Νέο επεισόδιο στο σίριαλ της σφοδρής σύγκρουσης που έχει ξεσπάσει
μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και Ομίλου Μπόμπολα ξεκίνησε με επίκεντρο αυτήν τη φορά
την Αττική Οδό. Η «χρυσή» σύμβαση της Αττικής Οδού βρέθηκε στο στόχαστρο
του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργου Σταθάκη, ο οποίος σε δήλωσή του στο «Πρώτο θέμα» ανοίγει την υπόθεση, με το επιχείρημα ότι, αφ' ης στιγμής η κίνηση οχημάτων στην Αττική Οδό είναι διπλάσια από αυτήν που προβλεπόταν αρχικά, η απόσβεση του έργου έχει γίνει νωρίτερα.
Ως εκ τούτου, η σύμβαση πρέπει να καταγγελθεί και η Αττική Οδός να
περάσει στο Δημόσιο, που θα εισπράττει πλέον τα έσοδα. Αναφερόμενος στους όρους εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού από την κοινοπραξία συμφερόντων Μπόμπολα, ο κ. Σταθάκης τονίζει ότι η απόσβεση, από τα 20 χρόνια που είχε συμφωνηθεί, επιτεύχθηκε στα 10 χρόνια. Καθώς η προβλεπόμενη απόδοση της επένδυσης έχει εκπληρωθεί, είτε πρέπει να καταγγελθεί η σύμβαση είτε να υπογραφεί με την εταιρεία νέα, προκειμένου τα έσοδα να πηγαίνουν υπέρ του Δημοσίου.
Οι εκπρόσωποι πάντως της Αττικής Οδού επικαλούνται απώλειες, που φτάνουν τους 90.000 χρήστες ημερησίως την τελευταία τριετία, καθώς η μείωση των μετακινήσεων μείωσε με τη σειρά της τον αριθμό των διελεύσεων του αστικού αυτοκινητοδρόμου. Υπολογίζεται ότι από το 2009 έως τους πρώτους οκτώ μήνες του 2012 η μείωση των μετακινήσεων στην Αττική Οδό έφτασε το 30%. Ακόμη και με μειωμένη κίνηση πάντως, σε καθημερινή βάση μπαίνουν, με βάση πρόχειρους υπολογισμούς, στα ταμεία της Αττικής Οδού πάνω από 400.000 ευρώ.
Εν τω μεταξυ, από τη χρήση του 2012 πρόκειται να ξεκινήσει η κοινοπραξία της Αττικής Οδού να δίνει μερίσματα στους μετόχους της, γεγονός που σημαίνει ότι έχει ήδη αποπληρωθεί το κόστος κατασκευής (συμπεριλαμβανομένων και των δανείων) και από εδώ και πέρα αρχίζουν τα κέρδη.., Η σύμβαση παραχώρησης, η οποία λήγει το 2024, προβλέπει ότι τα έσοδα των μετόχων της Αττικής Οδού από μερίσματα θα φτάσουν τα 1,7 δισ. ευρώ. Σήμερα στο μετοχικό κεφάλαιο της Αττικής Οδού συμμετέχουν οι όμιλοι Άκτωρ (59,2%), J&.P Αβαξ (21%), Αγροτική (9,8%), ΕΤΕΘ (9,8%) και Transroute (0,04%). Με βάση αυτή την κατανομή συμμετοχών, τα έσοδα των μετόχων από τα μερίσματα (από την Αττική Οδό και τη θυγατρική Αττικές Διαδρομές) υπολογίζεται ότι θα διανεμηθούν ως εξής: Άκτωρ 1,06 δισ. ευρώ, J1P Αβαξ περίπου 500 εκατ. ευρώ, Αγροτική Τράπεζα 160 εκατ. ευρώ κ.ο.κ. Η Αττική Οδός κόστισε συνολικά 1,244 δισ. ευρώ. Από αυτά οι μέτοχοι-κατασκευαστές έβαλαν 174 εκατ. ευρώ από ίδια κεφάλαια και 639 εκατ. ευρώ από τα δάνεια που έλαβαν, ενώ στα 431 εκατ. ευρώ ανέρχεται η συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου.
Το ακανθώδες σημείο της σύμβασης παραχώρησης για την Αττική Οδό, που υπογράφηκε μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της παραχωρησιούχου κοινοπραξίας τον Μάιο του 1996 και κυρώθηκε από τη Βουλή με τον Νόμο 2445/1996, αφορά τον υπολογισμό της απόδοσης του μετοχικού κεφαλαίου, ο οποίος στηρίζεται στα καθαρά κέρδη, δηλαδή στη διαφορά εσόδων-εξόδων της παραχωρησιούχου και όχι σ' ένα εύκολα ελέγξιμο μέγεθος, όπως είναι τα ακαθάριστα έσοδα από τα διόδια. Οι κατ’ έτος ισολογισμοί αποτυπώνουν τη χρηματοοικονομική κατάσταση μιας εταιρείας, το πώς συντάσσονται και παρουσιάζονται είναι άλλο θέμα... Η παραχωρησιούχος ανέλαβε την υποχρέωση να κατασκευάσει και στη συνέχεια να λειτουργήσει το έργο, με αντάλλαγμα την είσπραξη διοδίων στη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης. Η περίοδος αυτή λήγει το αργότερο το έτος 2024, διακόπτεται όμως όταν επιτευχθεί η προβλεπόμενη από τη σύμβαση μέγιστη απόδοση του μετοχικού κεφαλαίου της παραχωρησιούχου. Η απόδοση αυτή υπολογίζεται επί των καθαρών κερδών του, με βάση τις οικονομικές καταστάσεις που υποβάλλει στις πιστώτριες τράπεζες και το Ελληνικό Δημόσιο στο τέλος κάθε οικονομικού έτους.
http://www.elem.tee.gr/
περάσει στο Δημόσιο, που θα εισπράττει πλέον τα έσοδα. Αναφερόμενος στους όρους εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού από την κοινοπραξία συμφερόντων Μπόμπολα, ο κ. Σταθάκης τονίζει ότι η απόσβεση, από τα 20 χρόνια που είχε συμφωνηθεί, επιτεύχθηκε στα 10 χρόνια. Καθώς η προβλεπόμενη απόδοση της επένδυσης έχει εκπληρωθεί, είτε πρέπει να καταγγελθεί η σύμβαση είτε να υπογραφεί με την εταιρεία νέα, προκειμένου τα έσοδα να πηγαίνουν υπέρ του Δημοσίου.
Οι εκπρόσωποι πάντως της Αττικής Οδού επικαλούνται απώλειες, που φτάνουν τους 90.000 χρήστες ημερησίως την τελευταία τριετία, καθώς η μείωση των μετακινήσεων μείωσε με τη σειρά της τον αριθμό των διελεύσεων του αστικού αυτοκινητοδρόμου. Υπολογίζεται ότι από το 2009 έως τους πρώτους οκτώ μήνες του 2012 η μείωση των μετακινήσεων στην Αττική Οδό έφτασε το 30%. Ακόμη και με μειωμένη κίνηση πάντως, σε καθημερινή βάση μπαίνουν, με βάση πρόχειρους υπολογισμούς, στα ταμεία της Αττικής Οδού πάνω από 400.000 ευρώ.
Εν τω μεταξυ, από τη χρήση του 2012 πρόκειται να ξεκινήσει η κοινοπραξία της Αττικής Οδού να δίνει μερίσματα στους μετόχους της, γεγονός που σημαίνει ότι έχει ήδη αποπληρωθεί το κόστος κατασκευής (συμπεριλαμβανομένων και των δανείων) και από εδώ και πέρα αρχίζουν τα κέρδη.., Η σύμβαση παραχώρησης, η οποία λήγει το 2024, προβλέπει ότι τα έσοδα των μετόχων της Αττικής Οδού από μερίσματα θα φτάσουν τα 1,7 δισ. ευρώ. Σήμερα στο μετοχικό κεφάλαιο της Αττικής Οδού συμμετέχουν οι όμιλοι Άκτωρ (59,2%), J&.P Αβαξ (21%), Αγροτική (9,8%), ΕΤΕΘ (9,8%) και Transroute (0,04%). Με βάση αυτή την κατανομή συμμετοχών, τα έσοδα των μετόχων από τα μερίσματα (από την Αττική Οδό και τη θυγατρική Αττικές Διαδρομές) υπολογίζεται ότι θα διανεμηθούν ως εξής: Άκτωρ 1,06 δισ. ευρώ, J1P Αβαξ περίπου 500 εκατ. ευρώ, Αγροτική Τράπεζα 160 εκατ. ευρώ κ.ο.κ. Η Αττική Οδός κόστισε συνολικά 1,244 δισ. ευρώ. Από αυτά οι μέτοχοι-κατασκευαστές έβαλαν 174 εκατ. ευρώ από ίδια κεφάλαια και 639 εκατ. ευρώ από τα δάνεια που έλαβαν, ενώ στα 431 εκατ. ευρώ ανέρχεται η συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου.
Το ακανθώδες σημείο της σύμβασης παραχώρησης για την Αττική Οδό, που υπογράφηκε μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της παραχωρησιούχου κοινοπραξίας τον Μάιο του 1996 και κυρώθηκε από τη Βουλή με τον Νόμο 2445/1996, αφορά τον υπολογισμό της απόδοσης του μετοχικού κεφαλαίου, ο οποίος στηρίζεται στα καθαρά κέρδη, δηλαδή στη διαφορά εσόδων-εξόδων της παραχωρησιούχου και όχι σ' ένα εύκολα ελέγξιμο μέγεθος, όπως είναι τα ακαθάριστα έσοδα από τα διόδια. Οι κατ’ έτος ισολογισμοί αποτυπώνουν τη χρηματοοικονομική κατάσταση μιας εταιρείας, το πώς συντάσσονται και παρουσιάζονται είναι άλλο θέμα... Η παραχωρησιούχος ανέλαβε την υποχρέωση να κατασκευάσει και στη συνέχεια να λειτουργήσει το έργο, με αντάλλαγμα την είσπραξη διοδίων στη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης. Η περίοδος αυτή λήγει το αργότερο το έτος 2024, διακόπτεται όμως όταν επιτευχθεί η προβλεπόμενη από τη σύμβαση μέγιστη απόδοση του μετοχικού κεφαλαίου της παραχωρησιούχου. Η απόδοση αυτή υπολογίζεται επί των καθαρών κερδών του, με βάση τις οικονομικές καταστάσεις που υποβάλλει στις πιστώτριες τράπεζες και το Ελληνικό Δημόσιο στο τέλος κάθε οικονομικού έτους.
http://www.elem.tee.gr/
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου