Του Πέτρου Κατσάκου
Με αμηχανία αντιμετωπίζουν πλέον στελέχη της Νέας Δημοκρατίας την αναμενόμενη πρωτοβουλία του ΣΥΡΙΖΑ να καταθέσει πρόταση για σύσταση εξεταστικής επιτροπής για την διερεύνηση της σκανδαλώδους σύμβασης των υποβρυχίων. Μετά το «άδειασμα» Βενιζέλου από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας στη Βουλή που προκάλεσε και την σπασμωδική αντίδραση του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, δεν είναι λίγα τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας που έχουν καταγγείλει στο παρελθόν την σύμβαση του 2010. Επιμένει η Νέα Δημοκρατία στα όσα είχε καταγγείλει ο τότε εκπρόσωπός της τον Απρίλιο του 2012, καθώς δεν είχε ψηφίσει την κύρωση της σύμβασης Βενιζέλου το 2010 ή θα παράσχει κάλυψη στον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ κύριο Βενιζέλο;
Μιχελάκης κατά Βενιζέλου για την επαχθή σύμβαση
Τον Απρίλιο του 2012, λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές της 6ης Μαΐου, ο εκπρόσωπος τότε της Νέας Δημοκρατίας και σημερινός υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Μιχελάκης δήλωνε για την υπόθεση των ΤΟR Μ1 και την σκανδαλώδη υπόθεση των υποβρυχίων:
«Ο κ. Βενιζέλος, ο οποίος υπήρξε βασικός συνήγορος του κ. Τσοχατζόπουλου στην Εξεταστική Επιτροπή για το σκάνδαλο των TORM1, δεν δικαιούται, πλέον, να σιωπά. Είναι, άλλωστε ο ίδιος που - το 2010 - αναθεώρησε την επαχθή σύμβαση Τσοχατζόπουλου, για τα υποβρύχια, αποδεχόμενος ακόμη επαχθέστερους όρους. Για παράδειγμα: Δέσμευσε το Δημόσιο να καταβάλλει τα οφειλόμενα ποσά σε τακτές ημερομηνίες, χωρίς, όμως, να δεσμεύσει την κατασκευάστρια εταιρία, για αντίστοιχη πρόοδο των εργασιών. Και χωρίς να προβλέψει εγγυητικές επιστολές, καλής εκτέλεσης ή έγκαιρης παράδοσης. Οι κύριοι Τσοχατζόπουλος και Βενιζέλος, ως υπουργοί Εθνικής Άμυνας, με τις δύο αυτές συμβάσεις, πέτυχαν το ακατόρθωτο. Να έχουμε πληρώσει πάνω από δύο δισ. ευρώ, αλλά – αντί των οκτώ – να έχουμε παραλάβει, μετά από 12 χρόνια, μόνο ένα υποβρύχιο. Και αυτό με προβλήματα, τα οποία διορθώθηκαν εκ των υστέρων. Η Νέα Δημοκρατία, όπως ήταν φυσικό, ούτε ψήφισε την κύρωση της σύμβασης Βενιζέλου, ούτε την υλοποίησε από το Νοέμβριο του 2011, μέχρι σήμερα».
Η σκανδαλώδης σύμβαση
Οι Έλληνες φορολογούμενοι και το ελληνικό δημόσιο πλήρωσαν 2,5 δισ. ευρώ για τα υποβρύχια, τα οποία ωστόσο στερούνται οι Ένοπλες Δυνάμεις, ενώ την ίδια στιγμή 1200 απολυμένοι εργαζόμενοι των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, όπου συντελείται ένα έγκλημα σε βάρος του ελληνικού δημοσίου, βρίσκονται στο δρόμο. Το ελληνικό δημόσιο με το νόμο που ψηφίστηκε χάνει αντισταθμιστικά οφέλη, ενώ ο υποτιθέμενος επενδυτής χωρίς να βάζει ούτε ένα ευρώ εισπράττει 350 εκατ. ευρώ και κρατά ενέχυρο μέσα στα ελληνικά Ναυπηγεία 4 ετοιμοπαράδοτα υποβρύχια.
Υπενθυμίζεται ότι το 2010 ο τότε τομεάρχης της ΝΔ Θεόφιλος Λεονταρίδης δήλωνε πως «η τροποποίηση της σύμβασης και η απευθείας ανάθεση κατασκευής δύο επιπλέον υποβρυχίων έχει αποτέλεσμα να αυξηθεί το κόστος κατά 800 εκατ. ευρώ σε μία περίοδο πρωτοφανούς οικονομικής και δημοσιονομικής ασφυξίας». Για τη σκανδαλώδη σύμβαση του 2010 υπάρχουν τεράστιες ευθύνες, οι οποίες βαραίνουν τον τότε υπουργό Εθνικής Άμυνας και σημερινό αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Ευάγγελο Βενιζέλο, όπως επίσης και τον πρώην υπουργό Οικονομικών Γιώργο Παπακωνσταντίνου.
Η ΝΔ καταψήφισε τη σύμβαση που πέρασε τελικά με ψήφους ΠΑΣΟΚ και ΛΑΟΣ
Στη συνεδρίαση της Υποεπιτροπής Εξοπλισμών της Βουλής, η Νέα Δημοκρατία καταψήφισε την πρόταση του Υπουργού Εθνικής Αμύνης κ. Βενιζέλου για τροποποίηση των συμβάσεων του 2000 για την κατασκευή 4 υποβρυχίων και τον εκσυγχρονισμό 3, συνολικού κόστους 2,9 δισ. ευρώ. Ο λόγος της καταψήφισης της σύμβασης το 2010 από τη Νέα Δημοκρατία ήταν ότι, με την πρόταση Βενιζέλου «οδηγούμεθα σε τεράστια εκτόξευση του κόστους της σύμβασης του 2000 κατά 800 εκ. ευρώ, σε απευθείας ανάθεση κατασκευής δύο νέων υποβρυχίων κόστους 1 δισ. ευρώ και σε παραλαβή ενός τεχνικά προβληματικού, με τα "κουσούρια" της εξαετούς αχρησίας, υποβρυχίου το οποίο μέχρι σήμερα δεν είχε παραληφθεί από το Π.Ν. Προτείναμε στον κ. Υπουργό Εθνικής Αμύνης να διαπραγματευθεί με την κατασκευαστική εταιρία των υποβρυχίων την πρότασή της για αντικατάσταση των δύο υπό εκσυγχρονισμό υποβρυχίων με καινούργια, χωρίς την παραμικρή αύξηση του συμβατικού κόστους του 2000 και την αποφυγή της παραλαβής του "ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ", για το οποίο υπάρχουν τα γνωστά σοβαρά τεχνικά προβλήματα».
Ο κ. Βενιζέλος επέμενε τότε στην πρότασή του, η οποία και υπερψηφίσθηκε από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ.
Ο κ. Βενιζέλος επέμενε τότε στην πρότασή του, η οποία και υπερψηφίσθηκε από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ.
Όταν ο Βενιζέλος «αθώωνε» τον Άκη και καλούσε τη ΝΔ να ζητήσει συγνώμη
Ευάγγελος Βενιζέλος και Ανδρέας Λοβέρδος, αμφότεροι, ως απλοί βουλευτές τότε, είχαν ξεχωρίσει ως συνήγοροι υπερασπίσεως του παρ' ολίγον προέδρου του ΠΑΣΟΚ και πρωθυπουργού Ακη Τσοχατζόπουλου και του Γιάννου Παπαντωνίου, στην Εξεταστική της Βουλής για τους TOR M1. Τότε, για τον Ευ. Βενιζέλο οι κατηγορίες κατά του Ακη Τσοχατζόπουλου για μίζες από τα εξοπλιστικά ήταν «πλεκτάνη». Εφτασε μάλιστα στο σημείο να καλεί από το βήμα της Βουλής να ζητήσει η Ν.Δ. συγγνώμη από τον κ. Τσοχατζόπουλο διότι τον «ταλαιπωρεί». Το ΠΑΣΟΚ, τότε, στο πόρισμα που συνέταξε εκ μέρους του ο Ευάγγελος Βενιζέλος, δεν κράτησε ούτε τα προσχήματα: «Δεν προκύπτει κανένα στοιχείο πιθανής τέλεσης ποινικού αδικήματος από τους κυρίους Τσοχατζόπουλο και Παπαντωνίου (…), που επί μήνες προσεβλήθησαν και διασύρθηκαν αδίκως». Το μνημειώδες αυτό κείμενο κοσμούν ακόμα και σήμερα οι υπογραφές των Ευ. Βενιζέλου, Αλ. Ακριβάκη, Αν. Λοβέρδου, Μ. Καρχιμάκη, Κ. Κουλούρη, Γ. Νιώτη, Σ. Κοσμίδη, Γ. Παπαγεωργίου και Ηλ. Παπαηλία.
Τα ήξεις αφήξεις του Βενιζέλου για τις «μίζες»
Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης που σήμερα υπεραμύνεται των επιλογών του όσον αφορά την σύμβαση του 2010 και την προσπάθειά του να αποποιηθεί των ευθυνών σε μια υπόθεση με «οσμή» σκανδάλου είναι ο ίδιος που κατά την διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή της υπόθεσης για την λίστα Λαγκάρντ άνοιγε την «κερκόπορτα» των αδιαφανών σχέσεων του ελληνικού δημοσίου με γερμανικές εταιρείες. Ο Ευάγγελος Βενιζέλος τότε από το βήμα της Βουλής υποστήριζε πως «όλες οι γερμανικές εταιρείες, δυστυχώς, διαχρονικά στην πορεία του τόπου μας συνδέονται ως προμηθεύτριες του ελληνικού δημοσίου μόνο με σκάνδαλα. Η SIEMENS από το 1926, η M&A, η DAIMLER CHRYSLER, η HDW, η FERROSTAAL, όλες».
http://www.avgi.gr/
http://www.avgi.gr/
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου