Αντιμέτωπη με τη σκληρή
πραγματικότητα του υπουργείου Οικονομικών έρχεται από τα πρώτα κιόλας 24ωρα
ανάληψης των καθηκόντων της η καινούργια υφυπουργός Οικονομικών.
Η «μεταρρύθμιση» των τελών
κυκλοφορίας και η εξαγγελία ότι αυτά θα γίνουν πιο δίκαια, δεν θα προχωρήσει
καθώς σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, δεν υπάρχει χρόνος για να ενημερωθεί η
βάση δεδομένων του υπουργείου Οικονομικών με τα στοιχεία για τις εκπομπές
αερίων ρύπων όσων αυτοκινήτων έχουν κυκλοφορήσει πριν από την 01/11/2010.
Έτσι, τα τέλη κυκλοφορίας και του
2017, εκτός συνταρακτικού απροόπτου θα είναι… μια από τα ίδια. Άλλη μια καλή
ιδέα, το να διαφοροποιείται το επίδομα θέρμανσης ανάλογα με το υψόμετρο της
κάθε περιοχής, θα σκοντάψει και αυτή στην έλλειψη επαρκών στοιχείων. Για να
διαχωρίσεις το επίδομα που θα παίρνει ο κάτοικος στα ορεινά χωριά του Πηλίου,
με τον κάτοικο του Βόλου, χρειάζεσαι μια αναλυτική βάση με τους ταχυδρομικούς
κώδικες και το Taxis δεν είναι ακόμη εφοδιασμένο με τέτοιου είδους αξιόπιστα
στοιχεία. Έτσι, και αυτό το θέμα θα πάει… πίσω και οι αλλαγές που αναμένεται να
γίνουν στον υπολογισμό του επιδόματος θέρμανσης θα είναι οριακές.
Η προσγείωση στην σκληρή
πραγματικότητα θα έρθει και σε άλλα θέματα για την Κατερίνα Παπανάτσιου.
Βρισκόμαστε στα μέσα Νοεμβρίου και ακόμη στο υπουργείο Οικονομικών δεν έχουν
ξεκινήσει οι προετοιμασίες για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων της
επόμενης χρονιάς. Έτσι, θεωρείται εξαιρετικά αμφίβολο αν και φέτος θα τηρηθεί
το γράμμα του νόμου που προβλέπει ότι η διαδικασία υποβολής των δηλώσεων θα
πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Απρίλιο. Ειδικά το 2017, το να
συγκεντρωθούν άμεσα τα στοιχεία των εισοδημάτων, θεωρείται επιτακτική ανάγκη
καθώς από το νέο έτος, τα δηλωθέντα εισοδήματα ενός εκατομμυρίου επαγγελματιών
θα αποτελούν τη βάση υπολογισμού όχι μόνο των φόρων αλλά και των ασφαλιστικών
εισφορών.
Και τα προβλήματα δεν σταματούν
εδώ: μπορεί η μάχη με τους δανειστές να συνεχίζεται για τον ακατάσχετο
λογαριασμό και την προώθηση των πληρωμών με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα,
ωστόσο, με το που θα περάσει ο νόμος θα πρέπει να ξεκινήσει ο γολγοθάς της
εφαρμογής του μέτρου στην πράξη. Είναι ένα ερώτημα το πώς θα συνδεθούν οι
πληρωμές που γίνονται μέσω εκατομμυρίων καρτών που κυκλοφορούν και επίσης
εκατομμυρίων τραπεζικών λογαριασμών με τους ΑΦΜ των φορολογουμένων. Πόσο μάλλον
από τη στιγμή που το ύψος των συναλλαγών θα συνδεθεί και με πρόστιμα (όποιος
δεν κάνει τις ηλεκτρονικές πληρωμές που θα του ζητούνται, θα χάνει μέρος του
αφορολογήτου) αλλά και με φορολογικές εκπτώσεις (όποιος κάνει συναλλαγές πάνω
από το 80% του εισοδήματός του με πλαστικό χρήμα, θα δικαιούται πρόσθετης
έκπτωσης φόρου).
Τα προβλήματα θα γίνουν ακόμη
περισσότερα, όταν θα έρθει η ώρα να δημιουργηθεί το ηλεκτρονικό περιουσιολόγιο.
Τότε, η νέα υφυπουργός, γνωρίζοντας τι σημαίνει για τον λογιστικό κόσμο της
χώρας μια νέα μαζική υποβολή δηλώσεων τύπου Ε9, θα βρεθεί και η ίδια στο
δίλημμα να υποχρεώσει και πάλι τους πολίτες να δηλώσουν μαζικά από αγροτεμάχια
μέχρι σκάφη αναψυχής.
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου