Του Γ. Ανανδρανιστάκη
Προτού επισκεφθεί την προηγούμενη εβδομάδα την προβλήτα ΙΙ, την προβλήτα όπου δραστηριοποιείται η Cosco, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έπρεπε απαξάπαντος να περάσει και από την προβλήτα Ι, την οποία διαχειρίζεται ο ΟΛΠ. Αν πέρναγε από εκεί, άλλωστε το Ι προηγείται του ΙΙ, και συναντούσε τους ελάχιστους εργαζόμενους που έχουν απομείνει, θα απέφευγε επιμελώς να πει μπροστά στον φουσκωμένο από υπερηφάνεια Captain Κιου ότι «όταν οι συνθήκες είναι σωστές, τότε και οι εργαζόμενοι μπορεί να αποδίδουν καλύτερα», ή ότι «ήταν μια θαυμάσια επίσκεψη και έζησα ακριβώς αυτή την αποδοτικότητα της ελληνοκινεζικήςσυνεργασίας».
Δυστυχώς, ο κ. Παπούλιας δεν συμβουλεύθηκε τους εργαζόμενους στον ΟΛΠ, οπότε εκείνοι του έστειλαν χθες ανοιχτή επιστολή με την οποία τον πληροφορούν ότι η προβλήτα της Cosco, που τόσο θαύμασε, κατασκευάστηκε από το Ελληνικό Δημόσιο και είχε κόστος 300 εκατομμύρια ευρώ. Η προβλήτα αυτή παραχωρήθηκε εν συνεχεία στους Κινέζους, με αποτέλεσμα να χαθούν 450 από τις υπάρχουσες θέσεις εργασίας και, σα να μην έφτανε αυτό, το Ελληνικό Δημόσιο αναγκάστηκε να κατασκευάσει το 2010 και άλλη προβλήτα, την προβλήτα Ι του ΟΛΠ, που στοίχισε 190 εκατ. ευρώ.
Εντάξει, χάθηκαν 450 παλαιές θέσεις εργασίας, αλλά δημιουργήθηκαν 1.000 καινούργιες, τόσες είναι, το είπε και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Αν ρωτούσατε, κύριε Πρόεδρε, την Επιθεώρηση Εργασίας, θα διαπιστώνατε ότι στην προβλήτα της Cosco απασχολούνται μόλις 260 εργαζόμενοι, λένε στην επιστολή τους τα σωματεία. Μόνο 260; Τι απέγιναν οι υπόλοιποι, δεν υπάρχουν ή κάποιος τους κρύβει από την Επιθεώρηση; Δύσκολο να απαντηθεί το ερώτημα, διότι, όπως αποκαλύπτουν και πάλι οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ, «στην προβλήτα της Cosco δεν υπάρχουν Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, καθώς και δυνατότητα λειτουργίας συνδικαλιστικών οργανώσεων, όπως ορίζει το Σύνταγμα της χώρας μας. Είναι γνωστό ότι είναι η μοναδική προβλήτα στην Ευρώπη που δεν αναγνωρίζονται συνδικαλιστικά δικαιώματα, καθώς και δυνατότητα σύναψης ΣΣΕ».
Όσο για το τρένο, που τόσο εντυπωσίασε τον κ. Παπούλια, «έγινε το 2006, μετά από συμφωνία μεταξύ ΟΛΠ και ΟΣΕ, και αυτό αποσιωπάται και επικοινωνιακά επιχειρείται να πιστωθεί ως επένδυση της Cosco». Το τρένο φεύγει στις οκτώ.
Κι όμως, πολύ καλά έκανε ο κ. Παπούλιας και επισκέφθηκε την προβλήτα της Cosco. Εκεί εξελίσσεται το αναπτυξιακό μοντέλο που μας ετοιμάζουν, η Ελλάδα που μας ετοιμάζουν: Προνομιούχες υποδομές κατασκευασμένες από το Ελληνικό Δημόσιο, που παραχωρούνται έναντι πινακίου φακής σε ξένους επενδυτές, οι οποίοι εγκαθιστούν, με την ανοχή των κυβερνήσεων, καθεστώς εργασιακής δουλοπαροικίας, χωρίς ελέγχους, χωρίς συμβάσεις, χωρίς συνδικάτα.
Πολύ καλά έκανε ο Κ. Παπούλιας και πήγε στην Cosco. Αυτό είναι άλλωστε το καθήκον του ηγέτη, να παίρνει τον λαό του από το χέρι και να τον οδηγεί στο μέλλον.
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου