Τετάρτη 10 Ιουνίου 2020

Πέτσας και Φουρθιώτης: Το ηθικό βατερλώ της καμπάνιας των 20 εκατ.


Πολιτικά και ηθικά έκθετος είναι, πλέον, ο υφυπουργός στον πρωθυπουργό και κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας μετά όσα έρχονται στο φως σχετικά με την κακοδιαχείριση στην κατανομή των κονδυλίων των 20 εκατ. ευρώ για την “δίδυμη” καμπάνια “Μένουμε Σπίτι” και “Μένουμε Ασφαλείς”.
Από τα πρώτα στοιχεία διαπιστώνεται πως η εταιρεία Initiative που διευθύνει ο κ. Μιχάλης Γκάλγκος έχει μοιράσει άγνωστα ποσά ακόμα και σε blog που εμφανώς δημιουργήθηκαν εν μέσω πανδημίας μόνο και μόνο για να “φιλοξενήσουν” τις διαφημίσεις της καμπάνιας του κ. Πέτσα. Ένα από αυτά είναι συμφερόντων του σταρ της trashTV Μενέλαου Φουρθιώτη, ο οποίος αξιολογήθηκε από την επικοινωνιακή ομάδα του Μεγάρου Μαξίμου ως ικανότερος και πιο αξιόπιστος να μεταδώσει τα μηνύματα για την προστασία από την πανδημία απ΄ ότι γνωστά σάϊτ και έμπειροι και αναγνωρίσιμοι δημοσιογράφοι.


Προφανώς, τα “σκουπίδια” διαφόρων σάϊτ για celebrities και …κλειδαρότρυπες θεωρούναι πιο αξιόπιστοι φορείς από δημοσιογράφους που ασκούν, ενίοτε μετριοπαθώς, αντιπολίτευση στην κυβέρνηση.

Η protieidisi.blogspot.com αποτελεί, δίχως, άλλο “μνημείο” της κακοδιαχείρισης του κυβερνητικού εκπροσώπου. Ίσως θα έπρεπε να θεσπίσει βραβείο τύπου Πούλιτζερ και να βραβεύσει τον Μενέλαο Φουρθιώτη. Το σάϊτ έκανε δύο (αριθμός 2!!!) αναρτήσεις: η πρώτη γίνεται στις 11 Μαΐου του 2020 που είναι το banner της διαφήμισης του Μένουμε Ασφαλείς και μετά από δεκαπέντε ημέρες μια είδηση για τη “λήψη μέτρων διασφάλισης της Δημόσιας Υγείας”. Έκτοτε έπαψε να ανεβάζει ειδήσεις, έχοντας προφανώς εκπληρώσει τον στόχο του ως όχημα.

Ακόμα πιο απροκάλυπτο είναι το ότι στη λίστα με τα χιλιάδες ΜΜΕ που πήραν διαφήμιση από τις καμπάνιες της κυβέρνησης για τον κορονοϊό είναι δηλωμένο το domain protieidisi.com.

Αν κανείς επισκεφτεί το εν λόγω domain γίνεται αυτόματα redirect στο protieidisinews.blogspot.com. Δηλαδή το domain που είναι δηλωμένο στην επίσημη λίστα που έδωσε στο πλαίσιο της υποτιθέμενης “διαφάνειας” της κυβέρνησης δεν υπάρχει!

Επιπλέον, έχει σπουδαία σημασία το ότι είναι πρόκειται για απλό blogspot και όχι για ένα site. Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε το documentonews.gr με τον Μένιο Φουρθιώτη μας απάντησε ότι το συγκεκριμένο blogspost είναι του Party Fm. Δηλαδή του ραδιοφωνικού σταθμού συμφερόντων του.

Για τραγική ειρωνεία η κυβέρνηση επέλεξε να διαθέσει τα χρήματα των Ελλήνων φορολογούμενων πολιτών σε ένα παντελώς άγνωστο blogspot που λέγεται protieidisi αλλά η η πρώτη και η τελευταία της είδηση είναι η καμπάνια.


Ο κ. Πέτσας έχει ιδιαίτερη αδυναμία στον Μενέλαο Φουρθιώτη

Εκτός από την κραυγαλέα υπόθεση του blog protieidisi που ξεγυμνώνει την κυβέρνηση για τον τρόπο που μοίρασε εκατομμύρια ευρώ, ακόμη ένα domain που εμφανίζεται συμφερόντων του Μένιου Φουρθιώτη, έλαβε χρήματα.

Πρόκειται για το APOKALIPTIKALIVE.GR το οποίο απλά δεν υπάρχει! Γίνεται redirect στο apodikseislive.gr, site που προμοτάρει την εκπομπή “αποκαλυπτικά live του Φουρθιώτη.

Έχουμε και εδώ το εξής παράδοξο. Στην επίσημη λίστα που δόθηκε από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο με τα MME που έλαβαν χρηματοδότηση έχει δηλωθεί ένα domain που επί της ουσίας δεν υφίσταται πλέον. Αντιθέτως, ένα άλλο domain λαμβάνει τα χρήματα.

Φαίνεται πως με τα σοβαρά κριτήρια της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη το apodikseislive.gr αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση της αντικειμενικής και αποκαλυπτικής δημοσιογραφίας.

Είναι, δε, ενδεικτικό της αδιαφανούς διαχείρισης του δημοσίου χρήματος το γεγονός πως ο κ. Πέτσας έδωσε στη δημοσιότητα 1.200 ονόματα σάϊτ (αριθμός τεραστίων διαστάσεων), δίχως, όμως, να συνοδεύσει την λίστα αυτή και με τα ποσά που εισέπραξε κάθε μέσο ενημέρωσης ξεχωριστά. Κι αυτό επειδή ήδη βρίσκεται υπό την πίεση των τηλεοπτικών σταθμών που φέρεται να έχουν λάβει πολύ μικρότερα ποσά απ΄ όσ αναλογούν στην απήχησή τους, όταν δόθηκαν χρήματα σε ανύπαρκτα σάϊτ “ημετέρων”- δημοσιογράφων, ακόμα και κομματικών στελεχών.


Η απάντηση Πέτσα

Στην πίεση που δέχεται να δώσει πλήρως και διαφανώς τα στοιχεία της καμπάνιας, ο κ. Πέτσας απάντησε χθες από την Βουλή για τα κριτήρια με βάση τα οποία έκρινε ποιο μέσο ενημέρωσης θα έπαιρνε διαφήμιση και ποιο όχι.

Συγκεκριμένα, τόνισε:

«Oυδέποτε τέθηκε ως κριτήριο αποκλεισμού από την εκστρατεία η πολιτική τοποθέτηση ενός Μέσου. Αντίθετα, συμμετείχαν μέσα ενημέρωσης που δεν είναι φίλα προσκείμενα στην Κυβέρνηση ασκώντας συνεχώς έντονη κριτική στο έργο της. Ενδεικτικά αναφέρουμε Μέσα όπως η Αυγή, η Εφημερίδα των Συντακτών, ο Ριζοσπάστης, ο Δρόμος της Αριστεράς, ο ραδιοφωνικός σταθμός ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ κ.α.».

«Η καμπάνια αυτή ξεδιπλώθηκε στο σύνολο των κατηγοριών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης με σκοπό η διάχυση και διείσδυση των μηνυμάτων της εκστρατείας να είναι η κατά το δυνατόν ευρύτερη και αποτελεσματικότερη, υπό την προϋπόθεση ότι τα μέσα αυτά λειτουργούν πληρώντας κριτήρια αντικειμενικότητας και αμεροληψίας και τηρώντας τις αρχές της ηθικής και δεοντολογίας, συνεκτιμώμενης της αξιοπιστίας των μέσων αναφορικά με τη μη αναπαραγωγή ψευδών ειδήσεων (fake news) και τη μη πρόκληση σύγχυσης στο κοινό» αναφέρει ο Σ. Πέτσας στην απάντησή του.















πηγή

0 comments :

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *