Ο διευθυντής του γραφείου του Αλέξη Τσίπρα και υποψήφιος βουλευτής στην Β Αθηνών Νίκος Παππάς μιλά στο koutipandoras.gr και στον Γιάννη Παναγιωτόπουλο για τα σχέδια του ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση .
Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει διακηρύξει πως θα βάλει τέλος στη λιτότητα, ανεξάρτητα από την πορεία των διαπραγματεύσεων με τους πιστωτές. Μπορείτε να δώσετε τρεις από τις κύριες πηγές από τις οποίες θα βρείτε χρήματα που θα σας επιτρέψουν να πραγματοποιήσετε μέτρα όπως η επαναφορά της 13ης σύνταξης στις συντάξεις κάτω των 700 ευρώ κι η επαναπρόσληψη όσων απολύθηκαν μέσω του μέτρου της διαθεσιμότητας;
Στο Πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης παρουσιάζουμε με σαφές και απόλυτα κοστολογημένο τρόπο το τί θα κάνουμε την επόμενη ημέρα και το πώς θα βρούμε τους πόρους να χρηματοδοτήσουμε το σχέδιο καταπολέμησης της ανθρωπιστικής κρίσης. Πρέπει να τονίσω ότι το Πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης δεν δημιουργεί ελλείμματα και δεν προκαλεί ανάγκες εξωτερικού δανεισμού.
Στο πλαίσιο αυτό θα ασκήσουμε πολιτικές πάταξης της φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής επιβάλλοντας μέτρα που διασφαλίζουν τις συνταγματικές αρχές όσον αφορά στη φορολόγηση των πολιτών, δηλαδή την αρχή της καθολικότητας του φόρου και στην αρχή της φοροδοτικής ικανότητας σύμφωνα με την οποία κάθε πολίτης πρέπει να συνεισφέρει στα δημόσια βάρη ανάλογα με τις οικονομικές του δυνατότητες.
Από τα μέτρα πάταξης της φοροδιαφυγής και του οικονομικού εγκλήματος προσδοκούμε την αύξηση των κρατικών εσόδων κατά 3 δις ευρώ. Προβλέπονται επίσης 6 δισ. από την ανακατανομή των εξασφαλισμένων κονδυλίων του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας. Τέλος από τη ρύθμιση χρεών των μικρών και μεσαίων και επαγγελματιών για βεβαιωμένες φορολογικές υποθέσεις προσδοκούμε 3 ακόμη δις ευρώ κατα έτος μέχρι το 2020.
Οι δεσμεύσεις που απορρέουν από το πρόγραμμα μας είναι απαράβατες και θα έχουν πολλαπλαστικές και άμεσες επιδράσεις στην κατεύθυνση τόνωσης της οικονομίας και αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσης και των φαινομένων κοινωνικής παθογένειας που βρίσκονται σε έξαρση. Πρόκειται για δράσεις που ενισχύουν την οικονομία, όπως η δημιουργία για παράδειγμα 300.000 νέων θέσεων εργασίας και η αύξηση του κατώτατου μισθό από τα 586 ευρώ σε 751 ευρώ.
Η αύξηση της εγχώριας κατανάλωσης, η αύξηση των φορολογικών εσόδων και των ασφαλιστικών εισφορών θα δημιουργήσουν πρόσθετες θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα και θα διευκολύνουν σε όρους δαπανών την επαναπρόσληψη όσων αντισυνταγματικά απολύθηκαν από το Δημόσιο τα μαύρα χρόνια του Μνημονίου.
Στο Πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης παρουσιάζουμε με σαφές και απόλυτα κοστολογημένο τρόπο το τί θα κάνουμε την επόμενη ημέρα και το πώς θα βρούμε τους πόρους να χρηματοδοτήσουμε το σχέδιο καταπολέμησης της ανθρωπιστικής κρίσης. Πρέπει να τονίσω ότι το Πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης δεν δημιουργεί ελλείμματα και δεν προκαλεί ανάγκες εξωτερικού δανεισμού.
Στο πλαίσιο αυτό θα ασκήσουμε πολιτικές πάταξης της φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής επιβάλλοντας μέτρα που διασφαλίζουν τις συνταγματικές αρχές όσον αφορά στη φορολόγηση των πολιτών, δηλαδή την αρχή της καθολικότητας του φόρου και στην αρχή της φοροδοτικής ικανότητας σύμφωνα με την οποία κάθε πολίτης πρέπει να συνεισφέρει στα δημόσια βάρη ανάλογα με τις οικονομικές του δυνατότητες.
Από τα μέτρα πάταξης της φοροδιαφυγής και του οικονομικού εγκλήματος προσδοκούμε την αύξηση των κρατικών εσόδων κατά 3 δις ευρώ. Προβλέπονται επίσης 6 δισ. από την ανακατανομή των εξασφαλισμένων κονδυλίων του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας. Τέλος από τη ρύθμιση χρεών των μικρών και μεσαίων και επαγγελματιών για βεβαιωμένες φορολογικές υποθέσεις προσδοκούμε 3 ακόμη δις ευρώ κατα έτος μέχρι το 2020.
Οι δεσμεύσεις που απορρέουν από το πρόγραμμα μας είναι απαράβατες και θα έχουν πολλαπλαστικές και άμεσες επιδράσεις στην κατεύθυνση τόνωσης της οικονομίας και αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσης και των φαινομένων κοινωνικής παθογένειας που βρίσκονται σε έξαρση. Πρόκειται για δράσεις που ενισχύουν την οικονομία, όπως η δημιουργία για παράδειγμα 300.000 νέων θέσεων εργασίας και η αύξηση του κατώτατου μισθό από τα 586 ευρώ σε 751 ευρώ.
Η αύξηση της εγχώριας κατανάλωσης, η αύξηση των φορολογικών εσόδων και των ασφαλιστικών εισφορών θα δημιουργήσουν πρόσθετες θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα και θα διευκολύνουν σε όρους δαπανών την επαναπρόσληψη όσων αντισυνταγματικά απολύθηκαν από το Δημόσιο τα μαύρα χρόνια του Μνημονίου.
Έχετε πει πως έρχεστε για να εμπιστευτείτε τη δημόσια διοίκηση και να τοποθετήσετε δημόσιους υπαλλήλους σε καίριες θέσεις συντονισμού του κυβερνητικού έργου. Πώς θα κινηθείτε απέναντι σε υπαλλήλους που θα δείξουν απροθυμία να συνεργαστούν με μια κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ;
Κανένας δεν είναι υπεράνω της λαϊκής εντολής και του νόμου. Ο Σύριζα δεν είναι δικαστήριο, αλλά έχει δεσμεύσεις και σχέδιο για τη διαμόρφωση ενός λειτουργικού και δίκαιου κράτους. Αν κάποιοι δημόσιοι λειτουργοί δεν εφαρμόσουν το ισχύον θεσμικό πλαίσιο τότε μοιραία θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τις κυρώσεις που προβλέπονται περί επίορκων δημοσίων υπαλλήλων.
Σκοπεύουμε να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες απονομής δικαιοσύνης, ώστε να μην υπάρχουν παράθυρα και ρήγματα μέσα από τα οποία μπορεί να περάσει η διαφθορά στο δημόσιο.
Νομίζω ότι υπάρχει μεγάλη διάθεση από το στελεχιακό δυναμικό της δημόσιας διοίκησης να μπει μια τάξη και να γυρίσουμε επιτέλους σελίδα. Αν οι δημόσιοι υπάλληλοι αισθανθούν ότι μπορούν να ασκήσουν τα καθήκοντα τους χωρίς άτυπες και παράτυπες πιέσεις από υπουργούς, προϊσταμένους και οικονομικά συμφέροντα τότε τα φαινόμενα διαφθοράς θα περιοριστούν σε μεγάλο βαθμό.
Κανένας δεν είναι υπεράνω της λαϊκής εντολής και του νόμου. Ο Σύριζα δεν είναι δικαστήριο, αλλά έχει δεσμεύσεις και σχέδιο για τη διαμόρφωση ενός λειτουργικού και δίκαιου κράτους. Αν κάποιοι δημόσιοι λειτουργοί δεν εφαρμόσουν το ισχύον θεσμικό πλαίσιο τότε μοιραία θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τις κυρώσεις που προβλέπονται περί επίορκων δημοσίων υπαλλήλων.
Σκοπεύουμε να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες απονομής δικαιοσύνης, ώστε να μην υπάρχουν παράθυρα και ρήγματα μέσα από τα οποία μπορεί να περάσει η διαφθορά στο δημόσιο.
Νομίζω ότι υπάρχει μεγάλη διάθεση από το στελεχιακό δυναμικό της δημόσιας διοίκησης να μπει μια τάξη και να γυρίσουμε επιτέλους σελίδα. Αν οι δημόσιοι υπάλληλοι αισθανθούν ότι μπορούν να ασκήσουν τα καθήκοντα τους χωρίς άτυπες και παράτυπες πιέσεις από υπουργούς, προϊσταμένους και οικονομικά συμφέροντα τότε τα φαινόμενα διαφθοράς θα περιοριστούν σε μεγάλο βαθμό.
Κατά τη διάρκεια του 2015 χώρες όπως η Ιταλία κι η Γαλλία αναμένεται να ζητήσουν από τις Βρυξέλλες χαλάρωση των δημοσιονομικών κανόνων, ενώ στην Ισπανία θα γίνουν και γενικές εκλογές. Θα επηρεάσουν τη στρατηγική μιας κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ αυτές οι παράμετροι;
Ζούμε μια χρονική εποχή, όπου ανοίγει πλέον σοβαρά και πανευρωπαϊκά η συζήτηση για την αναδιάρθρωση του χρέους. Και αυτό όχι μόνο γιατί μέχρι το 2020 λήγουν τα ομόλογα χρέους της Γαλλίας και της Ιταλίας, δύο εκ των μεγαλύτερων οικονομιών της Ευρώπης, αλλά και εξαιτίας του ότι η Ευρωζώνη πάσχει σήμερα από αναιμική ανάπτυξη, επικίνδυνα χαμηλό πληθωρισμό και υψηλή ανεργία, ειδικά για τους νέους.
Οι επιπτώσεις του αποπληθωρισμού στο χρέος είναι δραματικές. Το χρέος δεν μπορεί να μειωθεί σε συνθήκες αποπληθωρισμού, γεγονός το οποίο επέβαλλε και την πρόσφατη δυναμική παρέμβαση της ΕΚΤ με την παροχή ρευστότητας μέσω των αγορών κρατικών ομολόγων με το μπαζούκας του 1,3 τρις ευρώ.
Ο εκρηκτικός αυτός συνδυασμό ύφεσης, υπερχρέωσης και αποπληθωρισμού που οδηγεί σε πολιτικά αδιέξοδα και ας μην ξεχνάμε ότι το 2015 έχουμε εκλογές στην Ελλάδα, αλλά και σε 7 ακόμη χώρες της Ευρωζώνης. Στο πλαίσιο αυτό το ζητούμενο σε ολόκληρη την Ευρώπη είναι η ύπαρξη συνθηκών πολιτικής σταθεροποίησης, το οποίο συνέπαγεται αλλαγή πολιτικής και σταδιακή εγκατάλειψη των πολιτικών του μνημονίου και της λιτότητας.
Με άλλα λόγια η ευρωζώνη δεν έχει άλλη επιλογή από το αντιμετωπίσει επιτακτικά το πρόβλημα του χρέους. Και αυτό ασφαλώς και δεν μπορεί να γίνει με το δημοσιονομικό κορσέ που επιβάλλει η Μέρκελ. Στη φάση αυτή ο ελληνικός λαός πρωτοπορεί με την απόφαση του να εκλέξει μια αυτοδύναμη κυβέρνηση ή μια κυβέρνηση με βασικό κορμό τον Σύριζα, ο οποίος επιδιώκει να διεθνοποιήσει το πρόβλημα του χρέους.
Ζούμε μια χρονική εποχή, όπου ανοίγει πλέον σοβαρά και πανευρωπαϊκά η συζήτηση για την αναδιάρθρωση του χρέους. Και αυτό όχι μόνο γιατί μέχρι το 2020 λήγουν τα ομόλογα χρέους της Γαλλίας και της Ιταλίας, δύο εκ των μεγαλύτερων οικονομιών της Ευρώπης, αλλά και εξαιτίας του ότι η Ευρωζώνη πάσχει σήμερα από αναιμική ανάπτυξη, επικίνδυνα χαμηλό πληθωρισμό και υψηλή ανεργία, ειδικά για τους νέους.
Οι επιπτώσεις του αποπληθωρισμού στο χρέος είναι δραματικές. Το χρέος δεν μπορεί να μειωθεί σε συνθήκες αποπληθωρισμού, γεγονός το οποίο επέβαλλε και την πρόσφατη δυναμική παρέμβαση της ΕΚΤ με την παροχή ρευστότητας μέσω των αγορών κρατικών ομολόγων με το μπαζούκας του 1,3 τρις ευρώ.
Ο εκρηκτικός αυτός συνδυασμό ύφεσης, υπερχρέωσης και αποπληθωρισμού που οδηγεί σε πολιτικά αδιέξοδα και ας μην ξεχνάμε ότι το 2015 έχουμε εκλογές στην Ελλάδα, αλλά και σε 7 ακόμη χώρες της Ευρωζώνης. Στο πλαίσιο αυτό το ζητούμενο σε ολόκληρη την Ευρώπη είναι η ύπαρξη συνθηκών πολιτικής σταθεροποίησης, το οποίο συνέπαγεται αλλαγή πολιτικής και σταδιακή εγκατάλειψη των πολιτικών του μνημονίου και της λιτότητας.
Με άλλα λόγια η ευρωζώνη δεν έχει άλλη επιλογή από το αντιμετωπίσει επιτακτικά το πρόβλημα του χρέους. Και αυτό ασφαλώς και δεν μπορεί να γίνει με το δημοσιονομικό κορσέ που επιβάλλει η Μέρκελ. Στη φάση αυτή ο ελληνικός λαός πρωτοπορεί με την απόφαση του να εκλέξει μια αυτοδύναμη κυβέρνηση ή μια κυβέρνηση με βασικό κορμό τον Σύριζα, ο οποίος επιδιώκει να διεθνοποιήσει το πρόβλημα του χρέους.
Ο Αλέξης Τσίπρας έχει πει πολλές φορές πως ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να επαναφέρει την πολιτική πάνω από την οικονομία. Πρακτικά, πώς μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο, ειδικά σε ένα κόσμο όπου οι μεγάλες πολυεθνικές και τα φαντς προωθούν νομοθετικά πλαίσια που διασφαλίζουν τα συμφέροντά τους εις το διηνεκές;
Τα οικονομικά προβλήματα και οι οικονομικές λύσεις δεν προκύπτουν από το κενό. Πατούν σε ένα πολιτικό εποικοδόμημα και βάση. Οι πολυεθνικές και τα διεθνή funds συμπεριφέρονται σαν τακτικοί θαμώνες εστιατορίων που απολαμβάνουν το ακριβό τους γεύμα, αλλά φεύγοντας αφήνουν το λογαριασμό στους εργαζόμενους. Και το κάνουν αυτό γιατί οι πολιτικοί συσχετισμοί τους το επιτρέπουν. Όταν τα πολιτικά πράγματα αλλάζουν τότε και οι συμπεριφορές αυτές θα αλλάξουν.
Τα οικονομικά προβλήματα και οι οικονομικές λύσεις δεν προκύπτουν από το κενό. Πατούν σε ένα πολιτικό εποικοδόμημα και βάση. Οι πολυεθνικές και τα διεθνή funds συμπεριφέρονται σαν τακτικοί θαμώνες εστιατορίων που απολαμβάνουν το ακριβό τους γεύμα, αλλά φεύγοντας αφήνουν το λογαριασμό στους εργαζόμενους. Και το κάνουν αυτό γιατί οι πολιτικοί συσχετισμοί τους το επιτρέπουν. Όταν τα πολιτικά πράγματα αλλάζουν τότε και οι συμπεριφορές αυτές θα αλλάξουν.
Έχετε δεσμευτεί ότι θα προωθήσετε την επανεξέταση συμβάσεων αποκρατικοποιήσεων κι έχετε δηλώσει επανειλημμένα πως το κράτος πρέπει να έχει τον έλεγχο στρατηγικών θέσεων της οικονομίας. Από πού θα βρείτε τους πόρους για να υλοποιήσετε μια τέτοια πολιτική και πώς σκοπεύετε να κινηθείτε έναντι σε ιδιώτες που ενδεχομένως διεκδικήσουν υπέρογκες αποζημιώσεις;
Η δέσμευση μας είναι ότι θα επανεξετάσουμε συμφωνίες που έγιναν με το δεκαετές απόρρητο του ΤΑΙΠΕΔ και οδήγησαν στην παραχώρηση του εθνικού πλούτου σε ιδιώτες με σκανδαλώδες και εξαιρετικά χαμηλό τίμημα. Στόχος μας είναι η διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος και θα κινηθούμε στα πλαίσια που ορίζει το Σύνταγμα και το ισχύον θεσμικό πλαίσιο.
Έχουμε ζητήσει επανειλλημμένως από την κυβέρνηση να φέρει στη Βουλή τα πρακτικά συνεδριάσεων και τα στοιχεία που αφορούν διαγωνισμούς για τις δημόσιες υποδομές. Δεν μας απάντησαν ποτέ. Υπάρχουν πολλά νομικά κενά και ασάφειες από τις συμβάσεις παραχώρησης σε ιδιώτες και όλες σχεδόν οι συμβάσεις οδηγούν στη διαμόρφωση μονοπωλιακών συνθηκών στην αγορά. Για παράδειγμα σε πολλές περιπτώσεις δεν υπήρχε μελέτη σκοπιμότητας που να αποδεικνύει την ανάγκη πώλησης. Πρόσφατα δόθηκαν σε μια κοινοπραξία 14 αεροδρομια, δηλαδή ο ανταγωνισμος πήγε περίπατο.
Δεν είναι τυχαίο που η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ έχει άλλάξει πέντε φορές μέσα σε τρία χρόνια.
Σε τελική ανάλυση μια δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση που ενδιαφέρεται για το καλό της χώρας και των πολιτών της έχει το δικαίωμα να θέτει ερωτήματα.
Για παράδειγμα γιατί η Γερμανία (και η Τρόικα) επιβάλλει το μοντέλο των ιδιωτικοποιήσεων στην Ελλάδα αλλά αρνούνται να το εφαρμόσουν στη χώρα τους; Γνωρίζετε ότι στην Ευρώπη παρατηρείται κύμα μεταφοράς της ιδιοκτησίας πολλών εταιριών στους δήμους και στο κράτος σε διάφορους τομείς, όπως η ενέργεια, η μεταφορές, ο τομέας της ανακύκλωσης και αποκομιδής απορριμμάτων κτλ.
Γιατί το Γαλλικό δημόσιο έχει στα χέρια του το 80% της Γαλλικής ΔΕΗ, αλλά στην Ελλάδα πρέπει να ξεπουλήσουμε τη ΔΕΗ σε ιδιώτες;
Υπάρχουν ζητήματα εξυπηρέτησης του εθνικού συμφέροντος από την πώληση 14 περιφερειακών αεροδρομίων σε ένα κονσόρτιουμ, το οποίο ελέγχεται κατά 70% από μια άλλη κρατικών συμφερόντων γερμανική εταιρία. Σε απλά λόγια ένα κράτος δηλαδή αγοράζει ένα άλλο κράτος με αποικιοκρατικού χαρακτήρα προνόμια και τίμημα.
Εγείρονται επίσης πολύ σοβαρά ερωτήματα, όπως τί θα γίνει με ζητηματα εθνικής άμυνας αν οι υποδομές σου ανήκουν σε ιδιώτες και μπορούν στα επόμενα 50 χρόνια να μεταβιβαστούν σε άλλους ιδιώτες γειτονικών χωρών.
Επιπλέον οφείλουμε να αναρωτηθούμε, υπάρχει περίπτωση να εξυπηρετούν στόχοι περιφερειακής ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής από έναν ιδιώτη; Τί θα γίνουν οι πολίτες των νησιωτικών περιοχών, που κατοικούν στις λεγόμενες άγονες γραμμές;
Ποια ιδιωτική εταιρία θα κρατήσει χαμηλά τα τέλη χρήσης ή και θα τα μηδενίσει προκειμένου να ακολουθηθεί μια εθνική τουριστική πολιτική; Ήταν άραγε πετυχημένο το παράδειγμα εκμετάλευσης του αεροδρομίου των Σπάτων από τη Hochtief με τα υψηλά τέλη και φόρους; Θα χρησιμοποιήσουμε όλα τα νόμιμα μέσα για να αποτρέψουμε συμφωνίες που δεν βοηθούν τη χώρα να χαράξει μια βιώσιμη και ισόρροπη ανάπτυξη.
Η δέσμευση μας είναι ότι θα επανεξετάσουμε συμφωνίες που έγιναν με το δεκαετές απόρρητο του ΤΑΙΠΕΔ και οδήγησαν στην παραχώρηση του εθνικού πλούτου σε ιδιώτες με σκανδαλώδες και εξαιρετικά χαμηλό τίμημα. Στόχος μας είναι η διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος και θα κινηθούμε στα πλαίσια που ορίζει το Σύνταγμα και το ισχύον θεσμικό πλαίσιο.
Έχουμε ζητήσει επανειλλημμένως από την κυβέρνηση να φέρει στη Βουλή τα πρακτικά συνεδριάσεων και τα στοιχεία που αφορούν διαγωνισμούς για τις δημόσιες υποδομές. Δεν μας απάντησαν ποτέ. Υπάρχουν πολλά νομικά κενά και ασάφειες από τις συμβάσεις παραχώρησης σε ιδιώτες και όλες σχεδόν οι συμβάσεις οδηγούν στη διαμόρφωση μονοπωλιακών συνθηκών στην αγορά. Για παράδειγμα σε πολλές περιπτώσεις δεν υπήρχε μελέτη σκοπιμότητας που να αποδεικνύει την ανάγκη πώλησης. Πρόσφατα δόθηκαν σε μια κοινοπραξία 14 αεροδρομια, δηλαδή ο ανταγωνισμος πήγε περίπατο.
Δεν είναι τυχαίο που η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ έχει άλλάξει πέντε φορές μέσα σε τρία χρόνια.
Σε τελική ανάλυση μια δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση που ενδιαφέρεται για το καλό της χώρας και των πολιτών της έχει το δικαίωμα να θέτει ερωτήματα.
Για παράδειγμα γιατί η Γερμανία (και η Τρόικα) επιβάλλει το μοντέλο των ιδιωτικοποιήσεων στην Ελλάδα αλλά αρνούνται να το εφαρμόσουν στη χώρα τους; Γνωρίζετε ότι στην Ευρώπη παρατηρείται κύμα μεταφοράς της ιδιοκτησίας πολλών εταιριών στους δήμους και στο κράτος σε διάφορους τομείς, όπως η ενέργεια, η μεταφορές, ο τομέας της ανακύκλωσης και αποκομιδής απορριμμάτων κτλ.
Γιατί το Γαλλικό δημόσιο έχει στα χέρια του το 80% της Γαλλικής ΔΕΗ, αλλά στην Ελλάδα πρέπει να ξεπουλήσουμε τη ΔΕΗ σε ιδιώτες;
Υπάρχουν ζητήματα εξυπηρέτησης του εθνικού συμφέροντος από την πώληση 14 περιφερειακών αεροδρομίων σε ένα κονσόρτιουμ, το οποίο ελέγχεται κατά 70% από μια άλλη κρατικών συμφερόντων γερμανική εταιρία. Σε απλά λόγια ένα κράτος δηλαδή αγοράζει ένα άλλο κράτος με αποικιοκρατικού χαρακτήρα προνόμια και τίμημα.
Εγείρονται επίσης πολύ σοβαρά ερωτήματα, όπως τί θα γίνει με ζητηματα εθνικής άμυνας αν οι υποδομές σου ανήκουν σε ιδιώτες και μπορούν στα επόμενα 50 χρόνια να μεταβιβαστούν σε άλλους ιδιώτες γειτονικών χωρών.
Επιπλέον οφείλουμε να αναρωτηθούμε, υπάρχει περίπτωση να εξυπηρετούν στόχοι περιφερειακής ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής από έναν ιδιώτη; Τί θα γίνουν οι πολίτες των νησιωτικών περιοχών, που κατοικούν στις λεγόμενες άγονες γραμμές;
Ποια ιδιωτική εταιρία θα κρατήσει χαμηλά τα τέλη χρήσης ή και θα τα μηδενίσει προκειμένου να ακολουθηθεί μια εθνική τουριστική πολιτική; Ήταν άραγε πετυχημένο το παράδειγμα εκμετάλευσης του αεροδρομίου των Σπάτων από τη Hochtief με τα υψηλά τέλη και φόρους; Θα χρησιμοποιήσουμε όλα τα νόμιμα μέσα για να αποτρέψουμε συμφωνίες που δεν βοηθούν τη χώρα να χαράξει μια βιώσιμη και ισόρροπη ανάπτυξη.
Σε περίπτωση αυτοδυναμίας, ποια θα είναι η πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ εντός του Κοινοβουλίου; Θα επιδιώξετε συναινέσεις κι αν ναι, σε ποιο πλαίσιο;
Εμείς θέτουμε στην κρίση του ελληνικού λαού ένα Πρόγραμμα σωτηρίας, το οποίο είναι απόλυτα κοστολογημένο και ρεαλιστικό. Εμείς ζητάμε από τον ελλληνικό λαό να δώσει το βήμα στο Σύριζα, ο οποίος δικαιώθηκε για τις θέσεις του απέναντι στο μνημόνιο και στο χρέος. Σήμερα ακόμη και στις Βρυξέλλες προσπαθούν να βγάλουν από πάνω τους την καυτή πατάτα του μνημονίου και ο ίδιος ο Μπαρόζο πετάει το γάντι των ευθυνών στις ελληνικές κυβερνήσεις για τις ψευδο-μεταρρυθμίσεις που εφάρμοσε. Σε καμία περίπτωση δεν θα θέσουμε σε δοκιμασία το Πρόγραμμα μας δηλαδή το πρόγραμμα που ψήφισε ο ελληνικός λαός. Θέλουμε το λαό και τη νεολαία στο πλαί μας, χρειαζόμαστε την κοινωνία και τους νέους ανθρώπους συμμέτοχους και όχι απλούς θεατές ή παρατηρητές των εξελίξεων.
Εμείς θέτουμε στην κρίση του ελληνικού λαού ένα Πρόγραμμα σωτηρίας, το οποίο είναι απόλυτα κοστολογημένο και ρεαλιστικό. Εμείς ζητάμε από τον ελλληνικό λαό να δώσει το βήμα στο Σύριζα, ο οποίος δικαιώθηκε για τις θέσεις του απέναντι στο μνημόνιο και στο χρέος. Σήμερα ακόμη και στις Βρυξέλλες προσπαθούν να βγάλουν από πάνω τους την καυτή πατάτα του μνημονίου και ο ίδιος ο Μπαρόζο πετάει το γάντι των ευθυνών στις ελληνικές κυβερνήσεις για τις ψευδο-μεταρρυθμίσεις που εφάρμοσε. Σε καμία περίπτωση δεν θα θέσουμε σε δοκιμασία το Πρόγραμμα μας δηλαδή το πρόγραμμα που ψήφισε ο ελληνικός λαός. Θέλουμε το λαό και τη νεολαία στο πλαί μας, χρειαζόμαστε την κοινωνία και τους νέους ανθρώπους συμμέτοχους και όχι απλούς θεατές ή παρατηρητές των εξελίξεων.
Δέχεστε από τα δεξιά του πολιτικού φάσματος κριτική πως στο πλαίσιο των διεθνιστικών θέσεων που διαχρονικά σας διακρίνουν, δε θα χειριστείτε με πυγμή τα εθνικά θέματα, με βασικότερα αυτό του Κυπριακού κι αυτό της ονομασίας των Σκοπίων. Πώς τους απαντάτε;
Η απάντηση μας είναι ότι η εθνική ασφάλεια αποτελεί βασικό συνταγματικό δικαίωμα και εμείς δεν πρόκειται να διολησθήσουμε σε επιλογές που αμφισβητούν το δικαίωμα αυτό. Τα μεγάλα λόγια και η επίκληση του πατριωτικού συναισθήματος για ψηφοθηρικούς λόγους και η ταυτόχρονη συμμετοχή σε σκάνδαλα και μίζες για εξοπλιστικά προγράμματα δεν είναι κάτι που χαρακτηρίζει τον δικό μας πολιτικό χώρο. Αυτό το γνωρίζουν και το αντιλαμβάνονται όλοι οι πολίτες.
Η απάντηση μας είναι ότι η εθνική ασφάλεια αποτελεί βασικό συνταγματικό δικαίωμα και εμείς δεν πρόκειται να διολησθήσουμε σε επιλογές που αμφισβητούν το δικαίωμα αυτό. Τα μεγάλα λόγια και η επίκληση του πατριωτικού συναισθήματος για ψηφοθηρικούς λόγους και η ταυτόχρονη συμμετοχή σε σκάνδαλα και μίζες για εξοπλιστικά προγράμματα δεν είναι κάτι που χαρακτηρίζει τον δικό μας πολιτικό χώρο. Αυτό το γνωρίζουν και το αντιλαμβάνονται όλοι οι πολίτες.
Έχει προκαλέσει εντύπωση η προσέγγιση που επεδίωξε ο ΣΥΡΙΖΑ με παράγοντες της Εκκλησίας. Πώς μπορεί να επιτευχθεί μια αρμονική σχέση μιας κυβέρνησης της Αριστεράς με την Εκκλησία την ώρα που είναι διακηρυγμένη θέση του κόμματος ο χωρισμός της από το κράτος;
Εμείς λέμε με πολύ καθαρό τρόπο ότι το Κράτος πρέπει να κάνει τη δουλειά του και η Εκκλησία την δική της χωρίς να προκαλούνται τριβές και ζητήματα που γεννούν αμφισημία. Επιδιώκουμε έναν εξορθολογισμό των σχέσεων Κράτους και Εκκλησίας και δεν κάνουμε φθηνή προεκλογική επίκληση του θρησκευτικού συναισθήματος, όπως ο κύριος Σαμαράς με στόχο τον επαναπατρισμό δεξιών ψηφοφόρων που μετακινούνται προς το Σύριζα.
Εμείς λέμε με πολύ καθαρό τρόπο ότι το Κράτος πρέπει να κάνει τη δουλειά του και η Εκκλησία την δική της χωρίς να προκαλούνται τριβές και ζητήματα που γεννούν αμφισημία. Επιδιώκουμε έναν εξορθολογισμό των σχέσεων Κράτους και Εκκλησίας και δεν κάνουμε φθηνή προεκλογική επίκληση του θρησκευτικού συναισθήματος, όπως ο κύριος Σαμαράς με στόχο τον επαναπατρισμό δεξιών ψηφοφόρων που μετακινούνται προς το Σύριζα.
Απευθυνόμενος στους αναποφάσιστους ψηφοφόρους, μπορείτε να δώσετε εν συντομία τρεις λόγους για τους οποίους θεωρείτε πως πρέπει να ψηφίσουν ΣΥΡΙΖΑ;
Οι αναποφάσιστοι έχουν κάθε λόγο να μας ψηφίσουν. Πρώτα από όλα, ο ελληνικός λαός και οι ίδιοι δεν έχουν κάτι να περιμένουν από τα κόμματα που παραμένουν προσηλωμένα στις μνημονιακές πολιτικές της καταστροφής. Το Μνημόνιο συνιστά ένα εργαλείο αναδιανομής του πλούτου, διάλυσης των εργασιακών σχέσεων και ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας. Η ψήφος προς τον Σύριζα είναι ψήφος, που δυναμώνει τη φωνή της Ελλάδας απέναντι στους δανειστές. Τέλος, ο Σύριζα διαθέτει έτοιμο σχέδιο καταπολέμησης της ανθρωπιστικής κρίσης και αύξησης της απασχόλησης.
Οι αναποφάσιστοι έχουν κάθε λόγο να μας ψηφίσουν. Πρώτα από όλα, ο ελληνικός λαός και οι ίδιοι δεν έχουν κάτι να περιμένουν από τα κόμματα που παραμένουν προσηλωμένα στις μνημονιακές πολιτικές της καταστροφής. Το Μνημόνιο συνιστά ένα εργαλείο αναδιανομής του πλούτου, διάλυσης των εργασιακών σχέσεων και ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας. Η ψήφος προς τον Σύριζα είναι ψήφος, που δυναμώνει τη φωνή της Ελλάδας απέναντι στους δανειστές. Τέλος, ο Σύριζα διαθέτει έτοιμο σχέδιο καταπολέμησης της ανθρωπιστικής κρίσης και αύξησης της απασχόλησης.
Υπάρχει μια γενική πολιτική διαπίστωση που ενισχύεται από συγκεκριμένες έρευνες πως μεγάλο μέρος των ψηφοφόρων που επιλέγουν ΣΥΡΙΖΑ λειτουργούν αποκλειστικά με όρους ανάθεσης κι άρα περιμένουν δραστική αλλαγή του βιοτικού της επιπέδου μέσα στο πρώτο διάστημα. Συμφωνείτε με αυτή τη διαπίστωση κι αν ναι, τί λέτε σε αυτούς τους ανθρώπους;
Ο Σύριζα δεν υπόσχεται τίποτα περισσότερο από το αυτονόητο: Ότι θα προστατέψουμε την πρώτη κατοικία, ότι δεν θα αφήσουμε χιλιάδες νοικοκυριά στο σκοτάδι και δεν θα δεχθούμε να υπάρχουν νηστικά παιδιά στα σχολεία, ότι θα επαναφέρουμε τον κατώτατο μισθό στα 751 ευρώ κτλ. Θα σας έλεγα ότι είμαστε η αξιωματική αντιπολίτευση με τις λιγότερες υποσχέσεις προεκλογικά. Το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης και η επικαιροποίηση του είναι απόλυτως κοστολογημένα και δεν οδηγεί σε νέα ελλείμματα και εξωτερικό δανεισμό.
Στην πολιτική, ωστόσο, όπως ίσως και σε όλα τα πράγματα το timing είναι ένα κρίσιμο ζήτημα. Για αυτό το πρόγραμμα μας χωρίζεται σε μέτρα με άμεσο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα. Οι πολίτες θα δούν σημαντική διαφορά πολύ σύντομα από την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ την επαναφορά του αφορολόγητου στα 12.000, την προστασία της πρώτης κατοικίας από πλειστηριασμούς και ξένα funds. Γνωρίζουμε όμως ότι η ουσιαστική αποκατάσταση μισθών, εισοδημάτων και κυρίως της αξιοπρέπειας των πολιτών από τα δρακόντια μέτρα λιτότητας και τη διάλυση των υπηρεσιών υγείας και πρόνοιας απαιτούν σοβαρές και συστηματικές προσπάθειες σε βάθος χρόνου
Ο Σύριζα δεν υπόσχεται τίποτα περισσότερο από το αυτονόητο: Ότι θα προστατέψουμε την πρώτη κατοικία, ότι δεν θα αφήσουμε χιλιάδες νοικοκυριά στο σκοτάδι και δεν θα δεχθούμε να υπάρχουν νηστικά παιδιά στα σχολεία, ότι θα επαναφέρουμε τον κατώτατο μισθό στα 751 ευρώ κτλ. Θα σας έλεγα ότι είμαστε η αξιωματική αντιπολίτευση με τις λιγότερες υποσχέσεις προεκλογικά. Το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης και η επικαιροποίηση του είναι απόλυτως κοστολογημένα και δεν οδηγεί σε νέα ελλείμματα και εξωτερικό δανεισμό.
Στην πολιτική, ωστόσο, όπως ίσως και σε όλα τα πράγματα το timing είναι ένα κρίσιμο ζήτημα. Για αυτό το πρόγραμμα μας χωρίζεται σε μέτρα με άμεσο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα. Οι πολίτες θα δούν σημαντική διαφορά πολύ σύντομα από την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ την επαναφορά του αφορολόγητου στα 12.000, την προστασία της πρώτης κατοικίας από πλειστηριασμούς και ξένα funds. Γνωρίζουμε όμως ότι η ουσιαστική αποκατάσταση μισθών, εισοδημάτων και κυρίως της αξιοπρέπειας των πολιτών από τα δρακόντια μέτρα λιτότητας και τη διάλυση των υπηρεσιών υγείας και πρόνοιας απαιτούν σοβαρές και συστηματικές προσπάθειες σε βάθος χρόνου
Ο ΣΥΡΙΖΑ διαχωρίζει τη δανειακή σύμβαση από τους μνημονιακούς νόμους. Μπορείτε να εξηγήσετε πού εδράζεται αυτός ο διαχωρισμός
Πρόκειται για διαφορετικά κείμενα. Εμείς έχουμε τονίσει ότι θα διαπραγματευτούμε το περιεχόμενο της δανειακής σύμβασης διεθνοποιώντας το ζήτημα της διευθέτησης του ελληνικού χρέους και ότι θα καταργήσουμε τους μνημονιακούς νόμους.
Πρόκειται για διαφορετικά κείμενα. Εμείς έχουμε τονίσει ότι θα διαπραγματευτούμε το περιεχόμενο της δανειακής σύμβασης διεθνοποιώντας το ζήτημα της διευθέτησης του ελληνικού χρέους και ότι θα καταργήσουμε τους μνημονιακούς νόμους.
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου