«Αυτοί οι τύποι που μας κυβερνούν σκότωσαν την Ελλάδα δύοφορές. Την πρώτη με την ψευδήευμάρεια και τη δεύτερη με την πραγματικήφτώχεια. Αυτοί που κατασκευάζουν τώρα μια χώρα-ζωτικόχώροάλλων, μια χώρα-ειδικήοικονομικήζώνη, κατασκεύασαν πρώτα μια χώρα-ντίσνεϋλαντ, μια χώρα-φούσκα, γνωρίζοντας εκτωνπροτέρων ότι η πρώτη κατασκευή ήταν συγκοινωνούνδοχείο για τη δεύτερη. Οι παχιέςαγελάδες υπήρξαν το πρελούδιο των ισχνών ή μάλλον ο ψευδής και βραχυπρόθεσμος πλούτος υπήρξε ως προϋπόθεση για τη μακροπρόθεσμη κι οριστική (αν δεν αλλάξει κάτι) φτώχεια. Τοέγκλημα δεν ήταν μόνον κοινωνικό, οικονομικό και πολιτικό, για να έχει επιτυχία έπρεπε να είναι και ηθικό. Γιαπαράδειγμα: για να ατιμάσει την εργασία ο εκσυγχρονισμός με την ευελιξία και την απασχολησιμότητα, προϋπόθεση ήταν να αιχμαλωτισθεί η κοινωνία στη χαζοχαρουμενιάτουλάιφστάιλ, να καταναλώνει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος της Αριστεράς τις αμερικανιέςμετοκαντάρι (πολυπολιτισμός, πολιτική ορθότης, μεταμοντερνισμός και άλλα) και να αποκοπεί ο λαός από τις παραδόσειςτου (που έτρεφαν τις ελπίδεςτου). Επί «εκσυγχρονισμού» (Μητσοτάκη, Σημίτη, Καραμανλή) η Ελλάδα εισήλθε στον αστερισμό του Κυνισμού.
Η διαπλοκή γιγαντώθηκε, ο χρηματισμός νομιμοποιήθηκε, το πελατειακό
κράτος αποθεώθηκε, η γραφειοκρατία ιδιωτικοποιήθηκε από τους
κρατικοδίαιτους Δυνατούς, μέρος του λαού εκμαυλίστηκε,
αποπροσανατολίσθηκε, η προπαγάνδα έγινε η προσευχή μας, ο πολιτισμός
επιδοτήθηκε, οι περισσότεροι διανοούμενοι εξώμοσαν, η εθνική αποδόμηση
έγινε εθνικό σπορ και η ενιαία σκέψη κυριάρχησε εξορίζοντας ενοχλητικές
λέξεις και έννοιες. Η Ελλάδαέγινεσυβαρίτικη. Και κουμάντο σε δαύτην έκαναν οι Κλαζομένιοι. Πας μηκυνικός, κορόιδο. Η άλληόψη του ιδίου εγκλήματος άρχισε με την κρίση. Ο απασχολήσιμος θα έπρεπε τώρα να γίνει είλωτας.
Για να ολοκληρωθεί το έγκλημα κατά της χώρας -πολιτικό, οικονομικό,
κοινωνικό- έπρεπε να αποσαθρωθεί ό,τι είχε απομείνει απ’ το ηθικό του λαού -ηηθικήτου- καθώς και να αποκαρδιωθούν όσοι άρχιζαν να ξυπνάνε διαπιστώνοντας τη φενάκητουνεοπλουτισμού, βλέποντας τον δρόμο που άνοιγε προς την κόλαση. Και άρχισε το μπαράζ.
Οι τεμπέληδες, οι διεφθαρμένοι, οι μαζί τα φάγαμε, οι κρατικοδίαιτοι
(όχι, προς θεού, οι μεγαλοεπιχειρηματίες, αλλά ο Μήτσος ο κλητήρας, ο
επίορκος), οι υπεράριθμοι, αυτοί που δεν τους «αντέχει η οικονομία». Κι έγινε ηδημιουργίαενοχώνστονλαό το βασικόεργαλείο για την κατασκευή της Ελλάδας προτεκτοράτου, που (όμως) έχει ακόμα πολύπλούτο για να φάνε οι Δυνατοί, ξένοι κι εγχώριοι. Τώρα, το σκηνικό των εγχώριωνΔυνατώναναδιατάσσεται (κυρίως εν σχέσει με την εξάρτησή τους απ’ τους ξένους) αλλά κυρίως ολοκληρώνεται το ταξικόκαλούπωμα (και παλούκωμα) της Ελλάδας σε μια νέαπροκρούστειακλίνη τροϊκανών προδιαγραφών, που εξασφαλίζουν τη διαρκήκατοχή και λεηλασία της χώρας. Οπολικόςλόγος που καταναλώνεται, απ’ το «Παναγία, βοηθά! GREXIT!» έως το «Δόξα σοιο Θεός! success story!» είναι περί όνου σκιάς. Οι μπούρδες Στουρνάρα για πρωτογενές πλεόνασμα το 2014, με την ανεργία να προβλέπεται στο 34% για το 2016, δεν πιάνουν μπάζα - όχι μόνον στην πρέφα, αλλά ούτε στην τρίλιζα. Η ηθική καταρράκωση του λαού όταν η κυβέρνησή του τονξεφτιλίζει, η ηθική καταρράκωση του λαού όταν βλέπει την κυβέρνησή του ναξεφτιλίζεται μπροστά στους Επικυριάρχουςτης, είναι η πρώτη ύλη για την επιτυχία της πολιτικής των απολύσεων, των πτωχεύσεων, των περικοπών, των φόρων και των χρεών. Κιέτσι η Ελλάδα έχει βρεθεί κάτω από καθεστώς «σοκ και δέους». Ο λαός παρακολουθεί την ίδια του την εξαθλίωση σαν να μην πιστεύει στα μάτια του, διότι το μυαλό του «δεν χωράει» τον παραλογισμό των αντιθέσεων: «Στην καλύβη» αυτοκτονεί ο απελπισμένος και «στο παλάτι» το γλεντάει πλουτίζονταςακόμα περισσότερο ο ηθικός αυτουργός της αυτοκτονίας. Στο τελευταίο του τεύχος ο «SPIEGEL» διαπιστώνει: «χωρίς τέλος η κατάρρευση της ελληνικής οικονομίας». Αν το καλό περιοδικό ήθελε να ’ναι πιο ειλικρινές, θα διαπίστωνε ότι επιτυγχάνει το σχέδιο κατάρρευσης της ελληνικής κοινωνίας. Oμως για αυτήν τη διαδικασία την τελευταία λέξη την έχει ο λαός. Πάντα την τελευταία λέξη την έχει ο κάθε λαός. Αν η εξαθλίωση θα οδηγήσει τους Eλληνες στην εξέγερση ή την υποταγή είναι πλέον το ερώτημα της συγκυρίας. Eννοιες όπως αφύπνιση παρέλκουν, διότι όλοι γνωρίζουμε τι συμβαίνει, κι έννοιες όπως αντίσταση δεν αρκούν. Κατ’ αναλογίαν προς το μαρξικό «δεν αρκεί να ερμηνεύουμε τον κόσμο, το ζητούμενο είναι να τον αλλάξουμε», δεν αρκεί να έχουμε δίκιο, πρέπει και να το βρίσκουμε. Ποιοι; οι εργαζόμενες τάξεις. Αυτοί που παράγουν τον πλούτο. Αυτοί που δεν μπορούν, ακόμα κι αν θα ήθελαν, να εκμεταλλεύονται τους άλλους ανθρώπους. Χιλιοειπωμένα όλα αυτά. Βεβαίως! Επιστροφή στο μέλλον λοιπόν, πέρα απ’ τις αμερικανιές και τα κλισέ που δηλώνουν «αύριο» ενώ είναι «χθες» - και μάλιστα πρωτόγονο. Το αύριο (όπως και το σήμερα) ως ανθρώπινη υπόθεση, προϋποθέτει το όνειρο - μάλιστα την «οργάνωση του ονείρου» όπως έλεγε ο Μοσκώφ (του «επαναστατικού μας ονείρου» για τους κομμουνιστές). Ο νεοφιλελευθερισμός, το ακροδεξιό αυτό έκτρωμα, έχει βγάλει τα όνειρα των ανθρώπων στην παρανομία. Αν ο Γκράμσι έλεγε ότι ο «κομμουνισμός είναι οι Κυριακές», ο καπιταλισμός είναι να δουλεύουμεκαι τις Κυριακές. Κι ας μην αυτοπαραμυθιάζονται οι έως τώρα «πανταχού νικήσαντες» που ο λαός αδρανεί ή στέκει αμήχανος σαν να ’χει «παραδεχθεί την ήττα». Ουδέποτε φέρονται οι λαοί «σαν να ’ναι έτοιμοι από καιρό να πουν το μεγάλο ναι ή το μεγάλο όχι». Το λένε απότομα! Κι αν πουν «όχι», γίνεται της Βαστίλλης... email: stathis@enikos.gr
Ο Αμεινίας ο Παλληνεύς (από την Παλλήνη Αττικής) ήταν Αθηναίος τριήραρχος, μικρότερος αδερφός του Αισχύλου και του Κυναίγειρου, έμεινε στην ιστορία από τη σύγκρουση Ελλήνων και Περσών στη ναυμαχία της Σαλαμίνας το 480 π.Χ. στα στενά μεταξύ Σαλαμίνας και των ακτών της Αττικής. Στη περίφημη αυτή ναυμαχία, είχαν παραταχθεί οι αθηναϊκές τριήρεις υπό τον Θεμιστοκλή και οι σπαρτιάτικες υπό τον Ευρυβιάδη. Πρώτος επιτέθηκε ο Αθηναίος Αμεινίας ο Παλληνεύς και αμέσως τον ακολούθησαν και τα υπόλοιπα πλοία και έτσι η ναυμαχία γενικεύτηκε.
Αναγνώστες
ΚΑΒΑΦΗΣ - Η ΠΟΛΙΣ
Καινουργιους τοπους δεν θα βρεις, δε θαβρεις αλλες θαλασσες. Η πολις θα σε ακολουθει. Στους δρομους θα γυρνας τους ιδιους. Και στες γειτονιες τες ιδιες θα γερνας και μες στα ιδια σπιτια αυτα θ'ασπριζεις. Παντα στην πολι αυτη θα φθανεις. Για τα αλλου-μη ελπιζεις- δεν εχει πλοιο για σε, δεν εχει οδο. Ετσι που τη ζωη σου ρημαξες εδω στην κωχη τουτη τη μικρη, σ'ολην την γη την χαλασες.
Μ. ΛΟΥΝΤΕΜΗΣ
Η πρώτη κραυγή του ανθρώπου είναι κλάμα. Αποκεί και πέρα οι άνθρωποι ή παραμένουν άνθρωποι και κλαίνε, ή γίνονται τέρατα και κάνουν τους άλλους να κλαίνε..
ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ Ο ΙΔΕΟΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ
"Και ποια είναι η πιο αψηλή εντολή; Ν’ αρνηθείς όλες τις παρηγοριές-θεούς, πατρίδες, ηθικές, αλήθειες - ν’ απομείνεις μόνος και ν’ αρχίσεις να πλάθεις εσύ, με μοναχά τη δύναμή σου, έναν κόσμο που να μην ντροπιάζει την καρδιά σου... Ποια ‘ναι η πιο αντρίκια χαρά; Ν’ αναλαβαίνεις την πάσα ευθύνη".!
Ο. ΕΛΥΤΗΣ
Αν η Ελλάδα καταστραφεί τελείως θα μείνει μια ελιά, ένα κλήμα και μια βάρκα. Είναι αρκετά για να ξαναχτιστεί από την αρχή....
ΕΦΥΓΕ Ο ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΙΤΗΣΕ ΤΟ ΕΡΓΟ ΣΤΗΝ ΜΕΣΗ
-
-Εδώ και περισσότερο από ένα μήνα ο δρόμος από τον Άγιο Γεώργιο, στον
Πύργο, είναι σκαμμένος σε άκρως ανησυχητική κατάσταση, προκαλώντας
καθημερινή αγαν...
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου