν οι υπεύθυνοι ποινικά και αστικά».
Πληρωμένα και άχρηστα
Η ιστορία της απόκτησης των ελικοπτέρων ΝΗ-90 είναι εκπληκτική και χαρακτηριστική του τρόπου με τον οποίο γίνονταν οι εξοπλιστικές προμήθειες. Τα εν λόγω ελικόπτερα χρυσοπληρώθηκαν με προκαταβολή του 40% της συνολικής τους αξίας και άρχισαν να παραλαμβάνονται με έξι (!!!) χρόνια καθυστέρηση. Σήμερα δε, το 90% απ’ αυτά είναι καθηλωμένα λόγω βλαβών!!!
Το πρόγραμμα προμήθειας σύγχρονων μεσαίας μεταφορικής ικανότητας ελικοπτέρων είχε και εξακολουθεί να έχει στρατηγική σημασία για τον Ελληνικό Στρατό και κατ’ επέκταση για τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις και το ελληνικό σύστημα ασφάλειας, για μια σειρά λόγων που έγιναν με τραγικό τρόπο αντιληπτοί στην κρίση των Ιμίων το 1996. Τότε, όπως υπογραμμίζουν ειδικοί στρατιωτικοί εμπειρογνώμονες, η απουσία ενός σύγχρονου μεσαίου ελικοπτέρου έκρινε σε μεγάλο βαθμό το αποτέλεσμα της κρίσης. Όμως, κατά περίεργο τρόπο, τέτοιο πρόγραμμα δεν περιελήφθη στο ΕΜΠΑΕ 1996-2000.
Η προμήθεια των ελικοπτέρων συμπεριλήφθηκε στο αμέσως επόμενο ΕΜΠΑΕ 2001-2005 και ύστερα από διεργασίες τριών ετών, τον Αύγουστο του 2003, το ΚΥΣΕΑ ενέκρινε την απόφαση προμήθειας της ευρωπαϊκής κοινοπραξίας ΝΗIndustries. Η προμήθεια αφορούσε 16+4 ελικόπτερα, δηλαδή 16 τακτικής μεταφοράς με τέσσερις συλλογές αεροδιακομιδής (MEDEVAC) και τέσσερα ελικόπτερα ειδικών αποστολών, συν ανταλλακτικών αρχικής υποστήριξης, βιβλιογραφίας και εκπαίδευσης. Το συνολικό κόστος προμήθειας ήταν 657.523.069 ευρώ.
Μία λεπτομέρεια: Βάσει της σύμβασης 034A/2003 μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της κοινοπραξίας ΝΗΙ της 29ης Αυγούστου, η εταιρεία εισέπραξε, τον Οκτώβριο του 2003, 40% προκαταβολή, όταν οι συνήθεις προκαταβολές σε τέτοιες συμβάσεις σε καμία περίπτωση δεν υπερβαίνουν το 20%.
Μετά τον Μάρτιο του 2004, η νέα κυβέρνηση, βάσει των διακηρύξεών της, σύστησε στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας επιτροπή έρευνας της προμήθειας. Αυτό έγινε τον Ιούνιο του 2004. Το πόρισμα της επταμελούς επιτροπής παραδόθηκε στις 2 Σεπτεμβρίου 2004, χωρίς να υπάρξει καμία περαιτέρω ενέργεια.
Το απίστευτο είναι ότι εδώ και περίπου έντεκα χρόνια, για την ακρίβεια από τις 2 Σεπτεμβρίου του 2004 που κατατέθηκε επισήμως το πρακτικό της επιτροπής, με εξαίρεση μια ρύθμιση που είχε γίνει επί Β. Βασιλάκου και καταβλήθηκαν ρήτρες 100 εκατ. ευρώ λόγω της καθυστέρησης έξι ετών στην έναρξη παραδόσεων των ελικοπτέρων, δεν έχει λυθεί το πρόβλημα της διαθεσιμότητάς τους, με αποτέλεσμα, όπως αποκάλυψε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Π. Καμμένος στη Βουλή, να πετά μόνο το ένα (!) από αυτά...
Για την υπόθεση των ελικοπτέρων ο Π. Καμμένος έχει υποστηρίξει ότι:
♦ Δεν βρήκε εγγυητικές επιστολές από την πλευρά των εταιρειών που πούλησαν στην Ελλάδα αυτά τα ελικόπτερα.
♦ Πληρώθηκαν 240 εκατομμύρια ευρώ χωρίς να υπάρχουν τιμολόγια.
♦ Η σύμβαση για το κόστος όλων των ελικοπτέρων έγραφε ως ποσό τα 690 εκατομμύρια ευρώ, ενώ όταν έκανε τις επιμέρους προσθέσεις το ποσό αυτό δεν ξεπερνούσε τα 649 εκατομμύρια.
Όσο για την υπόθεση των υποβρυχίων, ο υπουργός Άμυνας δεν απέκλεισε το θέμα των τεχνικών προβλημάτων τους να «έκλεισε πολιτικά». Δηλαδή να δεχτήκαμε την παραλαβή με αντάλλαγμα «λίγο παραπάνω ΕΣΠΑ».
Ο Π. Καμμένος, θέλοντας να περιγράψει την κατάσταση που βρήκε στο υπουργείο στον χώρο των προμηθειών, σημείωσε ότι «ο Άκης Τσοχατζόπουλος είναι μέσα για τροχαία παράβαση σε σχέση με όσα έχουν κάνει άλλοι».
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου