Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2021

Στο 4,8% ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο – Καλπάζει το κύμα ακρίβειας που πλήττει το λαϊκό εισόδημα

 


Αύξηση 4,8% κατέγραψε ο πληθωρισμός σε ετήσια βάση τον Νοέμβριο, αποτυπώνοντας το κύμα ακρίβειας που πλήττει το λαϊκό εισόδημα ειδικά με τις ανατιμήσεις σε βασικά προϊόντα και υπηρεσίες και κυρίως στις τιμές της ενέργειας και των καυσίμων.

 

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή ο πληθωρισμός τον μήνα Νοέμβριο 2021, σε σύγκριση με τον Οκτώβριο 2021, παρουσίασε αύξηση 0,5%. Ο μέσος πληθωρισμός του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 2020 – Νοεμβρίου 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 2019 – Νοεμβρίου 2020, παρουσίασε αύξηση 0,6% έναντι μείωσης 1,0% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 2019 – Νοεμβρίου 2020 με το δωδεκάμηνο Δεκεμβρίου 2018 – Νοεμβρίου 2019.

 

 

Η αύξηση του πληθωρισμού κατά 4,8% τον μήνα Νοέμβριο 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο τιμάριθμο του Νοεμβρίου 2020, προήλθε κυρίως από τις αυξήσεις στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

 

17,7% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.

9,3% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, καινούργια αυτοκίνητα, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

3,9% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

3,5% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, ζυμαρικά, μοσχάρι, πουλερικά, αρνί και κατσίκι, παρασκευάσματα με βάση το κρέας, νωπά ψάρια, τυριά, ελαιόλαδο, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, πατάτες, σοκολάτες-προϊόντα σοκολάτας, καφέ.

2,3% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.

1,3% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. 





πηγή

0 comments :

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *