Σάββατο 2 Οκτωβρίου 2021

«Ναυαγός» στη θαλάσσια πολιτική της κυβέρνησης, το μεταφορικό ισοδύναμο της Κρήτης

 


 γράφει ο Γιώργος Λογιάδης*

 

 

Χωρίς την αποκατάσταση της αδικίας που υφίσταται η Κρήτη εξαιτίας του μεταφορικού ισοδύναμου, νησιωτική πολιτική στη χώρα δεν μπορεί να υπάρξει. Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που αναφέρεται στην κύρωση κώδικα για την ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στον νησιωτικό χώρο και γενικούς όρους υλοποίησης του μεταφορικού ισοδύναμου δυστυχώς μπάζει νερά!

 

Ο υπουργός Γιάννης Πλακιωτάκης, που είναι Κρητικός, γνωρίζει πολύ καλά το θέμα, αλλά κωφεύει και δεν ακούει… τους προέδρους των αγροτικών συλλόγων που φωνάζουν ότι οι αγρότες καθυστερούν να πάρουν τα χρήματά τους και δεν μπορούν να ζήσουν.

 

Για τους πολίτες της Κρήτης δεν ισχύουν για τη μετάβασή τους στην ηπειρωτική χώρα οι ενισχύσεις που έχουν οι υπόλοιποι νησιώτες. Ετσι επιβαρύνεται και τιμωρείται η Κρήτη.

 

 

Περαιτέρω όσον αφορά το κομβικό σημείο κάθε οικονομίας, αυτό του τομέα των καυσίμων, στην Κρήτη πάλι δεν ισχύει ό,τι ισχύει και στα υπόλοιπα νησιά με το μεταφορικό ισοδύναμο. Τα καύσιμα στην Κρήτη είναι πολύ ακριβότερα από ό,τι στα άλλα νησιά, πράγμα που επιβαρύνει το κόστος και την ανταγωνιστικότητα της παραγωγής προϊόντων και τη βιωσιμότητα της κοινωνίας.

 

Το άλλο θέμα σχετικά με το μεταφορικό ισοδύναμο πέρα από τα προϊόντα είναι το κόστος εισιτηρίων και μεταφοράς και για τους ίδιους τους πολίτες της Κρήτης και τις οικογένειές τους. Και σε αυτό το σημείο επιβαρύνονται περισσότερο σε σχέση με τους άλλους νησιώτες, θέματα που έχουμε αναδείξει με πλείστες καταθέσεις ερωτήσεών μας.

 

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. όπως και οι προηγούμενες δεν έκαναν ουσιαστικά τίποτα για το θέμα. Για ποια ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική μιλάμε όταν τα λιμάνια μας και όλοι η δημόσια περιουσία έχουν εκχωρηθεί στην τρόικα; Τα εκσυγχρονίζει ο Ελληνας φορολογούμενος και τα ξεπουλάει το υπερταμείο.

 

Υπενθυμίζεται ότι πριν από μερικά χρόνια καταργήθηκε η προστασία των παραμεθόριων περιοχών. Στη συνέχεια απαξιώνονται διαχρονικά τα αγροτικά μας προϊόντα με αποτέλεσμα να ξεπουλιούνται τα πάντα. Στοχευμένη και σχεδιασμένη η πλήρης καταστροφή. Και η ιστορία αυτή καλά κρατεί και έτσι συνεχίζεται. Το πρόσφατο νομοσχέδιο αποτελεί κωδικοποίηση υφιστάμενων διατάξεων.

 

Με κάθε όμως κίνηση προς την ψηφιακή διακυβέρνηση, όλα εν τέλει δένουν αρμονικά και ωραία με την ανεξάρτητη από τη δημοκρατία μας αλλά πλήρως εξαρτημένη από την τρόικα ΑΑΔΕ. Στη σημερινή ψηφιακή εποχή, το κομβικό σημείο για το ΜέΡΑ25 είναι σε ποιον ανήκει αυτή η πλατφόρμα, η οποία περιέχει πολύ ευαίσθητες πληροφορίες και δεδομένα. Τίνος ιδιοκτησία είναι το λογισμικό αυτής; Κανείς δεν γνωρίζει ποια ξένη εταιρεία μπορεί με ένα κουμπί να επέμβει στο φορολογικό μας λογισμικό. Στην ψηφιακή εποχή αυτό αποτελεί για το ΜέΡΑ25 μέγιστο κίνδυνο και πλήρη εξάρτηση έξωθεν.

 

Και οι τρεις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛΛ., Νέα Δημοκρατία και ΣΥΡΙΖΑ που έχουν υπογράψει μνημόνια, αποδεχόμενες τα δυσβάσταχτα και καταστροφικά πρωτογενή πλεονάσματα, έχουν επιβάλει τεράστια υπερφορολόγηση, άμεση και έμμεση. Με τον τρόπο αυτό υποδαυλίζονται η παραοικονομία, τα αθεώρητα τιμολόγια και η μαύρη εργασία. Ολα αυτά τα γνωρίζει καλά η κυβέρνηση αλλά δεν κάνει τίποτα.

 

Η κοινωνία και η οικονομία οδηγούνται στην καταστροφή και στο ξεπούλημα των λιμανιών, της δημόσιας και της ιδιωτικής περιουσίας, για να έρθουν οι τεράστιες εταιρείες να αγοράσουν και να εκμεταλλευτούν τα πάντα.

 

Το ΜέΡΑ25 τονίζει ως μοναδική πλέον λύση τη ρήξη, το «όχι», το βέτο, όπως έχει θεσπιστεί και ισχύει εντός της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Πρέπει η Ε.Ε. να μετεξελιχθεί άμεσα σε μια δημοκρατική ομοσπονδία των λαών, αλλιώς τελειώσαμε όλοι μαζί. Γι’ αυτό ακριβώς ιδρύθηκε και αγωνίζεται το πανευρωπαϊκό μας κίνημα, το DIEM25.

 

Είμαστε αντίθετοι σε ιδιωτικοποιήσεις λιμανιών και υποδομών, όπως ισχύει και στη Γερμανία, σε εξορύξεις υδρογονανθράκων, σε λογισμικά που δεν ανήκουν στο ελληνικό Δημόσιο και πίσω από αυτά είναι η ΑΑΔΕ και η τρόικα. Και τονίζουμε την ανάγκη οριοθέτησης ΑΟΖ για την εγκατάσταση πλωτών ανεμογεννητριών και όχι χερσαίων, όπως έχει γίνει στον αρχαιολογικό χώρο της Ιεράπετρας ή το τεράστιο αιολικό πάρκο Σητείας.

 

Η πρότασή μας ως ΜέΡΑ25 αναφορικά με την ακτοπλοϊκή διασύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική χώρα και μεταξύ τους συνοψίζεται στο εξής: δημόσιος κοινωφελής φορέας ακτοπλοΐας για τη διασύνδεση των νησιών!

 

Οι νησιώτες δικαιούνται δημόσιο φορέα ακτοπλοΐας με δημόσιο στόλο, ο οποίος σε συνδυασμό με την αναβάθμιση –των λιμενικών υποδομών– θα χρηματοδοτηθεί μέσα από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ. Θα χρηματοδοτηθεί για τη διασύνδεση των νησιών μεταξύ τους και των νησιών με το κέντρο, ώστε άνθρωποι και εμπορεύματα να μετακινούνται απρόσκοπτα και σε καθημερινή βάση με κοστολογημένη τη μετακίνησή τους με χιλιομετρικά κριτήρια αντίστοιχα αυτών της ηπειρωτικής χώρας. Η δημόσια ακτοπλοΐα πρέπει να λειτουργήσει ως δημόσιο κοινωνικό αγαθό με έμφαση στα ακριτικά και στα μικρά νησιά, ενδομετακίνησης των νησιωτών από νησί σε νησί, ενδομεταφοράς των αγαθών από νησί σε νησί, ενίσχυσης της παρουσίας, ανάπτυξης και ευημερίας ειδικά στο Αιγαίο.

 

* βουλευτής Ν. Ηρακλείου ΜέΡΑ25

  

0 comments :

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *