Πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα
εκατοντάδων εκατομμυρίων χρηστών, εν αγνοία τους και χωρίς τη συγκατάθεσή τους,
παραχώρησε σε 150 εταιρείες, μεταξύ των οποίων Microsoft και Amazon, το
Facebook, σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times.
Το δημοσίευμα υποστηρίζει ότι το
Facebook έδωσε τη δυνατότητα στο Netflix, το Spotify κ.ά να διαβάζουν, να
γράφουν ή ακόμα και να διαγράφουν γραπτά μηνύματα χρηστών.
Επίσης επέτρεψε στη μηχανή
αναζήτησης της Microsoft, Bing, να «βλέπει» τα όνοματα όλων των φίλων ενός
χρήστη του Facebook, χωρίς τη συγκατάθεσή του. Στην Amazon δόθηκε η δυνατότητα
να αντλεί τα ονόματα χρηστών και τα στοιχεία επικοινωνίας τους μέσω των φίλων
τους, ενώ η Yahoo μπορούσε ακόμα και να παρακολουθεί προβολές από αναρτήσεις
φίλων.
Εδώ και ένα χρόνο, η Sony, η
Microsoft και η Amazon μπορούσαν να μαθαίνουν τις διευθύνσεις email χρηστών,
μέσω των λογαριασμών των φίλων τους. Σύμφωνα με έγγραφα που επικαλείται η
εφημερίδα, οι επιχειρήσεις που συνεργάζονται με το Facebook είχαν εξαιρεθεί από
τους συνήθεις κανόνες απορρήτου του ιστότοπου μέσω ειδικών συμφωνιών.
Οι συμφωνίες αυτές χρονολογούνται
από το 2010 και εξακολουθούσαν να ισχύουν το 2017. Μερικές παραμένουν σε ισχύ
μέχρι και το 2018, μέχρι που το σκάνδαλο της Cambridge Analytica έφερε τις
αμφιλεγόμενες πρακτικές του Facebook στο επίκεντρο της δημοσιότητας.
Όπως αποκαλύπτουν οι New York
Times, το Facebook σύναψε συμφωνίες με περισσότερους από 60 κατασκευαστές
smartphones, συμπεριλαμβανομένης της Apple.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, οι
συσκευές Apple μπορούσαν να έχουν πρόσβαση στους αριθμούς επαφών και τις
καταχωρίσεις ημερολογίου του χρήστη, ακόμη και αν ο ίδιος είχε απενεργοποιήσει
όλες τις λειτουργίες κοινοποίησης. Η Apple είχε επίσης τη δυνατότητα να κρύψει
το γεγονός ότι οι συσκευές της ζητούσαν δεδομένα από τους χρήστες του Facebook.
Επίσης, η Yandex, μια ρωσική
πλατφόρμα social media που κατηγορείται ότι έχει δεσμούς με το Κρεμλίνο,
διέθετε πρόσβαση στα μοναδικά αναγνωριστικά των χρηστών του Facebook μέχρι το
2017, παρά το γεγονός ότι το Facebook είχε σταματήσει να τα μοιράζεται με άλλες
εφαρμογές εδώ και για χρόνια, λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια.
Η απάντηση του Facebook
Το Facebook διέψευσε το βράδυ της
Τρίτης ότι οι προαναφερόμενες εταιρείες έκαναν κατάχρηση των δεδομένων των
χρηστών, αν και απέφυγε να αναφερθεί στον όγκο των δεδομένων που προσφέρθηκαν
«στο πιάτο» στους συνεργάτες του.
«Οι συνεργάτες του Facebook δεν
μπορούν να αγνοήσουν τις ρυθμίσεις προστασίας απορρήτου των χρηστών και είναι
λάθος να ισχυρίζεται κανείς ότι μπορούν να το κάνουν», δήλωσε ο Στιβ
Σάτερφιλντ, διευθυντής του τμήματος Προστασίας του Απορρήτου και Ιδιωτικότητας
του Facebook.
O Σάτερφιλντ είπε επίσης στους
Times ότι κανένας από τους συνεργάτες του Facebook δεν παραβίασε τη Συμφωνία
Συγκατάθεσης του 2011, η οποία υπογράφηκε μεταξύ της πλατφόρμας και της
Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου, και ξεκαθάριζε ότι θα χρειαζόταν η
συγκατάθεση των χρηστών για να κοινοποιηθούν οποιαδήποτε στοιχεία τους σε άλλες
εταιρείες.
Ωστόσο το δημοσίευμα υποστηρίζει
ότι το Facebook έκλεισε συμφωνίες διαμοιρασμού δεδομένων με πολλές μεγάλες
εταιρείες και τράπεζες, συμφωνίες που το βοήθησαν να προσελκύσει νέους χρήστες
και - κατά συνέπεια - να αυξήσει τα έσοδά του μέσω των διαφημίσεων.
tvxs.gr
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου