Η υπουργός Παιδείας έγραψε στα
παλιά της τα παπούτσια τις εισηγήσεις των επιστημόνων που θεωρούν εκ των ων ουκ
άνευ την τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας και άνοιξε τα σχολεία με 25 μαθητές
και άνω. ● Τα αιτήματα των καταλήψεων συνάδουν απολύτως με τις εισηγήσεις της
επιτροπής του ΕΟΔΥ.
Τα αιτήματα των μαθητικών
καταλήψεων -που λοιδορήθηκαν, χτυπήθηκαν, δαιμονοποιήθηκαν από την κυβέρνηση, η
οποία έφτασε σε ακραίους, αντιπαιδαγωγικούς, διχαστικούς εκβιασμούς, γράφοντας
στα παλιά της τα παπούτσια ακόμα και το Σύνταγμα και τον Χάρτη Θεμελιωδών
Δικαιωμάτων της Ε.Ε.- δεν είναι τίποτα περισσότερο από τις εισηγήσεις της
Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας. Πού τις έγραψε η κυβέρνηση;
«Κανένα μέτρο δεν μετράει
λιγότερο: τήρηση των αποστάσεων, σωστή χρήση μάσκας, υγιεινή των χεριών και του
αναπνευστικού», επαναλαμβάνουν σε κάθε ευκαιρία τα μέλη του ανώτατου
επιστημονικού οργάνου της χώρας για την επιτήρηση της πανδημίας. Οι επιστήμονες
όμως δεν έχουν μιλήσει μόνο.
Εχουν αποτυπώσει καθαρά και
ξάστερα τη θέση τους στις οδηγίες που συνέταξαν στη διάρκεια του καλοκαιριού
για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, οι οποίες βρίσκονται σε κοινή θέα,
αναρτημένες με ημερομηνία 31 Αυγούστου στον ιστότοπο του Εθνικού Οργανισμού
Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ). Οι οδηγίες για τα σχολεία όλων των βαθμίδων έχουν κοινό
πρόλογο στον οποίο ξεκαθαρίζεται ότι «η ασφαλής λειτουργία των σχολείων
βασίζεται στη συστηματική εφαρμογή πολλαπλών μέτρων προφύλαξης που λειτουργούν
ως σύνολο».
Πρώτο μέτρο, η «προσπάθεια για
τήρηση αποστάσεων μεταξύ μαθητών και μαθητών εκπαιδευτικών». Ακολουθεί η «συχνή
και ορθή εφαρμογή υγιεινής των χεριών (πλύσιμο με σαπούνι και νερό ή/και
εφαρμογή αντισηπτικού χεριών)» και η «σωστή χρήση κατάλληλης προστατευτικής
μάσκας (υφασμάτινης ή απλής χειρουργικής) τόσο από εκπαιδευτικούς όσο και από
μαθητές, με μέριμνα για τη σχετική εκπαίδευση».
Λίγο παρακάτω, στον πρόλογο,
αναλύονται τα μέτρα, με πρώτο το μέτρο της απόστασης. Γράφουν οι επιστήμονες:
«Τήρηση της μέγιστης δυνατής απόστασης μεταξύ των θέσεων των μαθητών στην τάξη
σύμφωνα με τις εκάστοτε χωροταξικές δυνατότητες. [...] θα πρέπει να
καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για την αξιοποίηση των διαθέσιμων χώρων,
ώστε να τηρείται η μέγιστη απόσταση - μεταξύ των θρανίων των μαθητών».
Οι γενικές αρχές
Το κάνουν ακόμα πιο λιανά: «Είναι
σημαντικό να ορίζονται και να συμφωνούνται σε τοπικό επίπεδο οι ακριβείς τρόποι
εφαρμογής των γενικών αρχών των μέτρων προφύλαξης στα σχολεία, με πρωτοβουλία
και επινοητικότητα τόσο σε σχέση με την όλη οργάνωση της σχολικής ζωής όσο και
σε σχέση με την αξιοποίηση χώρων και άλλων πόρων που ενδεχομένως διατίθενται
στην κάθε σχολική και ευρύτερη κοινότητα».
«Πόσο πιο ξεκάθαρα;» διερωτώνται
οι επιστήμονες, μιλώντας στην «Εφ.Συν.», και σημειώνουν ότι η διεθνής
βιβλιογραφία συστήνει ακόμα και τη χρήση ναών λατρείας, που είναι κατά κανόνα
ευρύχωροι, για την εκπαίδευση εν μέσω πανδημίας.
Το υπουργείο Παιδείας ωστόσο έχει
άλλη γνώμη. Με μότο το «μάσκες, μάσκες, μάσκες» αποκρύπτει το μέτρο της τήρησης
των αποστάσεων και στον λόγο και στις επίσημες εγκυκλίους για το «ασφαλές»
άνοιγμα των σχολείων. «Είναι επιλογή να μη γίνει προσπάθεια για το μέτρο της
απόστασης από την επίσημη Πολιτεία» ξεκαθαρίζουν οι επιστήμονες.
Επιλογή που αποτυπώνεται και με
τον νόμο 4692 «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» που ψηφίστηκε μέσα
στο καλοκαίρι (12/6/2020) και προβλέπει την αύξηση των μαθητών ανά τάξη - από
22 σε 25 για προνήπια, νήπια και δημοτικά και απεριόριστα (;) με απόφαση της
υπουργού για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια.
Η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων του
υπουργείου Υγείας, βέβαια, την οποία οι κυβερνώντες λένε ότι ακούν ευλαβικά,
δεν ρωτήθηκε ποτέ γι’ αυτό. «Οι μαθητές διαμαρτύρονται για τη μη εφαρμογή των
μέτρων. Η υπουργός Παιδείας ρίχνει γροθιά στο μαχαίρι επιχειρώντας να επιφέρει
τον διχασμό ανάμεσα σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς και ταυτόχρονα
παρουσιάζει το σχολείο, την εκπαίδευση, ως τιμωρία», καταδεικνύουν οι
επιστήμονες.
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου