Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2015

«Αποκαλύψεις» Ανωμερίτη για το ΤΑΙΠΕΔ

Σε καταγγελίες για τους χειρισμούς του ΤΑΙΠΕΔ στην υπόθεση πώλησης των ΟΛΠ και ΟΛΘ προχώρησε την Τρίτη, ο πρώην πρόεδρος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης, μιλώντας στη Γενική Συνέλευση της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ).
Ο Γ. Ανωμερίτης υποστήριξε ότι τον Μάρτιο του 2013 το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε διαγωνισμούς πώλησης του 67% των μετοχών του ΟΛΠ και ΟΛΘ. Ωστόσο, μόλις την περασμένη εβδομάδα αποφάσισε την προκήρυξη διαγωνισμού για την πρόσληψη εκτιμητή για τον προσδιορισμό της αξίας των περιουσιακών στοιχείων του ΟΛΠ.
Τόνισε επίσης ότι το ΤΑΙΠΕΔ αναρμοδίως έθεσε σε διαβούλευση ένα Σχέδιο Σύμβασης Παραχώρησης ελληνικού δημοσίου - ΟΛΠ (άρα και πρότυπο για όλα τα λιμάνια Α.Ε.), το οποίο ούτε στα δ.σ. των λιμένων απεστάλη ούτε στην ΕΛΙΜΕ ούτε στον άμεσα ενδιαφερόμενο τον ΟΛΠ ούτε καν αναρτήθηκε στον ιστότοπο του ΤΑΙΠΕΔ. Σχέδιο κυριολεκτικά «φάντασμα», όπως το χαρακτηρίζει το Γ.Ανωμερίτης.
Επεσήμανε, επίσης, ότι το ΤΑΙΠΕΔ προσπαθεί να ξεπουλήσει τα πάντα «έτσι, χωρίς σχέδιο και προοπτική» και υπογράμμισε ότι «η κρίση και οι ιδιωτικοποιήσεις χρησιμοποιήθηκαν για την προώθηση συγκεκριμένων συμφερόντων και δεν έχουν σχέση με τα μνημόνια». Όπως είπε και τα τρία μνημόνια αλλά και το Μεσοπρόθεσμο, ζητούν την προώθηση των ιδιωτικοποιήσεων «αξιοποίησης του ΟΛΠ και ΟΛΘ και των περιφερειακών λιμένων» με Συμβάσεις Παραχώρησης, χωρίς καμιά υπόδειξη πώλησης ποσοστού μετοχών. Η πώληση του 67% του ΟΛΠ και ΟΛΘ και του 100% των άλλων 10 εθνικής σημασίας Λιμένων ΑΕ αποτελεί μονομερή απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ και των εκάστοτε υπογείων του Μαξίμου και όχι της τρόικας, την οποία ως προκάλυμμα επικαλούνται.
Ο πρώην πρόεδρος του ΟΛΠ ανέφερε ότι τα λιμάνια της χώρας από το 2010 και μετά άντεξαν, παρουσιάζοντας όλα θετικούς ρυθμούς οικονομικής μεγέθυνσης και θετικά οικονομικά αποτελέσματα, αλλά η οικονομική κρίση από τη μια πλευρά και οι πολιτικές που ασκήθηκαν από όλες τις κυβερνήσεις ήταν απογοητευτικές. Υπενθύμισε ότι για το άνοιγμα των αγορών είχαν ζητήσει τη δημιουργία Ανεξάρτητης Αρχής Λιμένων. Στο τέλος, όμως, ψηφίσθηκε μια κρατική Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ), η οποία δυο χρόνια μετά, ούτε λειτούργησε ούτε στελεχώθηκε.

0 comments :

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *