Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2021

O κόσμος πεθαίνει, η αγορά χτενίζεται

 


 γράφει η Μαριάννα Τζιαντζή

 

 

Ξημερώνει η μέρα των Μεγάλων Αγορών, όμως ήδη ζούμε στις μέρες των Μεγάλων Αριθμών: κρουσμάτων, διασωληνωμένων και θυμάτων. Ξεπεράστηκε το λεγόμενο ψυχολογικό όριο των «100» νεκρών. Πάμε γι’ άλλα.

 

Το Black Friday ηχεί πιο ουδέτερο από το «Μαύρη Παρασκευή». Οι εμβολιασμένοι ή οι τεσταρισμένοι θα ξεχυθούν στα μολ και τους εμπορικούς δρόμους όλων των ελληνικών πόλεων, εκεί όπου εδώ και εβδομάδες διαφημίζεται η Μεγάλη Μέρα των εκπτώσεων, των ευκαιριών, των προσφορών. Και να θέλει κανείς να αγνοήσει την Βlack Friday, δεν μπορεί. Μέρες τώρα, μας κατακλύζουν μηνύματα στο κινητό μας, «ευγενικές υπενθυμίσεις» (όπως αυτοχαρακτηρίζονται) στο μέιλ μας, στις τηλεοπτικές και διαδικτυακές διαφημίσεις: Ετοιμαστείτε, λάβετε θέση μάχης. Οχι γιατί «το αφεντικό τρελάθηκε», όπως έλεγαν παλιά οι ρεκλάμες, αλλά γιατί οι μεγάλες αλυσίδες, σε μια έκρηξη γενναιοδωρίας, ξεστοκάρουν και μας δίνουν τη δυνατότητα να αγοράσουμε ό,τι δεν μπορούμε να αγοράσουμε τις υπόλοιπες μέρες του χρόνου.

 

Δεν αρκεί να είναι κανείς καταναλωτής: πρέπει να γίνει έξυπνος καταναλωτής, σμαρτ καλύτερα, μια που ζούμε στην εποχή των σμαρτ κινητών, των σμαρτ τηλεοράσεων, των σμαρτ εφαρμογών, της σμαρτ εκμετάλλευσης. Ο έξυπνος καταναλωτής οσμίζεται και εντοπίζει τις ευκαιρίες, είναι ο «ευκαιριάκιας», δεν ψωνίζει στα τυφλά.

  

Ας μη ρίχνουμε το ανάθεμα στους πελάτες ή τουλάχιστον σε όλους τους πελάτες. Οταν σου έχει χαλάσει το πλυντήριο, είναι φυσικό να κάνεις μια στοιχειώδη έρευνα αγοράς και να είσαι πρόθυμος να στηθείς επί ώρες σε κάποια ουρά για να προμηθευτείς μια συσκευή σε κάπως χαμηλότερη τιμή. Και όχι μόνο πλυντήριο, αλλά ακόμα ένα ζευγάρι παπούτσια ή ένα μπουφάν. Τι να πει όμως κανείς για εκείνους τους 14χρονους εφήβους που ανεβάζουν στο Instagram όχι τη φωτογραφία του καινούριου κινητού τους των 500 ευρώ, αλλά την ηλεκτρονική απόδειξη πληρωμής του; Δείτε όχι ό,τι αγόρασα, αλλά ό,τι πλήρωσα (ή μάλλον ό,τι πλήρωσαν οι γονείς μου) για να το αποκτήσω. Και μάλιστα χωρίς να περιμένω τη Μαύρη Παρασκευή, για να πετύχω κάποια έκπτωση. Εγώ δεν στριμώχτηκα μαζί με τους πολλούς, παράγγειλα με την άνεσή μου.

 

Αναρωτιέται κανείς αν, μπροστά στο πλήθος των θανάτων από κορονοϊό, τα γραφεία κηδειών θα μπουν και αυτά στον μακάβριο χορό των προσφορών της Black Friday: στα δύο φέρετρα, το τρίτο δωρεάν, καθώς ολόκληρες οικογένειες ξεκληρίζονται και η μία κηδεία διαδέχεται την άλλη. Ή να προσφέρουν υψηλή έκπτωση στις κάσες και στη μεταφορά με υβριδική νεκροφόρα.   

0 comments :

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *