Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2020

Ποιος είπε ότι ο Μεσαίωνας αποτελεί παρελθόν;


  «Δάκρυσε» η εικόνα της Παναγίας Άγιο Δημήτριο Βύρωνα. Το επιβεβαιώνει και η Μητρόπολη Καισαριανής - Βύρωνα - Υμηττού...  


Η είδηση είναι γνωστή. Την πρωτόγραψαν κάποιες ιστοσελίδες με εκκλησιαστικά θέματα, στη συνέχεια έκανε το γύρο του διαδικτύου και μετά την πήραν κάτι ακροδεξιές φυλλάδες που έχουν καθημερινά πρωτοσέλιδα με τις «προφητείες» του Αγίου Παϊσίου και του Βατάτζη που θα «αναστήσει (τάχα μου) τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία με πρωτεύουσα την Κωσταντινούπολη!»: Δάκρυσε λέει, στη διάρκεια μιας λειτουργίας, η εικόνα της Παναγίας στην εκκλησία του Αγίου Δημητρίου στο Βύρωνα. Κι από τότε, λέει το παραμύθι, καθημερινά!

Τι ήταν να το γράψουν; Κάθε μέρα μαζεύονται για προσκύνημα μιλιούνια όλοι οι θεούσοι και οι θεούσες του λεκανοπεδίου. Και δώστου γονυκλισίες και δώστου τρισάγια και ευχέλαια από τους παπάδες  να τα βλέπει το πόπολο και να πιστέψει πως στην εποχή μας γίνονται θαύματα και η Παναγία και οι Άγιοι μας βλέπουν και μας κρίνουν. Κι αλλοίμονο σ΄αυτούς που δεν πιστεύουν. Μαύρο φίδι που τους έφαγε.

Η ιστορία θα είχε μείνει στα όρια του γραφικού αν στην υπόθεση δεν είχε αναμιχθεί και η επίσημη Εκκλησία με τη  μητρόπολη της περιοχής (μητρόπολη Καισαριανής Βύρωνα και Υμηττού) , η οποία με επίσημη ανακοίνωσή της ουσιαστικά υιοθετεί τα περί θαύματος και με διάφορες θεολογικές περικοκλάδες και ταλμουδικά προσπαθεί να μας πείσει πως πρόκειται για θεϊκό σημάδι.

Τι μας λέει η μητρόπολη και ο μητροπολίτης Δανιήλ στην ανακοίνωση γραμμένη στο πολυτονικό; Προσέξτε:

«…Τά «σημεα» κατά τόν λόγον το Κυρίου μας πευθύνονται στούς πιστούς καί χι στούς πίστους. Ο πιστοί πρέπει νά βεβαιωθον καί νά στηριχθον στήν πίστη τν πνευματικς γώνων τους. Εναι «θεοσημεα» γιά τούς πιστούς (Μάρκου ιστ΄, 16).

Σημειοται καί τοτο τι:

Τό γεγονός συνέβη ν ρ τελέσεως τς θείας Λειτουργίας που τό γιο Πνεμα πισκοπε στόν χρο καί μέ τήν παρουσία Του ελογε τήν σύναξη τν πιστν.

ξ λλου στήν Καινή Διαθήκη ναφέρονται νέργειες το Θεο πού κδηλώθηκαν σέ ρα προσευχς (Μεταμόρφωση το Κυρίου μας, ποφυλάκιση το ποστόλου Πέτρου, τό ραμα τς ποκαλύψεως, κ..)

 Σημειώνεται καί μέρα πού συνέβη τό γεγονός κατά τήν ορτή τς Γεννήσεως τς Θεοτόκου. Μητέρα το Θεο παρηγορε καί στηρίζει τούς πιστούς στε νά παραμείνουν σταθεροί στήν πίστη τους.

τι τό «σημεο» κδηλώθηκε σ’ ατή τήν συγκεκριμένη εκόνα τς Θεοτόκου τς πικαλουμένης «Παρηγορητρίας» ρμηνεύεται τι Παρθένος Μαρία στηρίζει καί παρηγορε τούς πιστούς, πως παρηγοροσε καί στήριζε τούς ποστόλους καί τούς λοιπούς πιστούς τς πρώτης χριστιανικς κοινότητος, ταν διώκοντο καί πειλοντο καί σαν κλεισμένοι καί φυλακισμένοι «διά τόν φόβο τν ουδαίων» (ωάννου κ΄, 19).

Για όποιον έχει μια έστω και μικρή γνώση της ελληνικής εκκλησιαστικής ιστορίας η υπόθεση δεν είναι πρωτοφανής. Σε συνθήκες κρίσεων, πολέμων και καταστροφών, αναπτύσσεται μια φιλολογία περί θαυμάτων, αναγκαίων για να διασκεδάσουν τον φόβο και τον πανικό των πολλών και αμαθών, μπροστά στα όσα τρομακτικά συμβαίνουν. Οραματίστριες, «γεροντάδες» του Αγίου Όρους , θαυματουργικές εμφανίσεις, όλα αυτά επιστρατεύονται για να διασκεδάσουν  τους φόβους και τα  αισθήματα  των λαϊκών μαζών με την εμφάνιση του «υπερφυσικού» και του «θεϊκού». Και σ’ αυτό το παιχνίδι εμπλέκονται όχι μόνο αμαθείς γυναίκες της υπαίθρου και απλοϊκοί χωρικοί, αλλά υπουργοί, βουλευτές, μεγαλοεπιχειρηματίες  (σήμερα «χορηγοί» των προσκυνημάτων) και τρανταχτά ονόματα της άρχουσας τάξης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίοδος του Εμφυλίου Πολέμου. Μια απλή περιδιάβαση στις εφημερίδες της εποχής δείχνει πως κάθε τόσο η Αθήνα αναστατωνόταν πότε για εμφανίσεις μορφών αγίων στις βιτρίνες καταστημάτων του κέντρου της πόλης και πότε για την θαυματουργή παρέμβαση του «θείου» , κυρίως με τη μορφή της  «Υπερμάχου Στρατηγού» Παναγίας, που οδηγούσε τον ευσεβή στρατό στη νίκη  κατά των «αθέων κομμουνιστοσυμμοριτών».

Μ’ αυτά και μ’ αυτά μετά τους διάφορους ψεκασμένους και ακροδεξιούς που  βρήκαν ευκαιρία να βγουν από τα λαγούμιά τους με τον «πόλεμο κατά της μάσκας», πλάκωσαν  τώρα οι θεούσοι και οι θεούσες κι έδεσε το γλυκό. Τι να κάνουμε; Σημεία των καιρών. Αμάθεια , οπισθοδρόμηση, σκοταδισμός , μεσαίωνας κι άγιος ο θεός. Κι ήμαστε ακόμη στην αρχή. Πού να μας συμβούν και χειρότερα. Τότε να δείτε τι θα βλέπουν τα ματάκια μας… 















  

0 comments :

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *