Στην επίτευξη συμφωνίας ανάμεσα στην ελληνική κυβέρνηση και τους δανειστές αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός στην αρχή της συνέντευξης Τύπου μετά τη συνάντηση εργασίας με τον αναπληρωτή υπουργό Χρήστο Σπίρτζη και στελέχη του υπουργείου.
«Παρά τα εμπόδια και τις τρικλοποδιές που ορισμένοι επιχειρούν ακόμα και τώρα να βάλουν στα πόδια μας, είμαι αισιόδοξος ότι θα φτάσουμε σε συμφωνία», υπογράμμισε ο Αλέξης Τσίπρας, προσθέτοντας ότι «θα κερδίσουμε το στοίχημα της επιστροφής στην ανάπτυξη».
«Κάποιοι θέλουν να αναδιατάξουν την ευρωζώνη»
«Πιστεύω ότι κανείς δεν μπορεί να κρυφτεί. Όλες οι προθέσεις έχουν γίνει φανερές, ούτε οι αδυναμίες της Ευρώπης δεν μπορούν να κρυφτούν. Πιστεύω ότι όσοι έχουν κρυφό σχέδιο να αναδιατάξουν την Ευρωζώνη δεν θα τα καταφέρουν. Η Ελλάδα δεν θα τους δώσει αφορμή και στο τέλος θα διαψευστούν. Θα διαψεύσουμε τις Κασσάνδρες... Θα πετύχουμε την ανοικοδόμηση της χώρας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός.
«Αυτό που είδαμε το τελευταίο διάστημα ως μια σύγκρουση της Ελλάδας, κρύβει μια βαθιά τομή για την Ευρώπη», πρόσθεσε, σημειώνοντας ότι συγκρούστηκε η συντηρητική αντίληψη της Ευρώπης με τον προοδευτισμό.
Οι τρεις άξονες του νομοσχεδίου
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο πρωθυπουργός, οι άξονες του νομοσχεδίου είναι: α) η δημιουργία δομής στρατηγικού σχεδιασμού και δημοσίων υποδομών. Στο πλαίσιο αυτό συστήνεται στο υπουργείο νέα Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού Δημοσίων Υποδομών, ενώ έχει ήδη συσταθεί στο πλαίσιο της κυβέρνησης επιτροπή συντονισμού ιδιωτικών και δημοσίων επενδύσεων. Β) θεσμικές αλλαγές δημοσίων υποδομών γ) αλλαγές στο σύστημα δημοπράτησης των δημόσιων έργων και εκτέλεσης των έργων.
Όπως είπε, θα δημιουργηθεί κεντρικό σύστημα αδειοδοτήσεων, αλλά και καθορισμός σε όλα τα επίπεδα του δημόσιου τομέα των απαραίτητων προϋποθέσεων διαχείρισης των έργων. Οι επιτροπές δημοπράτησης θα ορίζονται με ηλεκτρονική κλήρωση.
Και πρόσθεσε ότι χωρίς μεγάλα λόγια και φαντασιώσεις απόδρασης από την πραγματικότητα, αλλά με αποφασιστικότητα και με μακροπρόθεσμο σχεδιασμό «θα καταφέρουμε το επόμενο διάστημα να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για να βγούμε από την κρίση αναπτύσσοντας τις παραγωγικές μας δυνάμεις και μειώνοντας τα βάρη των συμφωνιών, με στόχο να συντάξουμε έναν νέο κώδικα αξιών που ζητά η ελληνική κοινωνία και που μέχρι σήμερα αρνούνταν οι δυνάμεις της συντήρησης και των συμφερόντων».
Σταδιακή ανατροπή της διαφθοράς
Ο πρωθυπουργός είπε ότι τα τελευταία πέντε χρόνια διευρύνθηκε η διαφθορά στην Ελλάδα και πως οι αλλαγές που συμφωνήθηκαν στις δύο παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων, την Ιόνια οδό και τον Ε-65, έγιναν σε συνθήκες εγκλωβισμού και ομηρίας του ελληνικού δημοσίου, από τις υπάρχουσες συμβάσεις.
«Η δική μας πολιτική κατεύθυνση είναι να ανατρέψουμε αυτήν την πραγματικότητα, σταδιακά, με σχέδιο και καθημερινούς αγώνες», είπε και συνέχισε: «Έχουμε τη δυνατότητα να τα καταφέρουμε. Σήμερα δείχνουμε ότι παρά τις δυσκολίες δεν φεύγουμε, δεν παρεκκλίνουμε από τη βασική μας υπόσχεση».
Έκανε λόγο για σταδιακή ανατροπή της νοσηρής κατάστασης, υπό το δεδομένο ευρωπαϊκό πλαίσιο, με στόχο την καθιέρωση ενός αποτελεσματικού και διαφανούς συστήματος, χωρίς άσκοπες καθυστερήσεις. Ποτέ δεν υλοποιούνταν έργα χρήσιμα για τον ελληνικό λαό, αλλά μόνον για την εξυπηρέτηση συμφερόντων.
Υποχρεωτική σύνταξης μελέτης για όλα τα έργα
Με το νομοσχέδιο του υπ. Υποδομών, όπως ανέφερε ο κ. Τσίπρας, δημιουργείται κεντρικό σύστημα αδειοδοτήσεων, καθίσταται υποχρεωτική η σύνταξη μελέτης εφαρμογής για όλα τα έργα - με πραγματικούς προϋπολογισμούς, σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες θα καθοριστούν ελάχιστες προϋποθέσεις, για στελέχωση σε επιστημονικό προσωπικό και υποδομές, ενώ αλλάζει το σύστημα δημοπράτησης, μελέτης και κατασκευής των έργων.
Ανακοίνωσε επίσης ότι με το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, υπεισέρχονται οκτώ αλλαγές για διαφάνεια στα δημόσια έργα και πάταξη της διαπλοκής.
Για κάθε 100 ευρώ δημόσιων υποδομών, είπε, θα εισρέουν 55 ευρώ στα δημόσια ταμεία.
Χωρίς διόδια οι κάτοικοι Ωρωπού, Θήβας, Ορχομενού
Παράλληλα, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι οι μόνιμοι κάτοικοι των Δήμων Θήβας, Ωρωπού και Ορχομενού θα μετακινούνται χωρίς να καταβάλλουν διόδια.
Στο ίδιο πλαίσιο, τόσο τα ΑμεΑ όσο και τα αυτοκίνητα που αποδεδειγμένα μεταφέρουν άτομα με αναπηρία δεν θα πληρώνουν διόδια.
«Από οικονομολόγους καήκαμε»
Τόνισε επίσης ότι «έχουμε υπαλλήλους- "διαμάντια" που υπηρετούν για ελάχιστα χρήματα το δημόσιο συμφέρον» αλλά και κατασκευαστικές εταιρείες υγιείς, που ασκούν έργο με αξιοπρέπεια και διαφάνεια.
«Το θετικό είναι ότι η κυβέρνηση έχει πολλούς μηχανικούς. Από οικονομολόγους καήκαμε», ανέφερε με νόημα ο πρωθυπουργός.
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου