γράφει ο Γιάννης Μπαζαίος
Και «καπέλο» ώς 80% για «on
board» πώληση εισιτηρίων. Καταργείται για λόγους ασφαλείας και η δωρεάν
μεταφορά παιδιών έως 6 ετών που δεν καταλαμβάνουν ξεχωριστό κάθισμα στα
λεωφορεία των ΚΤΕΛ.
Τη δυνατότητα να καθιερώσουν
επιβάρυνση έως 80% των μεμονωμένων κανονικών ή μειωμένων εισιτηρίων που
εκδίδονται μέσα στα λεωφορεία δίνει στα αστικά ΚΤΕΛ, στα ΚΤΕΛ Α.Ε. και στη
Δημοτική Επιχείρηση Συγκοινωνιών της Ρόδου (ΡΟΔΑ) απόφαση του υφυπουργού
Υποδομών και Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη (βλ. ΦΕΚ 3668 β/2020), με την οποία
επίσης καταργείται η δωρεάν μεταφορά παιδιών έως 6 ετών που δεν καταλαμβάνουν
ξεχωριστό κάθισμα!
Το ποσοστό επιβάρυνσης μπορεί να
εγκριθεί με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου κάθε ΚΤΕΛ και αποτελεί αίτημα
της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αστικών Συγκοινωνιών (ΠΟΑΣ) για τον καθορισμό του
επιβαρυμένου εισιτηρίου (στις αστικές γραμμές) το οποίο «εκκρεμεί» από πέρυσι
(28.11.2019). Η τροποποίηση της ισχύουσας απόφασης (βλ. ΦΕΚ 2498 β/2015) δεν
αφορά τα εισιτήρια σε «πακέτα», ούτε όσα αγοράζονται στα εκδοτήρια ή μέσω
διαδικτύου, αλλά αναμένεται να οδηγήσει γρήγορα σε αυξήσεις, καθώς τα ΚΤΕΛ
επικαλούνται πρόσθετο κόστος για να μπορούν να εκδίδουν οι οδηγοί εισιτήρια
(φορητά συστήματα, εκτυπωτές, ρέστα κ.λπ.) – και η υπουργική απόφαση
απευθύνεται αυτή τη φορά και στα υπεραστικά ΚΤΕΛ. Σημειώνεται πάντως ότι
ανάλογη ρύθμιση ισχύει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.
Τα νήπια
Για παιδιά έως 6 ετών,
καταργείται η δωρεάν μεταφορά τους όταν συνοδεύονται από ενήλικο και δεν
ζητείται γι’ αυτά χωριστή θέση – πρακτικά, τα ΚΤΕΛ θα μπορούν να επιβάλλουν
κόμιστρο και για τα παιδιά που ταξίδευαν μέχρι τώρα στην αγκαλιά των γονέων,
πιθανότατα μειωμένο, αν και, όπως φαίνεται από τις πρώτες αντιδράσεις οδηγών,
κάποια ΚΤΕΛ ίσως συνεχίσουν άτυπα τη δωρεάν μεταφορά των ανηλίκων, ανάλογα με
την πληρότητα των δρομολογίων. Ολα αυτά με επίκληση λόγων ασφαλείας κατά τη
μεταφορά των μικρών παιδιών, χωρίς όμως πρόβλεψη για ειδικά καθίσματα ή
«booster» μαξιλάρια...
Με την ίδια απόφαση ρυθμίζεται
και με υπουργική απόφαση η εξαίρεση των χονδρικών πωλήσεων δικαιωμάτων
μεταφοράς χωρίς εισιτήριο (π.χ. συμβάσεις ομαδικής μεταφοράς, μεταφορά μαθητών,
έσοδα από φορείς, κρατικές αποζημιώσεις) από την υποχρέωση παρακράτησης
ποσοστού στους ειδικούς λογαριασμούς (4+1%). Η εξαίρεση είχε ρυθμιστεί με απλή
διοικητική εγκύκλιο το 2005, αλλά φαίνεται ότι το υψηλό κόστος των επερχόμενων
συμβάσεων δρομολογίων μεταξύ ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ απαιτεί ισχυρότερη κάλυψη.
Ακόμη, ρυθμίζεται η δυνατότητα
έκδοσης ημερήσιου κανονικού εισιτηρίου απεριορίστων διαδρομών (μέγιστης αξίας
4,47 ευρώ, συν ΦΠΑ) χωρίς έγκριση από τον δήμαρχο της περιοχής και καταργείται
η χορήγηση εισιτηρίων σε ειδικές κατηγορίες προσώπων για κοινωνικούς ή
υπηρεσιακούς λόγους (π.χ. υπηρεσιακά σημειώματα), συνεχίζει όμως να επιτρέπεται
η χορήγηση δελτίων ελεύθερης κυκλοφορίας στις ίδιες κατηγορίες προσώπων.
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου