Άδειες οδήγησης, μεταβιβάσεις
αδειών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, point system, ακόμη και καταγγελίες είτε
προς οδηγούς ταξί ή εκπαιδευτές υποψήφιων οδηγών θα γίνονται γρήγορα, εύκολα
και με ένα κλικ.
Ήδη, έπειτα από την υπογραφή της
προγραμματικής συμφωνίας για την απλοποίηση και την ψηφιοποίηση των διοικητικών
υπηρεσιών, δυο ομάδες εργασίας από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης αλλά και
από το υπουργείο Μεταφορών σχεδιάζουν τις πλατφόρμες και τα ψηφιακά εργαλεία
που θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι πολίτες εντός του 2020. Όπως δηλώνει στο
ΑΠΕ-ΜΠΕ o υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης αρμόδιος για θέματα Απλούστευσης
Διαδικασιών, Γιώργος Γεωργαντάς «η προγραμματική συμφωνία που συνάψαμε με το
υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, η οποία σημειωτέον ότι είναι η πρώτη που
υπογράφεται στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών,
προβλέπει τον ανασχεδιασμό, την απλοποίηση και ακολούθως την ψηφιοποίηση πολλών
διαδικασιών, όπως αυτών που αφορούν στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών,
την έκδοση αδειών οδήγησης, τη μεταβίβαση αδειών κυκλοφορίας και την
ηλεκτρονική παρακολούθηση των παραβάσεων συγκεκριμένων διατάξεων του ΚΟΚ.
Θα χρησιμοποιούνται πια
ηλεκτρονικά μέσα για την υποβολή διαφόρων δικαιολογητικών και αιτήσεων, καθώς
και για την υλοποίηση διαδικασιών όπως την παρακολούθηση παραβάσεων του ΚΟΚ και
τη βεβαίωση και είσπραξη προστίμων. Με λίγα λόγια, εισάγουμε τις κρατικές
διαδικασίες που αφορούν τις μεταφορές στον 21ο αιώνα. Αυξάνουμε την ταχύτητα, μειώνουμε
το διοικητικό κόστος και καθιερώνουμε ένα πλαίσιο διαφάνειας και καθολικής
εφαρμογής του θεσμικού πλαισίου».
Για «επαναστατικές» διαδικασίες
έκανε λόγο ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και
απλούστευσης διαδικασιών, Λεωνίδας Χριστόπουλος που επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι
«η προγραμματική συμφωνία που υπογράψαμε με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρύτερης θα λέγαμε ‘επανάστασης’ που επιχειρούμε
στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για να εξαλείψουμε τη γραφειοκρατία, να
απλουστεύσουμε τη ζωή των πολιτών και το έργο των δημοσίων υπαλλήλων». Στο
«στόχαστρο», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Χριστόπουλος, μπαίνουν συνολικά
13 διαδικασίες, «ενώ αιχμή του δόρατος αποτελούν οι άδειες οδήγησης, οι
μεταβιβάσεις οχημάτων, οι κλήσεις, το point- system και οι διαδικασίες για τον
ψηφιακό ταχογράφο, με απώτερο στόχο να έχουμε κάνει σημαντικά βήματα προόδου
εντός του 1ου εξαμήνου του 2020. Ο πολίτης πλέον δε θα χρειάζεται να περιμένει
σε ουρές για υποβάλλει δικαιολογητικά προκειμένου να ολοκληρώσει τη μεταβίβαση
του οχήματός του, θα μπορεί να το κάνει απλά, από την άνεση του σπιτιού του με
ένα κλικ από τον υπολογιστή του. Από τον υπολογιστή του, επίσης, θα μπορεί να
ενημερώνεται και για τους πόντους ποινής που ενδεχομένως έχει στο “ point -
system”. Είμαι σίγουρος ότι οι περισσότεροι οδηγοί σήμερα αγνοούν αν έχουν
πόντους και δεν ξέρουν καν με ποιον τρόπο να το τσεκάρουν».
Οδήγηση από το επόμενο λεπτό για
όποιον περάσει τις εξετάσεις
Η μεγάλη αλλαγή που προωθείται,
όπως υπογραμμίζει ο κ. Χριστόπουλος αφορά στα διπλώματα οδήγησης. «Μέχρι σήμερα
ο κάθε επίδοξος νέος οδηγός, όταν πέρναγε τις εξετάσεις, χρειαζόταν να
περιμένει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, προκειμένου να λάβει στα χέρια του το
πολυπόθητο δίπλωμα, ώστε να μπορέσει να οδηγήσει νόμιμα το όχημα του. Με την
απλοποίηση και την ψηφιοποίηση των διαδικασιών οι υποψήφιοι οδηγοί θα μπορούν,
καταρχάς να καταθέσουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους.
Από εκεί και πέρα, οι
επιτυχόντες στις εξετάσεις θα καταχωρούνται ψηφιακά, έτσι ώστε να μπορούν να
οδηγήσουν νόμιμα από το επόμενο κιόλας λεπτό της επιτυχούς εξέτασης». Εξάλλου,
όπως τονίζει ο στόχος του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι «να
μετασχηματίσουμε την εμπειρία των πολιτών, αλλά και των επιχειρήσεων, στις
καθημερινές τους συνδιαλλαγές με το Δημόσιο, βελτιώνοντας την ίδια στιγμή την
ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Καταργώντας χρονοβόρες γραφειοκρατικές
διαδικασίες το κέρδος είναι αμφίδρομο για πολίτες και Δημόσιο, καθώς μπαίνει
τελεία στην «ταλαιπωρία της ουράς», εξοικονομούνται πόροι, ‘χαμένες
εργατοώρες’, αλλά και ανθρώπινο δυναμικό. Αξίζει δε να υπογραμμίσουμε ότι επενδύοντας
στην απλοποίηση και την ψηφιοποίηση των διαδικασιών, επενδύουμε στην καθιέρωση
διαδικασιών διαφάνειας, ενώ η απλοποίηση της καθημερινότητας των πολιτών,
πιστεύω ακράδαντα ότι λειτουργεί ως άλλο κίνητρο πλήρους εντιμότητας».
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου