Για πρώτη φορά έπειτα από 20 ολόκληρα χρόνια η Volkswagen σημειώνει απώλειες, μετά το μεγάλο σκάνδαλο παραποίησης στις τιμές εκπομπών σε πετρελαιοκίνητα. Οι ζημιές ανήλθαν μάλιστα σε 3,5 δισ. ευρώ προ τόκων και φόρων στο τρίτο τρίμηνο του έτους.
Συγκεκριμένα, αιτία για τις πρώτες απώλειες της VW ήταν οι επιπτώσεις του σκανδάλου των ρύπων, για το οποίο η εταιρεία έχει «βάλει στην άκρη» 6,7 δισ. ευρώ. Με σημερινή ανακοίνωσή της η εταιρεία εκτιμάει πως μετά φόρων το πλήγμα θα διαμορφωθεί σε 1,7 δισ. ευρώ.
«Οι πρώτες επιπτώσεις της παρούσας κατάστασης (…) κάνουν ξεκάθαρα την εμφάνισή τους», δήλωσε ο επικεφαλής του Δ.Σ. της VW Ματίας Μίλερ, ο οποίος υποσχέθηκε ότι «θα κάνουμε τα πάντα προκειμένου να ξανακερδίσουμε τη χαμένη εμπιστοσύνη».
Ανυπολόγιστο το τελικό κόστος
Το σκάνδαλο εκτιμάται ότι αφορά παγκοσμίως 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα, τα οποία φέρουν παράνομο λογισμικό που μειώνει τις εκπομπές ρύπων κατά τον έλεγχο των οχημάτων. Ωστόσο, σε κανονικές συνθήκες κίνησης στον δρόμο το επίμαχο λογισμικό απενεργοποιείται και ως εκ τούτου αυξάνονται οι τιμές των ρύπων.
Ο όμιλος VW καλείται τώρα να προβεί σε διορθωτικές τροποποιήσεις στα οχήματα που φέρουν το παράνομο λογισμικό. Εκτιμάται ότι μόνο στην Ευρώπη ο αριθμός των οχημάτων που απαιτούν παρεμβάσεις ανέρχεται σε 8,5 εκατομμύρια.
Το τελικό κόστος του σκανδάλου πάντως είναι αδύνατο να εκτιμηθεί με ακρίβεια αυτή την ώρα. Ειδικοί αναλυτές αναμένουν ότι το αποθεματικό των 6,7 δισ. ευρώ που έχει προβλέψει η VW θα αποδειχθεί ανεπαρκές για την κάλυψη των απωλειών. Το φάσμα των εκτιμήσεων για το πλήγμα που θα υποστεί η εταιρεία κυμαίνεται μεταξύ 20 και 80 δισ. ευρώ.
Ασαφές παραμένει επίσης αν το σκάνδαλο πλήξει και τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες του ομίλου VW. Μέχρι στιγμής οι πωλήσεις διατηρούνται σχετικά σταθερές. Ναι μεν η VW κατέγραφε έως τον Σεπτέμβριο ένα μείον της τάξης του 1,5% σε σχέση με πέρσι, ωστόσο αυτό αποδίδεται κυρίως στην εξασθένηση των πωλήσεων στην Κίνα, η οποία διανύει μια γενικότερη περίοδο κάμψης.
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου