Σάββατο 18 Απριλίου 2020

Αντιπαράθεση στην Εκκλησία



Η Χρυσή Αυγή είναι εδώ. Το φίδι ξανασηκώνει το κεφάλι του στον προνομιακό του χώρο, αυτόν του θρησκευτικού φανατισμού. Ναι, ο φασισμός είναι εδώ. Είναι στους οπαδικούς «στρατούς», είναι στις γειτονιές, σε κόμματα, είναι κυρίως στις παραθρησκευτικές οργανώσεις και στις Εκκλησιές. Είναι και στα τηλεοπτικά κανάλια καθώς και στο διαδίκτυο.

«Ένταση στον Κορυδαλλό: Πολίτες με επικεφαλής τον Ηλία Παναγιώταρο απαιτούσαν να γίνει περιφορά επιταφίου…», διαβάζουμε στην ιστοσελίδα iefimerida. Ναι, οι χρυσαυγίτες, οι φασίστες αποκαλούνται «πολίτες»! Και ο αρχιφασίστας Παναγιώταρος της εγκληματικής οργάνωσης Χ.Α., αποκαλείται απλώς «επικεφαλής πολιτών»! «Πολίτες» αποκαλούσαν και τους χρυσαυγίτες «βουκεφάλες» επί «μακεδονικού». Μόνο που τώρα δεν έχουν απέναντι τον Τσίπρα, αλλά τον Μητσοτάκη και τον… Ιερώνυμο.

Στη θεσμική οργάνωση της ορθόδοξης ελλαδικής εκκλησίας σοβεί μία αντιπαράθεση των δύο τάσεων της δεξιάς, της «δυτικότροπης» φαναριώτικης και της παράδοσης της ανατολής. Όχι δεν πρόκειται για τον πόλεμο των εικόνων, αλλά για τη διαπάλη συσχετισμών δύναμης και διαμάχη για την επικράτηση στην εξουσία, ή αλλιώς για την επικράτηση στην κεφαλή της Εκκλησίας της Ελλάδας. Παραπέμπουμε σε πρόσφατο άρθρο του διευθυντή της ακροδεξιάς εφημερίδας ΕΣΤΙΑ, Μ. Κοττάκη, που αναφερόταν σε δύο… αρχιεπισκόπους και έθετε ζήτημα ταυτότητας της ελλαδικής εκκλησίας: με το Φανάρι, με την εκκλησία που κοιτάζει στη Δύση ή με την «ψυχή των πιστών» που αρνείται την αποχή από τη θεία κοινωνία, την κατ’ οίκον προσευχή και να μη χτυπούν οι καμπάνες; Αυτό είναι το δίλλημα σύμφωνα με τον Κοττάκη! Και για να το μεταφράσουμε πολιτικά: Με την λελογισμένη, την «περιορισμένη» πίστη λόγω της πανδημίας του Ιερώνυμου, ή με την φανατική, την φονταμενταλιστική πίστη των Άνθιμων, των Αμβρόσιων, των Σεραφείμ, των Παναγιώταρων; Με την δεξιά, πλην δημοκρατική εκκλησία, ή με την εκκλησία των τζιχαντιστών χρυσαυγιτών; Αυτή η αντιπαράθεση λαμβάνει χώρα αυτόν τον καιρό στο «σώμα» της εκκλησίας. Ο φασιστικός κοροναϊός επιτίθεται για να σαπίσει ότι υγιές υπάρχει (αν υπάρχει) σ’ αυτόν τον οργανισμό. Και πρόκειται για έναν σημαντικό θεσμό της ελληνικής κοινωνίας, που δεν περιορίζεται μόνο στην «πνευματική παραγωγή», αλλά και στην πολιτική(προσανατολίζοντας τις ψήφους των πιστών σε πολιτικούς ευνοϊκά διακείμενους) αλλά και την υλική: Συσσίτια, κοινωνικά φροντιστήρια, κατηχητικά, οικονομική βοήθεια σε φτωχούς, ιεραποστολές στην Αφρική κ.ά.

Ουσιαστικά, η Χρυσή Αυγή επιχειρεί να εισχωρήσει στην εκκλησία, χρησιμοποιώντας την ως Δούρειο Ίππο και προνομιακό χώρο για τις πολιτικές βλέψεις της.  Από την άλλη πλευρά, όμως, υπάρχει ο Ιερώνυμος και ο φερόμενος ως διάδοχός του, μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος Χατζηνικολάου, ο οποίος με τον φίλο του καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα θα είναι το άλλο πρόσωπο της Δεξιάς. Αυτό που πριμοδοτεί σήμερα ο «Βηματοδότης» γράφοντας για το νέο πρότυπο και το νέο μέτρο που εισήγαγε ο καθηγητής λοιμωξιολογίας στην πολιτική ζωή της χώρας, ασκώντας «πίεση στο πολιτικό προσωπικό με τους ακατέργαστους, λαϊκιστικούς λόγους…».  Ποια πτέρυγα θα επικρατήσει, αυτή της λαϊκίστικης Δεξιάς της… Ανατολής και της χρυσής αυγής ή η σοβαρή, τεχνοκρατική Δεξιά των χαμηλών τόνων, της «γνώσης, του ορθολογισμού και της ευαισθησίας»;(Το ΒΗΜΑ 18.4.2020) Ο καιρός θα δείξει.

Επί της ουσίας, όμως, ούτε λόγος. Ακόμα κι όταν διαβάζουμε στο ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ: «Επίδομα και μισός μισθός όσο ισχύουν τα μέτρα» ή «…χρήση της εκ περιτροπής εργασίας» δεν αντιδρούμε, «γιατί μας το λέει ευγενικά ο κ. Τσιόδρας», όπως σχολιάζει στο σημερινό του σκίτσο ο Μητρόπουλος!  





πηγή       
      

0 comments :

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *