Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου 2015

Προεκλογικό θρίλερ ή πολιτικοί βρυκόλακες;


Η εκλογική αναμέτρηση θα είναι  θρίλερ επιμένουν δημοσκόποι και αναπαράγουν τα κανάλια και το νεοεκδoτικό κατεστημένο των sites. Έχουν δίκιο; Ας θυμηθούμε δύο πράγματα για τους δημοσκόπους και τους δημοκόπους.
Πρώτο: τι ποσοστά έδιναν οι ίδιες δημοσκοπικές εταιρείες στο ΝΑΙ στο πρόσφατο δημοψήφισμα; Ξεκίνησαν από τη διαβεβαίωση για την ελαφρά υπεροχή του ΝΑΙ  για να καταλήξουν δύο μέρες πριν το δημοψήφισμα στη διαβεβαίωση για συντριπτική επικράτησή του.
Δεύτερο: το εσωκομματικό σημείωμα της επικοινωνιακής ομάδας της ΝΔ το οποίο αποκάλυψε το koutipandoras.gr πριν το δημοψήφισμα (http://www.koutipandoras.gr/article/144937/dierreyse-simeioma-stratigiki...)  έκανε την παραδοχή πως χρησιμοποιούν τις εταιρείες δημοσκόπησης για να διαμορφώσουν το κλίμα που θέλουν παραγγέλνοντας νούμερα και ποσοστά.
Και ας παρατηρήσουμε ένα ακόμη εμπειρικό στοιχείο. Αυτό της ανάδειξης του Μεϊμαράκη από τις δημοσκοπήσεις σε δημοφιλέστερου πολιτικού. Σε λίγο θα μας πουν και πως οι Έλληνες επιλέγουν τον Βενιζέλο ως τον κατάλληλο κατασκευαστή νόμων υπέρ της κοινωνίας.
Πρόβλεψή μου είναι πως οι εταιρείες δημοσκοπήσεων (επώνυμες ή μιας εκλογικής χρήσης) που συνηθίζουν να παίζουν το παιχνίδι της διαμόρφωσης της κοινής γνώμης δια της φημολογίας, θα συνεχίσουν να εμφανίζουν για μεγάλο διάστημα την αναμέτρηση ως ντέρμπυ με μικρό προβάδισμα της ΝΔ ή με υποτονική νίκη του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν θα διακινδυνεύσουν να δώσουν μεγάλη διαφορά υπέρ της ΝΔ για να μη δημιουργήσουν συσπείρωση των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ και απόφαση όσων δεν σκοπεύουν να ψηφίσουν να ακολουθήσουν τελικώς το δρόμο προς την κάλπη.
Το σχέδιο περιλαμβάνει και προεκλογική κάλυψη από τα κανάλια σε ήπιους τόνους. Όχι οι καναλάρχες δεν πήγαν με το ΣΥΡΙΖΑ, απλώς φοβούνται πως η επιθετική τακτική που επέλεξαν στο δημοψήφισμα γύρισε μπούμεραγκ και έτσι αποφάσισαν να συμμετέχουν στη δημιουργία κλίματος χαλαρών εκλογών για να μην ενεργοποιήσουν τα πολιτικά αντανακλαστικά των δυσαρεστημένων της Αριστεράς. Η απόφαση ήδη φαίνεται στους δέκτες αφού έχουν αποσυρθεί όλα τα μεγάλα ονόματα δημοσιογράφων τα οποία λειτουργούν ως κόκκινο πανί για την κοινωνία. Το να βρίζει για παράδειγμα ο Πρετεντέρης τον ΣΥΡΙΖΑ θυμίζει σε πολλούς γιατί πρέπει να τον ψηφίσουν. Έτσι αποφασίστηκε να αποσυρθεί όπως και πολλοί άλλοι
Στα πλαίσια αυτής της τακτικής των πολιτικών βρυκολάκων,ευνοείται το αβαντάρισμα Λεβέντη ο οποίος εμφανίζεται ως ο αναγκαίος χαβαλές. Το πλαδαρό πολιτικό κλίμα και η πολιτική επιπολαιότητα μπορεί να φέρουν το Λεβέντη στη Βουλή αλλά θα έχουν αποτρέψει και τη σύγκρουση που μπορεί να ευνοήσει και τον ΣΥΡΙΖΑ. Αντί να γίνεται η αντιπαράθεση στο ποιοί είναι και απο ποιούς υποστηρίζονται, θα διαχέεται ένα κλίμα πλάκας και απογοήτευσης που θα κρατήσει ψηφορόρους του ΣΥΡΙΖΑ μακριά από την ανάγκη να πάρουν θέση και κυρίως μακριά από την κάλπη.
Η στρατηγική είναι να εξασφαλισθεί όχι η πρωτιά της ΝΔ, αλλά ένα πολιτικό ζελέ, ένα συνονθύλευμα απολιτίκ και θολών θέσεων που θα εκφράζουν πολλά μικρά στη Βουλή τα οποία θα έχουν αποδυναμώσει την πολιτική ισχύ του ΣΥΡΙΖΑ. Η συνέχεια είναι εύκολη. Θα εμφανιστεί η αναγκαιότητα μιας πολυκομματικής κυβέρνησης σωτηρίας. Ναούμε, που θα έλεγε και ο Μεϊμαράκης.

0 comments :

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *