Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2019

Φθινοπωρινές ώρες και ασχολίες στο Πήλιο





«Σκαστός» στο Πήλιο για πεντέξι μέρες. Ανέβαινε φίλη με το αμάξι της. «Είσαι;», ρώτησε. «Είμαι», απάντησα. Πήρα άδεια από τους εγγονούς μου και ήρθα. Αντιγράφω από το προσωπικό μου ημερολόγιο:

«Απασχολήθηκα, χθες, στη μεγάλη αυλή. Σκούπισα και έκαψα φύλλα φθινοπώρου στην ψησταριά· καιγόντουσαν με το πάσο τους. Τα έβλεπα να σιγοκαίγονται, πίνοντας τον καφέ μου, στο μεγάλο τραπέζι της αυλής, και θυμόμουν… Χρόνια, ανθρώπους, γλέντια, κιθάρες, το ακορντεόν του Λάκη, το μαντολίνο του Γιώργου, αξέχαστα καλοκαιρινά βράδια μέχρι πρωίας που ξυπνούσαν στη ρεματιά οι καρδερίνες.

»Κλάδεψα και κάποια παρακλάδια. Καθάρισα παρτέρια και μπαξεδάκι. Φύτεψε μαρούλια ο Αρτιάν/Αντώνης. Το καλοκαίρι οι ντομάτες σκίσανε. Με καμάρι μου έδειχνε στο κινητό φωτογραφία του σπιτιού του, που μόλις το τελείωσε, στο Μπεράτι.

»Πέντε πρωινά τώρα, πάω για καφέ στον… ιστορικό καφενέ του Μανώλη, στην πλατεία. Από τους πιο παλιούς ζώντες καφενέδες στη χώρα· μπορεί και ο πιο παλιός. Ηπιαν εδώ το καφεδάκι τους ο Παπαδιαμάντης, ο Σεφέρης…. Είμαι ο μόνος πελάτης. Ετοιμάζονται για το λιομάζωμα, έχει και το χωριό λιγοστέψει, πού να περισσέψει πρωινός πελάτης! Εδώ πρωτάκουσα, ειδικά για το λιομάζωμα, τη λέξη μαξούλι· γενικά, η συγκομιδή καρπών, όχι μόνο στο Πήλιο. Λέξη τουρκικής προέλευσης, εκ της αραβικής: mahsul. Νομάδες τα τουρκικά φύλα. Τι να κάνουν λέξεις για τη συγκομιδή! Το μαξούλι θα πάει μέχρι Δεκέμβριο. Δείχνει καλή χρονιά η φετινή. Εύπορη!

»7.04 π.μ. Απίστευτη ομίχλη. Σκιές τα κοντινά σπίτια του χωριού. Σ’ αυτά τα μέρη, η υγρασία μπορεί να περάσει και το 90% (τώρα είναι 84%). Ιούλιο, κάποτε, φωτογραφηθήκαμε με νιτσεράδες. Τα χειμερινά κηπευτικά σχεδόν δεν ποτίζονται. Βγαίνουν μια χαρά, νόστιμα και τρυφερά… Παρασύρθηκα, όμως, γράφοντας. Με περιμένουν δουλειές. Και το καφεδάκι στου Μανώλη…».   

0 comments :

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *