Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2020

«Εστίες μετάδοσης του νέου κορονοϊού» – «κίνδυνος για τη δημόσια υγεία» τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς!

 

Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του σημερινού Ριζοσπάστη, 13.11.2020, αποδεικνύει, μετά από αυτοψία Εποπτών Δημόσιας Υγείας στους σταθμούς Μετρό – ΗΣΑΠ Ομόνοιας, ότι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, έτσι όπως λειτουργούν σήμερα,  αποτελούν «Εστίες μετάδοσης του νέου κορονοϊού» και συνιστούν κίνδυνο για την δημόσια υγεία, πράγμα για το οποίο είναι ενήμερη η κυβέρνηση. Το δημοσίευμα του Ριζοσπάστη:

 

 «Εστίες μετάδοσης του νέου κορονοϊού» – «κίνδυνος για τη δημόσια υγεία» τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς!

 

Αποκαλυπτική αυτοψία Εποπτών Δημόσιας Υγείας στους σταθμούς Μετρό – ΗΣΑΠ Ομόνοιας

 

«Δεν υπήρξε επιβάτης, ο οποίος να μην τηρεί το υποχρεωτικό μέτρο της μάσκας προσώπου», ωστόσο «ΔΕΝ τηρείται το μέτρο της αποστασιαποίησης για τον περιορισμό της διασποράς του ιού COVID-19, αποτελώντας οι χώροι αυτοί των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς εστίες μετάδοσης του νέου κορονοϊού, με κίνδυνο για τους επιβαίνοντας και τη Δημόσια Υγεία γενικότερα».

 

Τα παραπάνω επισημαίνονται σε αυτοψία Εποπτών Δημόσιας Υγείας της Περιφέρειας Αττικής στους σταθμούς Μετρό και ΗΣΑΠ στην Ομόνοια. Η αυτοψία επιβεβαιώνει πέρα για πέρα ότι ο λαός αναλαμβάνει την «ατομική ευθύνη», τηρώντας τα μέτρα, αλλά ότι η κυβέρνηση δεν αναλαμβάνει τις δικές της, δεν έχει κάνει τίποτα για να πυκνώσει τα δρομολόγια, με αποτέλεσμα οι συγκοινωνίες να έχουν μετατραπεί σε εστίες μετάδοσης.

 

Η αυτοψία έγινε στις 6 Νοέμβρη, στις 9.45 το πρωί. Παρόλο που δεν ήταν ώρα αιχμής η αυτοψία διαπιστώνει συνθήκες συγχρωτισμού:

 

«Στην αποβάθρα του ΜΕΤΡΟ με κατεύθυνση “Ελληνικό” επικρατούσαν συνθήκες συγχρωτισμού. Εντός του συρμού του ΜΕΤΡΟ επικρατούσαν σε κάθε βαγόνι συνθήκες συγχρωτισμού, και τα καθίσματα ήταν σχεδόν όλα κατειλημμένα».

«Στην αποβάθρα του ΗΣΑΠ και προς τις δύο κατευθύνσεις επικρατούσαν συνθήκες συγχρωτισμού».

«Εντός του συρμού του ΗΣΑΠ επικρατούσαν σε κάθε βαγόνι συνθήκες έντονου συγχρωτισμού και τα καθίσματα ήταν σχεδόν όλα κατειλημμένα».

«Η συχνότητα των δρομολογίων τη στιγμή του ελέγχου, ήταν για το ΜΕΤΡΟ και τον ΗΣΑΠ 4 λεπτά και 9 λεπτά αντίστοιχα».

«Αποψη της Υπηρεσίας είναι ότι για να αντιμετωπιστεί το αρνητικό αυτό φαινόμενο και να τηρείται το μέτρο της αποστασιοποίησης, θα πρέπει τα δρομολόγια των συρμών να γίνουν πιο συχνά, αποσυμφορώντας έτσι το χώρο των αποβαθρών όσο και των βαγονιών των συρμών».

Η αυτοψία διαψεύδει παταγωδώς τους αστείους ισχυρισμούς της κυβέρνησης ότι δεν υπάρχει συνωστισμός και ότι η κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών δεν τις μετατρέπει σε εστίες μετάδοσης.

 

Και αυτή η αυτοψία υπογραμμίζει με έμφαση να ληφθούν τώρα ουσιαστικά μέτρα για να πυκνώσουν τα δρομολόγια. Αναδεικνύει το επιτακτικό των αιτημάτων των συνδικάτων που απαιτούν επίταξη των ιδιωτικών μέσων μεταφοράς, προσλήψεις προσωπικού κ.ά.

 

Θετικοί στον κορονοϊό εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες

 

Στο μεταξύ, τουλάχιστον 16 είναι τα κρούσματα στους εργαζόμενους της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες, λεωφορεία και τρόλεϊ) και ένα στη ΣΤΑΣΥ (Σταθέρες Συγκοινωνίες, μετρό, ηλεκτρικός, τραμ) όπως προκύπτει από καταγγελίες συνδικαλιστών και εργαζομένων.

 

Σύμφωνα με τις ίδιες καταγγελίες, η κυβέρνηση φέρει ακέραιη την ευθύνη για τη διασπορά του ιού καθώς δεν λήφθηκαν τα αναγκαία μέτρα. Χαρακτηριστικό είναι ότι σε σεμινάριο οδηγών της ΟΣΥ διαπιστώθηκε την προηγούμενη βδομάδα πως ο εκπαιδευτής ήταν θετικός. Αν και έγινε τεστ στους συμμετέχοντες οδηγούς από τον ΕΟΔΥ η διοίκηση της ΟΣΥ τους έστειλε για δουλειά πριν βγουν τα αποτελέσματα, αντί να τους βάλει σε καραντίνα. Αφού είχαν περάσει μερικές μέρες και οι εργαζόμενοι δούλευαν ερχόμενοι σε επαφή με άλλον κόσμο ενημερώθηκαν ότι οι περισσότεροι από αυτούς είναι θετικοί!

 

Ο Θ. Οικονόμου, οδηγός στην ΟΣΥ και μέλος της Διοίκησης της Ομοσπονδίας Σωματείων Μεταφορών Ελλάδας, σχολιάζοντας τα παραπάνω δήλωσε στον «Ριζοσπάστη»: «Για άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται ότι η κυβέρνηση δεν παίρνει κανένα ουσιαστικό μέτρο προστασίας της υγείας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Οι εργαζόμενοι και οι επιβάτες είναι απροστάτευτοι». 














πηγή

 

0 comments :

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *