Του Γιάννη Παντελάκη
Ο απαράδεκτος υφυπουργός Υγείας και ο απαράδεκτος δημοσιογράφος που αλληλοβριζόντουσαν στην συνέντευξη τύπου, προκάλεσαν υπερθέαμα, ιδιαίτερα για τα τηλεοπτικά κανάλια οι υπεύθυνοι των οποίων λατρεύουν αυτού του είδους τα ρεπορτάζ. Έχουν θέαμα, δραματοποίηση, ένταση, άρα και αποτελούν την ιδανική συνταγή για τηλεθέαση. Ωστόσο, πίσω από τις κραυγές που ακούστηκαν και την επανειλημμένη προβολή των συγκεκριμένων βίντεο, χάσαμε όπως συνήθως συμβαίνει, το δάσος. Το δέντρο ήταν εκεί. Υφυπουργός εναντίον δημοσιογράφου και το αντίστροφο. Το δάσος ήταν πιο πέρα, αλλά λίγοι το είδαν.
Το Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ), έχει βγάλει ένα πόρισμα αναφορικά με την επικοινωνιακή καμπάνια του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ), για την περίοδο 2012 - 2014. Βάσει αυτού το ΚΕΕΛΠΝΟ σπατάλησε σχεδόν 3 εκατομμύρια ευρώ, με απευθείας αναθέσεις σε εταιρείες επικοινωνίας και εκστρατείες για τις οποίες μάλιστα δεν είχε αρμοδιότητα υλοποίησης. Οι συγκεκριμένες καμπάνες αφορούσαν στην εθνική επικοινωνιακή εκστρατεία πρόληψης για τον καρκίνο , σε δράσεις για την εποχική γρίπη την περίοδο 2011 – 2012, συμπράξεις του ΚΕΕΛΠΝΟ για την υποστήριξη νομοθετικών ρυθμίσεων του υπουργείου Υγείας για το έτος 2012, όπως και την προώθηση των γενοσήμων φαρμάκων και την ορθή χρήση των αντιβιοτικών. Αφορούσαν επίσης ένα ακόμη πρόγραμμα για τον ιό HIV.
Οι πηγές χρηματοδότησης του προγράμματος ήταν από το ΕΣΠΑ, ίδιοι πόροι και μετατροπή χρήσης ενός μέρους του δανείου, που είχε ληφθεί από το ΚΕΕΛΠΝΟ για την πανδημία της γρίπης, ύψους 200 εκατ. ευρώ.
Το πόρισμα, πήγε στον Εισαγγελέα και έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον πως αν και υπήρχε η δυνατότητα για δωρεάν προβολή από τα ΜΜΕ, με βάση τις νομοθετικές διατάξεις και τους κανονισμούς του ΕΣΡ για τα ενημερωτικά μηνύματα κοινωνικού χαρακτήρα, κάτι τέτοιο δεν αξιοποιήθηκε από την διοίκηση του Κέντρου, με αποτέλεσμα τα δυσθεώρητα αυτά ποσά να καταλήξουν σε τσέπες διαφόρων εταιρειών, ΜΜΕ και ποιος γνωρίζει ποιών άλλων.
Εικάζω, πως το γεγονός ότι στην υπόθεση αυτή εμπλέκονται και άνθρωποι των ΜΜΕ, δεν
ενίσχυσε τον αποπροσανατολιστικό χαρακτήρα αρκετών ρεπορτάζ που προβλήθηκαν…
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου