Του Στέφανος Κυρίτση
Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων ξεκινάει από τον Φεβρουάριο διπλό σαφάρι. Στον ρόλο του… θηράματος οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. που είτε δεν έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας του 2013 είτε κυκλοφορούν τα οχήματά τους ανασφάλιστα. Ζητούμενο για τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων είναι να συνταχθεί λίστα των παραβατών (άλλη μία λίστα), η οποία, αφού ελεγχθεί –καθώς στα αρχεία της εφορίας εξακολουθούν να υπάρχουν και ανύπαρκτα αυτοκίνητα που εμφανίζονται ως «ενεργά»– θα διοχετευτεί και στην αστυνομία.
Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων ξεκινάει από τον Φεβρουάριο διπλό σαφάρι. Στον ρόλο του… θηράματος οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. που είτε δεν έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας του 2013 είτε κυκλοφορούν τα οχήματά τους ανασφάλιστα. Ζητούμενο για τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων είναι να συνταχθεί λίστα των παραβατών (άλλη μία λίστα), η οποία, αφού ελεγχθεί –καθώς στα αρχεία της εφορίας εξακολουθούν να υπάρχουν και ανύπαρκτα αυτοκίνητα που εμφανίζονται ως «ενεργά»– θα διοχετευτεί και στην αστυνομία.
Ο λόγος; Τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα αλλά και τα οχήματα για τα οποία δεν
έχει καταβληθεί το τέλος κυκλοφορίας έχουν αρμοδιότητα να τα κυνηγούν
πλέον τόσο οι αστυνομικοί όσο και άντρες της Τροχαίας.
Οι οδηγοί που δεν κατέβαλαν τα τέλη μέχρι τις 8 Ιανουαρίου (τελευταία
προθεσμία πληρωμής για τα τέλη του 2013) αντιμετωπίζουν πλέον τον
κίνδυνο να χάσουν και την άδεια κυκλοφορίας και το δίπλωμα οδήγησης,
καθώς αυτό υπαγορεύει ο καινούργιος νόμος.
Η νέα αυτή ποινή αναμένεται να λειτουργήσει και ως μοχλός πίεσης προς
τους οδηγούς που δεν πλήρωσαν τα τέλη. Ο αριθμός τους εκτιμάται σε
30.000 περίπου, αν και τα τελικά στοιχεία θα είναι διαθέσιμα τον
Φεβρουάριο, όταν και θα ολοκληρωθούν οι σχετικές διασταυρώσεις. Για να
γίνει αυτό θα πρέπει:
Να αναζητηθεί στο μητρώο αυτοκινήτων που διατηρείται στη Γενική
Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων ποια είναι τα οχήματα για τα οποία
δεν καταβλήθηκαν τέλη κυκλοφορίας.
Να εξαιρεθούν τα οχήματα για τα οποία έγινε κατάθεση πινακίδων (ο αριθμός τους εκτιμάται σε 100.000 περίπου).
Να αναζητηθούν οχήματα τα οποία έχουν καταστραφεί.
Με το που θα προκύψει η τελική λίστα, θα αποσταλεί και στην αστυνομία,
ενώ οι οδηγοί θα ειδοποιηθούν με γραπτή επιστολή για την οφειλή τους. Το
κίνητρο για να προσέλθει κάποιος να πληρώσει, έστω και εκπρόθεσμα,
είναι ότι θα γλιτώσει τον κίνδυνο να τον σταματήσουν στον δρόμο και να
χάσει άδεια και δίπλωμα. Εννοείται ότι ο παραλήπτης της επιστολής θα
πληρώσει τα τέλη εις διπλούν. Ετσι, ανάλογα με τον κυβισμό του
αυτοκινήτου, οι παραβάτες θα κληθούν να καταβάλλουν:
240 ευρώ για Ι.Χ. από 786 έως 1.071 κυβικά.
270 ευρώ για Ι.Χ. από 1.072 έως 1.357 κυβικά.
480 ευρώ για Ι.Χ. από 1.358 έως 1.548 κυβικά.
530 ευρώ για Ι.Χ. από 1.549 έως 1.738 κυβικά.
600 ευρώ για Ι.Χ. από 1.739 έως 1.928 κυβικά.
Για τα Ι.Χ. μεγαλύτερου κυβισμού τα ποσά των τελών μαζί με τα πρόστιμα
εκτοξεύονται σε δυσθεώρητα ύψη, καθώς ένα δίλιτρο (1.929 έως 2.357
κυβικά) πληρώνει 1.320 ευρώ, ενώ για ένα αυτοκίνητο 2.500 κυβικών ο
λογαριασμός ανεβαίνει στα 1.760 ευρώ.
Αυτοκίνητα 3.000-4.000 κυβικών θα πρέπει να πληρώσουν 2.200 ευρώ μαζί
με το πρόστιμο, ενώ για αυτοκίνητα ακόμη μεγαλύτερου κυβισμού ο
λογαριασμός ανεβαίνει στα 2.640 ευρώ.
Το δεύτερο «χτύπημα» θα έχει να κάνει με τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα. Από
ηλεκτρονικές διασταυρώσεις των αρχείων που τηρεί η Γενική Γραμματεία
Πληροφοριακών Συστημάτων με τα αρχεία της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών
θα προκύψουν τα αυτοκίνητα που αν και έχουν καταβάλει τα τέλη
κυκλοφορίας, εμφανίζονται ως ανασφάλιστα.
Οι οδηγοί θα κληθούν να ασφαλίσουν άμεσα τα Ι.Χ. τους (ενδεχομένως
πληρώνοντας και κάποιο πρόστιμο), για να αποφύγουν τις αυστηρότερες
συνέπειες που προβλέπει ο νόμος.
http://6meres.gr/
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου