Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2013

Η νοθεία και το λαθρεμπόριο καυσίμων δεν αντιμετωπίζονται χωρίς πολιτική βούληση

Του Γ. Θαλασσινού*
 


Πολύ μελάνι έχει χυθεί και πολύς τηλεοπτικός χρόνος έχει σπαταληθεί για το θέμα της νοθείας και λαθρεμπορίας στα καύσιμα. Και, φυσικά, δεν χρειαζόταν η τρόικα και ο διεθνής Τύπος για να διαπιστώσουν το μέγεθος της λαθρεμπορίας και να απορήσουν για την αναποτελεσματικότητα της καταπολέμησής της.
Αναρωτιέται λοιπόν κανείς: είναι πράγματι τόσο δύσκολο ζήτημα, που διατηρείται ανέπαφο παρά τις πολυάριθμες, εξαγγελίες , δεσμεύσεις, συσκέψεις και επιτροπές;
Το ενδιαφέρον είναι ότι το λαθρεμπόριο καυσίμων απαιτεί πολλές δραστηριότητες, όπως
αποθηκευτικούς χώρους, εξοπλισμό αποχρωματισμού, μέσα μεταφοράς (βυτιοφόρα και πλοία), πρατήρια πώλησης, πλαστά έγγραφα και συνεργασία με δημόσιους λειτουργούς. Ηχεί τουλάχιστον περίεργο να μην είναι σε γνώση των διωκτικών αρχών όλο αυτό το κύκλωμα που δρα τόσα χρόνια και που μεγαλώνει διαρκώς.
Σχεδόν πάντα οι κυβερνήσεις κατέφευγαν σε εξαγγελίες «τεχνικού τύπου», με τη συγκυβέρνηση να ξεπερνά κάθε προηγούμενο. GPS, μοριακοί ιχνηθέτες, ηλεκτρονικά βιβλία εισροών εκροών και άλλα βαρύγδουπα ανασύρθηκαν από ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες και επιστημονικά συγγράμματα για να πείσουν και τον πιο δύσπιστο ότι η συγκυβέρνηση έχει ανοίξει μέτωπο με τη διαφθορά και στον τομέα αυτό.
Εκείνο το οποίο απουσιάζει από όλες ανεξαιρέτως τις εξαγγελίες είναι η πολιτική βούληση της πάταξής της. Οι κυβερνήσεις όχι απλώς ανέχονται το φαινόμενο, αλλά και το ενθαρρύνουν.
Όλο το πλαίσιο, ελεγκτικό, και διωκτικό, ουσιαστικά ευνοεί την ατιμωρησία και την ανομία. Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς; Τα ΚΕΔΑΚ, που έκαναν ελέγχους και ουσιαστικά καταργήθηκαν, τον αδικαιολόγητα μεγάλο χρόνο πραγματοποίησης των αναλύσεων στα εργαστήρια του Γενικού Χημείου του κράτους, τις αθρόες αθωώσεις ή συμβολικές τιμωρίες των κατά καιρούς συλληφθέντων (κατά κανόνα από "καρφώματα" ή "ξεκαθάρισμα λογαριασμών"), τα ισχνά πρόστιμα που αποτελούν ελάχιστο ποσοστό των παράνομων κερδών, τη μηδενική ουσιαστικά ανάκληση αδειών των λαθρεμπόρων, το πρόγραμμα "Ήφαιστος" που θα έβαζε τάξη στο πετρέλαιο θέρμανσης, το πολυδιαφημισμένο ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης εισροών - εκροών των τελωνείων ή την εξίσωση των φόρων του πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης (προς τα πάνω φυσικά) που θα εξαφάνιζε το λαθρεμπόριο;
Πολλά λόγια, σχέδια, μέτρα, μέσα, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η νοθεία και λαθρεμπορία καυσίμων δεν έχει μόνο την οικονομική της πλευρά, που είναι βεβαίως πολύ σημαντική, αλλά και την κοινωνική. Το λαθρεμπόριο ως δραστηριότητα δρα ανταγωνιστικά στην υγιή παραγωγή και εμπορία. Χθεσινοί λαθρέμποροι γίνονται παράγοντες της οικονομικής και κοινωνικής ζωής δίνοντας το ιδεολογικό στίγμα του τρόπου ανέλιξης στην κοινωνία της διαφθοράς. Η ιδέα του εύκολου και παράνομου κέρδους, πέρα από αρχές και φραγμούς, ταλανίζει την κοινωνία και θα πρέπει να αποτελέσει ένα από τα κορυφαία ζητήματα που θα πρέπει να αντιμετωπίσει μια κυβέρνηση της Αριστεράς.

* Ο Γ. Θαλασσινός είναι μέλος του Τμήματος Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ
http://www.avgi.gr/
 PS: Για όσους γνωρίζουν.. ας αναζητήσουν που βρίσκεται η περιοχή "ΜΑΥΡΗ ΩΡΑ"...όπου γίνεται σχεδόν φανερά και κυριολεκτικά κάτω από τη μύτη των διωκτικών αρχών, διακίνηση  μεγάλων ποσοτήτων λαθραίου πετρελαίου....!!

0 comments :

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *