Του Δημήτρη Χρήστου
Υποσχόμαστε πως μόλις αναλάβουμε τη διαχείριση του συνεργείου θα φτιάχνουμε καλύτερα, ταχύτερα και φθηνότερα τα αυτοκίνητα των πελατών μας. Οι πελάτες πείθονται, απογοητευμένοι με αυτούς που διαχειρίζονται σήμερα το συνεργείο και μας αναθέτουν τη διεύθυνση. Ανοίγουμε τις πόρτες του συνεργείου με διάθεση, κέφι και όρεξη για δουλειά. Και τι αντικρίζουμε; Δεν υπάρχει ρεύμα, δεν υπάρχει νερό και τα βασικά μηχανήματα έχουν κατασχεθεί από τους προμηθευτές επειδή οι προηγούμενοι δεν πλήρωναν τις δόσεις. Κάτι κατσαβίδια εδώ κι εκεί, ένα σφυρί και ένας "παπαγάλος" πεταμένος στο πάτωμα. Πριν συνέλθουμε από το σοκ, καταφτάνουν τα αυτοκίνητα των πελατών στους οποίους υποσχεθήκαμε καλύτερες υπηρεσίες. Κορνάρουν χαρούμενοι που επιτέλους θα τους εξυπηρετούν χωρίς να τους ληστεύουν! Τι κάνουμε;
ΔΕΝ ΞΕΡΩ αν είναι πολύ πετυχημένο το παράδειγμα για
την κατάσταση που θα παραδώσουν τη χώρα οι Σαμαροβενιζέλοι όταν
ολοκληρώσουν την αποστολή που τους έχει ανατεθεί από τους τοκογλύφους
πιστωτές, οι οποιοι έχουν σχεδιάσει να αποκτήσουν την πρώτη χώρα, ως
ιδιωτική επιχείρηση. Μια χώρα που θα έπρεπε και μπορεί να γίνει από τις
λαμπρότερες και πλουσιότερες της Ευρώπης. Μια... Ελβετία της δημοκρατίας
και του πολιτισμού.
ΤΙΣ ΠΡΟΑΛΛΕΣ πετάχτηκα να πάρω τα γιαούρτια που μου είχε ζητήσει η σύζυγός μου και τα είχα ξεχάσει. Σχεδόν δίπλα από εκεί που μένω στο Λουτράκι, υπήρχε ένα σούπερ μάρκετ μεγάλης εγχώριας αλυσίδας. Πηγαίνω στα ψυγεία που είναι τα γιαούρτια για να πάρω ένα συγκεκριμένο παραγωγής της γαλακτοβιομηχανίας Όλυμπος. Ψάχνω κάτω, ψάχνω πάνω, δεξιά, αριστερά τίποτα. Υπήρχαν άφθονα γιαούρτια Activia της γαλλικής Danone, άφθονα γιαούρτια "Τo γαλακτοπωλείο"(!) επίσης της γαλλικής Danone, άφθονα γιαούρτια Νουνού, της ελβετικής Nestle και μερικά Τοτάλ της εγχώριας ΦΑΓΕ. Αυτά.
ΜΑ ΓΙΑΤΙ άραγε πολυεθνικοί κολοσσοί, όπως η Danone και η Nestle, μπαίνουν με τόση ορμή στη μικρή, για τα μεγέθη και τους στόχους τους, εσωτερική μας αγορά γιαουρτιού; Σε εποχή κρίσης, η πίτα δύσκολα μεγαλώνει. Άρα; Γιατί επιχειρούν να συρρικνώσουν τις εγχώριες φίρμες σε βαθμό εξόντωσης, αφού με τα κεφάλαια που διαθέτουν, η διαφημιστική τους καμπάνια μπορεί να επιβάλει τα δικά τους παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα; Η απάντηση δεν είναι δύσκολη και φυσικά δεν αφορά μόνο τον κλάδο του γιαουρτιού.
ΗΔΗ η Danone έχει καπηλευθεί τον τίτλο ελληνικό γιαούρτι (Griegos Yoghourt) και για να μην υπάρχει παρεξήγηση, στο κεσεδάκι υπάρχει φωτογραφία του ναού του Ποσειδώνα στο Σούνιο. Αυτό το προΐόν έχει κατακλύσει την αγορά της Ισπανίας και εισβάλλει δυναμικά στην Αργεντινή και τις άλλες χώρες της Λατινικής Αμερικής. Όταν ξεμπερδέψουν με τους εγχώριους δημιουργούς, όταν η χώρα γίνει δική τους, το ελληνικό γιαούρτι θα κατακλύσει το κόσμο, αλλά όλα τα κέρδη θα πηγαίνουν στη Γαλλία και την Ελβετία. Έχοντας κατακτήσει την τεχνογνωσία της ελληνικής ποιότητας, θα στήσουν χιλιάδες εργοστάσια παντού, πουλώντας αυτοί Ελλάδα και τα περίφημα αγαθά της. Το ίδιο θα γίνει με δεκάδες εξαιρετικής ποιότητας αγαθά, όπως για παράδειγμα με τις κομπόστες ροδάκινου, όπου πριν 10 χρόνια οι Έλληνες παραγωγοί κατείχαν το 52% της παγκοσμίου αγοράς. Το ίδιο έγινε και με το περίφημο ελληνικό ελαιόλαδο, που, λόγω της φυσικής παραδοσιακής παραγωγής του, διατηρεί τη μοναδική του ποιότητα και συμπληρώνει ως εσάνς τα ιταλικά και ισπανικά λάδια που κυριαρχούν στον κόσμο. Το ίδιο έγινε και με το ούζο.
ΘΕΛΩ να δείξω με τα παραδείγματα αυτά πού πάει το πράγμα και πόσο νοιάζονται οι Σαμαροβενιζέλοι για το μέλλον και την πρόοδο της χώρας. Τι να την κάνουν την παιδεία, την επιστημονική έρευνα τα ειδικά ινστιτούτα όταν οι κατέχοντες θα φέρουν από τις χώρες τους ό,τι χρειάζονται; Το έργο της ανασυγκρότησης, όπως προκύπτει, είναι κυριολεκτικά τιτάνιο. Απαιτεί γνώσεις, συνεργασίες, εθνική συστράτευση. Η λογική "τίποτα δεν λύνεται στον καπιταλισμό και όλα θα λυθούν στον σοσιαλισμό" ούτε ως γραφική μοναστηριακή ψαλμωδία δεν στέκει στις σημερινές συνθήκες.
dchristou52@gmail.com
http://www.avgi.gr/
Υποσχόμαστε πως μόλις αναλάβουμε τη διαχείριση του συνεργείου θα φτιάχνουμε καλύτερα, ταχύτερα και φθηνότερα τα αυτοκίνητα των πελατών μας. Οι πελάτες πείθονται, απογοητευμένοι με αυτούς που διαχειρίζονται σήμερα το συνεργείο και μας αναθέτουν τη διεύθυνση. Ανοίγουμε τις πόρτες του συνεργείου με διάθεση, κέφι και όρεξη για δουλειά. Και τι αντικρίζουμε; Δεν υπάρχει ρεύμα, δεν υπάρχει νερό και τα βασικά μηχανήματα έχουν κατασχεθεί από τους προμηθευτές επειδή οι προηγούμενοι δεν πλήρωναν τις δόσεις. Κάτι κατσαβίδια εδώ κι εκεί, ένα σφυρί και ένας "παπαγάλος" πεταμένος στο πάτωμα. Πριν συνέλθουμε από το σοκ, καταφτάνουν τα αυτοκίνητα των πελατών στους οποίους υποσχεθήκαμε καλύτερες υπηρεσίες. Κορνάρουν χαρούμενοι που επιτέλους θα τους εξυπηρετούν χωρίς να τους ληστεύουν! Τι κάνουμε;
- Γιατί επιχειρούν να συρρικνώσουν και να εξοντώσουν τις εγχώριες φίρμες, ειδικά στα ονομασίας προέλευσης προϊόντα διατροφής; Ποιος είναι ο στόχος τους;
ΤΙΣ ΠΡΟΑΛΛΕΣ πετάχτηκα να πάρω τα γιαούρτια που μου είχε ζητήσει η σύζυγός μου και τα είχα ξεχάσει. Σχεδόν δίπλα από εκεί που μένω στο Λουτράκι, υπήρχε ένα σούπερ μάρκετ μεγάλης εγχώριας αλυσίδας. Πηγαίνω στα ψυγεία που είναι τα γιαούρτια για να πάρω ένα συγκεκριμένο παραγωγής της γαλακτοβιομηχανίας Όλυμπος. Ψάχνω κάτω, ψάχνω πάνω, δεξιά, αριστερά τίποτα. Υπήρχαν άφθονα γιαούρτια Activia της γαλλικής Danone, άφθονα γιαούρτια "Τo γαλακτοπωλείο"(!) επίσης της γαλλικής Danone, άφθονα γιαούρτια Νουνού, της ελβετικής Nestle και μερικά Τοτάλ της εγχώριας ΦΑΓΕ. Αυτά.
ΜΑ ΓΙΑΤΙ άραγε πολυεθνικοί κολοσσοί, όπως η Danone και η Nestle, μπαίνουν με τόση ορμή στη μικρή, για τα μεγέθη και τους στόχους τους, εσωτερική μας αγορά γιαουρτιού; Σε εποχή κρίσης, η πίτα δύσκολα μεγαλώνει. Άρα; Γιατί επιχειρούν να συρρικνώσουν τις εγχώριες φίρμες σε βαθμό εξόντωσης, αφού με τα κεφάλαια που διαθέτουν, η διαφημιστική τους καμπάνια μπορεί να επιβάλει τα δικά τους παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα; Η απάντηση δεν είναι δύσκολη και φυσικά δεν αφορά μόνο τον κλάδο του γιαουρτιού.
ΗΔΗ η Danone έχει καπηλευθεί τον τίτλο ελληνικό γιαούρτι (Griegos Yoghourt) και για να μην υπάρχει παρεξήγηση, στο κεσεδάκι υπάρχει φωτογραφία του ναού του Ποσειδώνα στο Σούνιο. Αυτό το προΐόν έχει κατακλύσει την αγορά της Ισπανίας και εισβάλλει δυναμικά στην Αργεντινή και τις άλλες χώρες της Λατινικής Αμερικής. Όταν ξεμπερδέψουν με τους εγχώριους δημιουργούς, όταν η χώρα γίνει δική τους, το ελληνικό γιαούρτι θα κατακλύσει το κόσμο, αλλά όλα τα κέρδη θα πηγαίνουν στη Γαλλία και την Ελβετία. Έχοντας κατακτήσει την τεχνογνωσία της ελληνικής ποιότητας, θα στήσουν χιλιάδες εργοστάσια παντού, πουλώντας αυτοί Ελλάδα και τα περίφημα αγαθά της. Το ίδιο θα γίνει με δεκάδες εξαιρετικής ποιότητας αγαθά, όπως για παράδειγμα με τις κομπόστες ροδάκινου, όπου πριν 10 χρόνια οι Έλληνες παραγωγοί κατείχαν το 52% της παγκοσμίου αγοράς. Το ίδιο έγινε και με το περίφημο ελληνικό ελαιόλαδο, που, λόγω της φυσικής παραδοσιακής παραγωγής του, διατηρεί τη μοναδική του ποιότητα και συμπληρώνει ως εσάνς τα ιταλικά και ισπανικά λάδια που κυριαρχούν στον κόσμο. Το ίδιο έγινε και με το ούζο.
ΘΕΛΩ να δείξω με τα παραδείγματα αυτά πού πάει το πράγμα και πόσο νοιάζονται οι Σαμαροβενιζέλοι για το μέλλον και την πρόοδο της χώρας. Τι να την κάνουν την παιδεία, την επιστημονική έρευνα τα ειδικά ινστιτούτα όταν οι κατέχοντες θα φέρουν από τις χώρες τους ό,τι χρειάζονται; Το έργο της ανασυγκρότησης, όπως προκύπτει, είναι κυριολεκτικά τιτάνιο. Απαιτεί γνώσεις, συνεργασίες, εθνική συστράτευση. Η λογική "τίποτα δεν λύνεται στον καπιταλισμό και όλα θα λυθούν στον σοσιαλισμό" ούτε ως γραφική μοναστηριακή ψαλμωδία δεν στέκει στις σημερινές συνθήκες.
dchristou52@gmail.com
http://www.avgi.gr/
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου